Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

E-mail Segmentatie

Verstuur de juiste mail, met het juiste aanbod, op het juiste tijdstip, aan de juiste doelgroep.

E-mail Segmentatie

Verstuur de juiste mail, met het juiste aanbod, op het juiste tijdstip, aan de juiste doelgroep.

Wat is e-mail segmentatie?

E-mail segmentatie houdt in dat je jouw contacten op basis van gemeenschappelijk condities kunt segmenteren. Op die manier kun je naar specifieke klantgroepen relevante berichten sturen. De kans is hierdoor natuurlijk veel groter dat een klant de gewenste actie onderneemt. Stuur mailings die er voor dat contact toe doen op het juiste moment, daarmee verhoog je het conversiepercentage van je e-mail marketing. Doordat iedereen dagelijks veel mails ontvangt, is het tegenwoordig erg belangrijk je (potentiële) klanten persoonlijker en echt individueel te kunnen benaderen. Dit wil je natuurlijk wel zo geautomatiseerd mogelijk kunnen doen.

Wat is e-mail segmentatie?

E-mail segmentatie houdt in dat je jouw contacten op basis van gemeenschappelijk condities kunt segmenteren. Op die manier kun je naar specifieke klantgroepen relevante berichten sturen. De kans is hierdoor natuurlijk veel groter dat een klant de gewenste actie onderneemt. Stuur mailings die er voor dat contact toe doen op het juiste moment, daarmee verhoog je het conversiepercentage van je e-mail marketing. Doordat iedereen dagelijks veel mails ontvangt, is het tegenwoordig erg belangrijk je (potentiële) klanten persoonlijker en echt individueel te kunnen benaderen. Dit wil je natuurlijk wel zo geautomatiseerd mogelijk kunnen doen.

De voordelen van e-mail segmentatie

  • Je stuurt naar ieder contact wat hij/zij wilt ontvangen (en dus niet hetzelfde mailtje naar iedereen)
  • Jouw contacten zijn betrokken met jou en jouw dienst of product, want je stuurt hen relevante informatie
  • De beleving voor je (potentiële) klant is veel persoonlijker
  • Dit levert uiteindelijk een hogere open-rate, click-through rate én een hogere conversie op

 

Effectieve e-mail marketing

Zorg er voor dat je e-mail marketing effectief is. Ga dus aan de slag gaat met e-mail segmentatie. Zonder e-mail segmentatie kun je namelijk ontzettend veel inspanningen doen, maar hoogstwaarschijnlijk met maar weinig resultaat. Je contacten zullen zich dan al snel af gaan vragen waarom je ze eigenlijk mailt. Met MailBlue ben je in ieder geval verzekerd van diepgaande segmentatie mogelijkheden!

Nog niet overtuigd van de voordelen? Hier vind je meer voordelen van segmenteren.

e-mail segmentatie tool
e-mail segmentatie tool
e-mail segmentatie tool
e-mail segmentatie tool

De voordelen van e-mail segmentatie

  • Je stuurt naar ieder contact wat hij/zij wilt ontvangen (en dus niet hetzelfde mailtje naar iedereen)
  • Jouw contacten zijn betrokken met jou en jouw dienst of product, want je stuurt hen relevante informatie
  • De beleving voor je (potentiële) klant is veel persoonlijker
  • Dit levert uiteindelijk een hogere open-rate, click-through rate én een hogere conversie op

 

Effectieve e-mail marketing

Zorg er voor dat je e-mail marketing effectief is. Ga dus aan de slag gaat met e-mail segmentatie. Zonder e-mail segmentatie kun je namelijk ontzettend veel inspanningen doen, maar hoogstwaarschijnlijk met maar weinig resultaat. Je contacten zullen zich dan al snel af gaan vragen waarom je ze eigenlijk mailt. Met MailBlue ben je in ieder geval verzekerd van diepgaande segmentatie mogelijkheden!

Nog niet overtuigd van de voordelen? Hier vind je meer voordelen van segmenteren.

Vandaag nog uitproberen?

Vandaag nog starten?

Automatiseer je segmentaties

Allereerst kun je jouw contacten in hoofdgroepen segmenteren, door hen op verschillende lijsten te plaatsen. Daarnaast kun je ze nog dieper segmenteren: met eigen aangemaakte velden. Dit kun je doen door de ingevulde gegevens in een inschrijfformulier als data te gebruiken. Filter een groep contacten op basis van die kenmerken. De derde mogelijkheid om te segmenteren is door middels van tags.

Een tag of label kun je zien als een soort geeltje dat je op een contact plakt. Zodra je de tag toegevoegd hebt, kun je dit specifieke contact daar op filteren. En het mooie is; het toevoegen (of verwijderen) van tags is iets dat je in MailBlue geautomatiseerd plaats kunt laten vinden. Als iemand een bepaalde pagina op je site bezoekt of een specifieke link in een mail aanklikt, dan kun je hier bijvoorbeeld automatisch een tag aan toe laten kennen. Verstuur je contacten mails over zaken waar zij duidelijk hun interesse in hebben getoond!

Conditionele content

Ook kun je op basis van tags bepaalde blokken inhoud wel of niet zichtbaar tonen in één en dezelfde mail die je naar je diverse contacten verstuurd. Dit noemen we conditionele content.

Nieuwsgierig naar meer voorbeelden hoe je op basis van gedrag je contacten kunt segmenteren?
Lees dan vooral deze blog over gedrag targeting.

Automatiseer je segmentaties

Allereerst kun je jouw contacten in hoofdgroepen segmenteren, door hen op verschillende lijsten te plaatsen. Daarnaast kun je ze nog dieper segmenteren: met eigen aangemaakte velden. Dit kun je doen door de ingevulde gegevens in een inschrijfformulier als data te gebruiken. Filter een groep contacten op basis van die kenmerken. De derde mogelijkheid om te segmenteren is door middels van tags.

Een tag of label kun je zien als een soort geeltje dat je op een contact plakt. Zodra je de tag toegevoegd hebt, kun je dit specifieke contact daar op filteren. En het mooie is; het toevoegen (of verwijderen) van tags is iets dat je in MailBlue geautomatiseerd plaats kunt laten vinden. Als iemand een bepaalde pagina op je site bezoekt of een specifieke link in een mail aanklikt, dan kun je hier bijvoorbeeld automatisch een tag aan toe laten kennen. Verstuur je contacten mails over zaken waar zij duidelijk hun interesse in hebben getoond!

Conditionele content

Ook kun je op basis van tags bepaalde blokken inhoud wel of niet zichtbaar tonen in één en dezelfde mail die je naar je diverse contacten verstuurd. Dit noemen we conditionele content.

Nieuwsgierig naar meer voorbeelden hoe je op basis van gedrag je contacten kunt segmenteren?
Lees dan vooral deze blog over gedrag targeting.

“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden”

Vanuit de IMU helpen wij ondernemers met hun onlinemarketingstrategie. Het enige ingrediënt dat mist, is de e-mailmarketingprovider en daarvoor gebruiken wij MailBlue. Door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste mail op het juiste moment ontvangt.

– Martijn van Tongeren, IMU

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden”

Vanuit de IMU helpen wij ondernemers met hun onlinemarketingstrategie. Het enige ingrediënt dat mist, is de e-mailmarketingprovider en daarvoor gebruiken wij MailBlue. Door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste mail op het juiste moment ontvangt.

– Martijn van Tongeren, IMU

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

Segmenteer op basis van…

Segmenteer op basis van…

Contact details: zoals naam en telefoonnummer

Eigen velden: alle informatie die je zelf nog extra van je contacten wilt verzamelen

Website gegevens: zoals de pagina's van je website die zijn bezocht

Geografie: op basis van land, provincie, stad en meer

Acties: zoals bepaalde mails geopend of de links waarop is geklikt

Tags: voeg contacten samen met dezelfde tag

Contact details: zoals naam en telefoonnummer

Eigen velden: alle informatie die je zelf nog extra van je contacten wilt verzamelen

Website gegevens: zoals de pagina's van je website die zijn bezocht

Geografie: op basis van land, provincie, stad en meer

Acties: zoals bepaalde mails geopend of de links waarop is geklikt

Tags: voeg contacten samen met dezelfde tag

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy