• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • CRM systeem MailBlue: automatiseer je (sales)proces

Een (sales) CRM-systeem waar je automatiseringen aan kunt koppelen voorkomt een stapel aan taken die anders maar op je bureau blijven liggen. Automatiseer de prioriteiten in dit proces; onderhoud contact met je klanten en leads in de verschillende fases waarin zij zich begeven binnen een verkoopproces. Bespaar jezelf en je team tijd door dit proces eenvoudig te managen en automatiseren met het CRM systeem van MailBlue. Zo hou je de fases van je leads bij in het systeem, in plaats van in je hoofd!

Hoe kan een sales automatisering je helpen om meer conversie te behalen in minder tijd?

Handmatig taken toevoegen aan je agenda kunnen je agenda al snel onoverzichtelijk vullen en het kan er ook voor zorgen dat een potentieel interessant contact per ongeluk wegvalt uit je overzicht. Als je dit proces automatiseert, zal het gegarandeerd soepeler verlopen.


                                                                  CRM-automatiseren-funnel-bouwen           


Je hoeft dan niet meer door verschillende mailtjes te spitten en visitekaartjes bij elkaar te sprokkelen. Gebruik één centraal platform voor het opvolgen van je leads. Update de contactdetails automatisch en bekijk eenvoudig de historie van eerder contact met een lead/klant.

CRM-opvolgen-sales

Indien je daarnaast ook nog gebruik maakt van lead scoring, dan weet je exact welke lead op dat moment de hoogste prioriteit heeft en bij wie de kans dus het grootst is dat de lead klaar is om klant te worden.

leads-CRM-opvolging

Leg een koppeling met Gmail, Outlook of ieder andere mailprovider. Je kunt zo je favoriete mailprovider blijven gebruiken en vanuit je huidig mailsysteem direct deals creëren in MailBlue. Ook kun je een koppeling leggen met andere tools die je momenteel al gebruikt, er zijn momenteel al meer dan 250 verschillende apps die ondersteund worden. Leg bijvoorbeeld een koppeling met Zendesk, Facebook of Calendly.

koppelingen-CRM-mail

Maak van je salesproces een goed geoliede machine door het CRM-systeem en de automations te koppelen met andere software

Het sales CRM van MailBlue werkt samen met de automatiseringen, de sales software die je al reeds gebruikt én andere MailBlue features. Zo heeft je team dus altijd de tools in handen die ze nodig hebben om nog meer te kunnen verkopen.

leads-CRM  Sales reporting: hou zicht op de individuele prestaties binnen je team en de prestaties binnen je funnel
CRM-conversie-laten-stijgen
  Kans op conversie: krijg inzichtelijk hoe dicht je op de conversie van een deal zit, zodat je weet wanneer je waar op dient te focussen

automatiseren-CRM-systeemMarketing automation: automatiseer je sales funnel. Creëer funnels die het contact met leads onderhouden

segmenten-aanmken-CRM Segmentatie: spits je berichten geautomatiseerd en persoonlijk toe richting je leads op basis van de acties die ze wel/niet ondernemen

punten-toekennen-interessante-leads Lead scoring: krijg overzicht welke leads het meest betrokken zijn met je business en content. Voeg scores toe op basis van hun gedrag en acties om dit te kunnen meten

opvolgen-sales-CRM-systeem Notificatie mails: stuur een automatische notificatie naar je sales team wanneer er een follow-up plaats dient te vinden

waarde-toekennen-deal-CRM Geautomatiseerde deal updates: update deals automatisch; o.a. op de fase waarin zij zich bevinden, de deal waarde én of een deal gewonnen of verloren is

taken-gebruiker-CRM-systeemTaken toekennen: beheer de taken per individu in het salesteam; handmatig of via een automatisering

interne-notities-CRM Notities creëren: voeg notities toe aan een lead, zodat iedereen binnen het salesteam weet waar de focus ligt

Het Deals CRM systeem is beschikbaar indien je een Plus of Professional abonnement hebt afgenomen bij MailBlue.
Hier vind je meer informatie over het Deals CRM systeem.

Over deze auteur: Dagmar Snoeren

Sinds januari 2019 ben ik werkzaam bij MailBlue, dé Nederlandse reseller van de e-mailmarketing software van het Amerikaanse ActiveCampaign. Als e-mail marketing automation specialist help ik in de breedste zin van het woord ondernemers met hun e-mailmarketing. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor veel content (o.a. via blogs en funnels), doe ik optimalisaties op het gebied van SEO, bouw ik aan de online leeromgeving MailBlue Academy én verzorg ik de MailBlue workshops.

Download gratis:
E-mailmarketing Handboek

Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.