Ad broker | Definitie en uitleg

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Een ad broker heeft een dienstverlenende rol tussen een adverteerder en een medium. Iedere adverteerder heeft een plek nodig waar zijn of haar advertentie wordt geplaatst en de verschillende media hebben adverteerders nodig om hun kosten te dekken.

Waarom een ad broker?

Iedereen heeft zijn eigen expertise en een ad broker helpt om iedere persoon te laten doen waarin hij/zij goed is. De ad broker heeft websitebeheerders als klant maar ook bedrijven zoals de boekhouder bij jou om de hoek.

Door deze partijen met elkaar te connecten kan de boekhouder op de website van een blogger over financiën een advertentie plaatsen. De boekhouder krijgt hier meer klanten door en de websitebeheerder kan met de verdiensten zijn of haar website onderhouden. De ad broker krijgt een vergoeding voor het aanleveren van leads, het sluiten van een deal of hij krijgt een commissie over het bedrag dat wordt betaald voor de advertenties.

Je kunt natuurlijk ook zelf een website benaderen om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om daar te adverteren. Het voordeel van het inschakelen van een ad broker is dat hij/zij weet welke websites er open staan voor advertenties en welke prijzen hiervoor gangbaar zijn. Aan de andere kant kun je door zelf de onderhandelingen aan te gaan vaak een betere prijs krijgen omdat je simpelweg geen commissie hoeft te betalen aan de broker.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.