Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Chatbox MailBlue: Gesprekken (Conversations)

chat-tool

Chatbox MailBlue: Gesprekken (Conversations)

Voeg een live chatbox toe aan je website met ‘Gesprekken’! De mogelijkheden binnen MailBlue kun je uitbreiden met een extra add-on: Gesprekken. Hiermee kun je directe gesprekken voeren met je contacten. Het voordeel is dat je dit dan niet alleen middels een live chat op je site hebt, maar dat je hiermee ook meteen gebruik maakt van één algemene inbox voor alle interacties die je met je (potentiële) klanten hebt. Je kunt namelijk ook besluiten om per e-mail terug te reageren op de chat of mails die momenteel al binnen komen in een andere mailbox door te sturen naar de MailBlue omgeving. Zo heb je alle communicatie met je leads en klanten overzichtelijk in één omgeving.

chat-box-websiteAls een bezoeker op je website een vraag stelt via de chat widget, dan kan hij/zij nu ook meteen als contact aangemaakt worden in MailBlue.

Wat kun je met Gesprekken?

Je kunt de live chatbox van ‘Gesprekken’ toevoegen op je website en uiteindelijk ook automatiseringen laten triggeren als iemand daar zijn e-mailadres achterlaat. Je kunt zo bijvoorbeeld tags toevoegen (zoals: productinteresse), iemand toevoegen aan een Facebook Custom Audience, een contact aan deals toe laten voegen en nog veel meer.

chatbox-mailfunnel

Met één klik kun je van een contact in MailBlue de gehele historie aan chat- en e-mail gesprekken terugvinden. Dit zorgt ervoor dat al je sales- en support data zichtbaar is op één plek en het geeft je klanten een betere klantenservice ervaring.

Binnen Gesprekken kun je eenvoudig schakelen tussen reactie per chat of reactie per e-mail; met 1 druk op de knop. Je kunt binnen het vervolgcontact per mail automatisch een tijdstempel mee laten geven zodat het in één oogopslag duidelijk is voor jouw (potentiële) klant dat het een opvolging betreft van het eerdere chatbericht. Tevens kun je het mailadres waar je huidige tickets op binnen komen (je helpdesk bijvoorbeeld) naar de inbox van MailBlue door laten sturen. Zo kun je werkelijk alle communicaties op één plek beheren.

chat-box-beheren

 

Welke opties kun je verwachten binnen Gesprekken?

chat-e-mail Chatbox en e-mail: pak gesprekken eenvoudig op via de chat of per e-mail; hierin kun je naadloos schakelen tussen mail of chat

automatisch-bericht-chatbox  Auto-reply: personaliseer het automatische bericht dat zichtbaar wordt zodra jouw websitebezoeker een chatbericht achterlaat

contacten-beheren-chat Verzamel contacten: maak van websitebezoekers eenvoudig MailBlue contacten
chat-historie-contact Chats toevoegen aan een contact: je vindt de chathistorie terug binnen de contactinformatie van een contact

chatberichten-beheren  Beheer gesprekken: markeer gesprekken als open of compleet

notificatie-chatbericht  Notificaties: ontvang notificaties op je desktop of mobiel bij binnenkomende gesprekken

groeperen-structureren-chatberichten  Filter conversaties: filter je conversaties om er zo prioriteiten aan te kunnen hangen
gebruikers-chatbox Gebruikerstoegang: geef gebruikers toegang tot het kunnen bekijken van berichten of het kunnen bekijken én beantwoorden van berichten

inzicht-rapportages-chat  Rapportages: zie de cijfers in van je gesprekken

Deze extra add-on bovenop je abonnement is nu beschikbaar voor €19,- per afgenomen ‘seat’, per maand. Met een seat kun je een gebruiker ‘Agent’ maken binnen de Gesprekken Inbox, waardoor deze de Inbox in kan zien en kan reageren op alle binnenkomende e-mails en chatberichten.

 

Ben je nieuwsgierig geworden? Mail ons dan via deze weg dat je Gesprekken gratis uit wilt proberen.
N.B.: Je dient een lopend abonnement te hebben bij MailBlue om hier gebruik van te kunnen maken. Heb je nog geen account? Vraag dan hier een gratis MailBlue proefaccount aan.

Dagmar Snoeren is sinds januari 2019 werkzaam bij MailBlue, dé Nederlandse reseller van de e-mailmarketing software van het Amerikaanse ActiveCampaign. Als e-mail marketing automation specialist helpt ze in de breedste zin van het woord ondernemers met hun e-mailmarketing. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor veel content (o.a. via blogs en funnels), doet ze optimalisaties op het gebied van SEO, bouwt ze aan de online leeromgeving MailBlue Academy én verzorgt ze de MailBlue workshops.