Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Deliverability: hoe zorg je er voor dat je in de inbox terecht komt

emails-in-spam-deliverability

Deliverability: hoe zorg je er voor dat je in de inbox terecht komt

Hoe zorg je er voor dat jouw e-mails goed afgeleverd worden? Je wilt natuurlijk wel in de inbox van je contact terecht komen! In dit artikel vind je alle do’s en don’ts op het gebied van content binnen je mail, die van invloed zijn op de leverbaarheid van je mailings.

Wat je wél moet doen

  • Gebruik een herkenbare afzendernaam & e-mailadres en probeer hier consistent in te zijn.
  • Hoe persoonlijker je de e-mail maakt, hoe groter de kans dat de e-mail goed ontvangen wordt. Maak dus gebruik van personalisatie tags en spreek je contacten bij naam aan. Dit geldt met name voor de onderwerpregel.
  • Moedig je contacten aan je e-mails door te sturen, of nodig ze uit om te antwoorden (door bijvoorbeeld een gerichte vraag in je mail te stellen).
  • Vraag in je e-mails of bij je inschrijfformulier of je contacten je mailadres toe willen voegen aan hun adresboek.
  • Gebruik de spam check in de samenvatting van iedere e-mail en pas de eventuele feedback toe.
  • Zorg dat je uitschrijflink duidelijk zichtbaar is. Doe je dit niet, dan heeft dit een nadelige invloed op je deliverability en is de kans groot dat de e-mail uiteindelijk wordt tegengehouden.
  • Ook heel belangrijk: stel jouw SenderID en DKIM in, een enorme boost voor je deliverability. Hier vind je hoe je: de SenderID en DKIM instelt.

Wat niét moet doen doen

  • Voeg geen bestanden toe aan je e-mails. Wil je een bestand meesturen, dan is het aan te raden een link in je e-mail te plaatsen die naar dat (online) bestand verwijst.
  • Gebruik geen URL afkortingen zoals Bitly; deze worden bijna altijd geregistreerd als spam.
  • Gebruik geen volledige URL in je e-mail zelf, maar plaats die link achter een stukje tekst of een button: “download het e-book: 21 tips!”
  • Voorkom het gebruik van HTML formulieren of Javascript.
  • Gebruik geen persoonlijk e-mailadres als afzender (hotmail.com, gmail.com, etc), dit wordt namelijk minder snel vertrouwd en kan dus een negatieve invloed hebben op jouw deliverability.

Wil je meer weten? Hier vind je meer over deliverability.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Gratis uitproberen?

Gratis uitproberen?

Nena Verhoef is sinds juli 2018 werkzaam bij MailBlue. Hier is ze verantwoordelijk voor de marketing activiteiten en processen binnen het bedrijf. Daarnaast helpt ze ook klanten met het inrichten van hun e-mailmarketing strategie en de invulling hiervan in de software.