Een A/B test, ook wel een split test, meet de resultaten van verschillende varianten van dezelfde mail om zo te achterhalen welke versie beter werkt. Door dit soort testen uit te voeren kun je achterhalen welke versie het meest geschikt is om grootschalig uit te zetten omdat deze de meeste clicks en opens oplevert.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Met MailBlue kun je dit ook doortrekken naar automations. In plaats van dat je varianten van eenzelfde mail met elkaar vergelijkt, kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. Met een A/B test van je automation kun je gemakkelijk achterhalen welke flow de beste resultaten oplevert.
Welke automation flow levert jouw de meeste conversies op?
Met de split test functionaliteit kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. In plaats van dat je dus let op de meeste opens of clicks, gaat het er nu op welke flow jou uiteindelijk de meeste klanten heeft opgeleverd. Welke automation flow levert de meeste conversies op?
Creëer de perfecte marketingflow
Achterhaal hoe vaak je moet mailen, hoe lang je moet wachten tussen de e-mails en wat voor soort aanbiedingen er uiteindelijk voor zorgen dat je contacten overgaan tot aankoop.
Binnen een A/B test van een automation kun je alles wat je aan een automatisering kunt toevoegen gaan split-testen. Bepaal de uiteindelijke winnaar op basis van conversies, open rate of elke andere factor die voor jouw belangrijk is. Test bijvoorbeeld:
Wachtstappen; de duur van een automation
Content; de inhoud van een automation
De invloed van het wel of niet verzenden van SMS'jes
Aantal e-mails
Persoonlijke opvolging door salesteam
Klaar om te starten met e-mailmarketing?
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.