Profielverrijking & segmentatie

Bereik niet de massa, maar maak je berichten persoonlijk. Werf de juiste informatie en zet deze in om jouw marketinguitingen krachtiger, relevanter en succesvoller dan ooit te maken.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

Personaliseer en profiteer!

In een wereld vol prikkels, eindeloze marketing kanalen en reclame-uitingen is personaliseren nu belangrijker dan ooit. Het vergroot niet alleen de betrokkenheid van je contacten, maar verhoogt ook aanzienlijk de kans op conversie. Door boodschappen op maat te leveren, ervaren klanten het gevoel begrepen en gewaardeerd te worden. Dit benadrukt de individuele behoeften en versterkt de merkloyaliteit. Niet alleen leidt dit tot een grotere kans op het doen van een aankoop, maar de verzamelde data an sich is ook enorm waardevol. Bedenk je eens hoeveel inzicht je voor jouw bedrijf kunt verkrijgen bij het verzamelen van al deze klantinformatie. Hiermee kun je niet alleen jouw marketing, maar ook de bedrijfsstrategie verbeteren.

Segmentatie binnen je automatisering

Door het profiel van contacten aan te vullen met informatie (profielverrijking), krijg je de mogelijkheid te segmenteren. Zo kun je sturen op het aankopen van een veel specifieker product, in plaats van de gehele collectie. Of de onderwerpregel aanpassen naar een versie die jouw contact waarschijnlijk meer zal aanspreken. Het versturen van specifieke e-mailcampagnes kan worden toegepast in jouw automatiseringen. Hierin kun je gebruikmaken van diverse startriggers, waarmee jouw automatisering start of een splitsing maken met bijvoorbeeld een als / anders stap. Segmentatie is dan ook mogelijk op alle gegevens die je van jouw contacten hebt verzameld.
Met conditionele content toon je automatisch verschillende versies van je e-mail, gebaseerd op tags of informatie vanuit het profiel van de gebruiker. Zo stuur je trouwe klanten een andere boodschap dan potentiële nieuwe klanten en passen we de inhoud aan zodat het precies aansluit bij de behoefte van de ontvanger.

Het grote voordeel van tags

Binnen jouw MaliBlue systeem is het mogelijk automatisch tags toe te voegen of juist te laten verwijderen. Heeft het contact aankoop A voltooid, dan wordt automatisch tag A toegevoegd. Of is een contact het afrekenen van zijn of haar winkelmandje vergeten? Dan wordt hierover een tag toegevoegd. Wordt het winkelwagentje alsnog afgerekend? Dan kun je deze ook weer automatisch laten verwijderen. Het automatisch toevoegen en verwijderen biedt dus actueel inzicht in het gedrag van contacten en hun meest recente acties. Door het inzicht in deze data, kun je door middel van de tags conditionele content inzetten. Met conditionele content laat je precies datgene aan je contacten zien wat voor hen interessant is. Door hiervan gebruik te maken, kun je dezelfde e-mail naar je lijst sturen, maar op basis van persoonlijke informatie andere content of afbeeldingen laten zien. Zo hoef je niet meerdere e-mailcampagnes aan te maken, en maak je wel optimaal gebruik van de personalisatiemogelijkheden.

Verstuur vandaag nog je eerste campagne

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)