Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

De kracht van e-mailmarketing in combinatie met Facebook Ads

koppeling-Facebook-Ads-marketing-automation

De kracht van e-mailmarketing in combinatie met Facebook Ads

Je kunt leads verzamelen, targeten en zorgen dat zij converteren naar klanten door een koppeling te leggen tussen Facebook Ads en MailBlue. Via Facebook Custom Audiences kun je een (potentiële) klant heel gericht benaderen op basis van in welke fase hij/zij zich binnen de customer journey begeeft.

Facebook-Ads-funnel

 

De kracht van het opvolgen via Facebook Ads

Op Facebook scrollen mensen op zoek naar iets waar ze hun aandacht op willen richten. Via Facebook Ads kun je heel scherp en doelgericht targeten op de interesses en/of kenmerken van een lead. Zo bereik je het type persoon die ook werkelijk aandacht heeft voor jouw advertentie. Ook zijn de advertentiekosten per lead binnen Facebook Ads duidelijk inzichtelijk. Mocht je hier nu nog niets mee doen, dan kun je via Facebook for Business advertenties opzetten.

 

FB-Facebook-Advertising-funnel

 

De opvolging vanuit MailBlue

In MailBlue heb je de stappen van een contact in jouw funnel inzichtelijk, waardoor je weet binnen welke fase van de customer journey zij zich bevinden. Deze data kun je gebruiken door ze automatisch aan bepaalde Facebook Custom Audiences in Facebook te verwijderen of toe te voegen. De interesses kunnen namelijk per fase verschillen. Zo ben je er zeker van dat je ze altijd de advertenties laat zien waar hun interesse op dat moment ook werkelijk ligt.

marketing-automation-Facebook

 

Waar je jouw contacten op kunt targeten

Voeg met MailBlue dus automatisch contacten toe aan je Facebook Custom Audiences. Je kunt je publiek heel gericht op bijna ieder gedrag dat zij vertonen targeten, door eenvoudig een Facebook Ad stap toe te voegen in je automatisering. Een aantal voorbeelden op basis waarvan je zou kunnen targeten:

opsomming-vinkEen bezoek op je website
opsomming-vinkPersoonlijke interesses
opsomming-vinkWerkveld
opsomming-vinkContacten die op een link in je mail hebben geklikt
opsomming-vinkCustomer lifetime value
opsomming-vinkIn contact met je salesteam
opsomming-vinkFunctietitel
opsomming-vinkQuiz resultaten
opsomming-vinkDatum ingeschreven
opsomming-vinkAangekochte producten
opsomming-vinkInformatie binnen eigen velden
opsomming-vinkType organisatie
opsomming-vinkContacten die (bepaalde) mails van je geopend hebben
opsomming-vinkGeografische locatie

 

Deze functionaliteit is in MailBlue mogelijk vanaf een Plus account.

Gratis uitproberen?

Dagmar Snoeren is sinds januari 2019 werkzaam bij MailBlue, dé Nederlandse reseller van de e-mailmarketing software van het Amerikaanse ActiveCampaign. Als e-mail marketing automation specialist helpt ze in de breedste zin van het woord ondernemers met hun e-mailmarketing. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor veel content (o.a. via blogs en funnels), doet ze optimalisaties op het gebied van SEO, bouwt ze aan de online leeromgeving MailBlue Academy én verzorgt ze de MailBlue workshops.