A/B testen
van marketingfunnel

Vergelijk jouw automation flows en bepaal welke de beste resultaten oplevert

Home » E-mailmarketing » A/B Test in Automatiseringen

Wat is een A/B test?

Een A/B test, ook wel een split test, meet de resultaten van verschillende varianten van dezelfde mail om zo te achterhalen welke versie beter werkt. Door dit soort testen uit te voeren kun je achterhalen welke versie het meest geschikt is om grootschalig uit te zetten omdat deze de meeste clicks en opens oplevert.

Download gratis:
E-mailmarketing handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Handige quick wins die je direct kunt toepassen om jouw business efficiënter te maken
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Split test je automations

Met MailBlue kun je dit ook doortrekken naar automations. In plaats van dat je varianten van eenzelfde mail met elkaar vergelijkt, kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. Met een A/B test van je automation kun je gemakkelijk achterhalen welke flow de beste resultaten oplevert.

Welke automation flow levert jouw de meeste conversies op?

Met de split test functionaliteit kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. In plaats van dat je dus let op de meeste opens of clicks, gaat het er nu op welke flow jou uiteindelijk de meeste klanten heeft opgeleverd. Welke automation flow levert de meeste conversies op?

Creëer de perfecte marketingflow

Achterhaal hoe vaak je moet mailen, hoe lang je moet wachten tussen de e-mails en wat voor soort aanbiedingen er uiteindelijk voor zorgen dat je contacten overgaan tot aankoop.

Benieuwd hoe dit werkt? Lees hier hoe je een split-test in een automatisering van MailBlue uitvoert.

Wat kun je split testen?

Binnen een A/B test van een automation kun je alles wat je aan een automatisering kunt toevoegen gaan split-testen. Bepaal de uiteindelijke winnaar op basis van conversies, open rate of elke andere factor die voor jouw belangrijk is. Test bijvoorbeeld:

  • Wachtstappen; de duur van een automation
  • Content; de inhoud van een automation
  • De invloed van het wel of niet verzenden van SMS'jes
  • Aantal e-mails
  • Persoonlijke opvolging door salesteam

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Handige quick wins die je direct kunt toepassen om jouw business efficiënter te maken
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.