Lead scoring: kwalificeer en identificeer jouw interessantste leads

Een lead score is als een scorebord voor hoe betrokken je contacten zijn met je bedrijf. Elke keer als iemand je website bezoekt, een e-mail van je opent, of een formulier invult, gaat hun score omhoog. Het is een gemakkelijke manier om in één oogopslag te zien wie echt geïnteresseerd is in wat je doet!

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

De score van jouw lead...

Met lead scoring kun je op een gemakkelijke (en automatische) wijze jouw meest ‘warme’ en waardevolle leads, ofwel potentiële klanten, filteren. Een zogenoemde lead, die wel interesse toont in je product of dienst maar nog in de oriëntatiefase zit, bevindt zich bovenaan in de salesfunnel. Zo’n contact is er dan nog niet klaar voor om daadwerkelijk over te gaan tot het doen van een aankoop. Maar, hoe weet je nou wanneer iemand wél klaar is om benaderd te worden? Door gebruik te maken van lead scoring kun je op basis van acties en gedrag punten toekennen of juist weghalen. Je benadert leads op het juiste moment doordat via de score van het contact inzichtelijk wordt of er al aanleiding is om het contact te benaderen.

MailBlue lead scoring image

Ken punten toe als een contact:

Zich inschrijft voor de nieuwsbrief

Een campagne / e-mail opent

MailBlue lead scoring website image

Je website of landingspagina bezoekt

MailBlue lead scoring trial image

Een trial heeft aangevraagd

MailBlue lead scoring link image

Op een link (in een
e-mail) klikt

MailBlue lead scoring social media image

Je gaat volgen op social media

MailBlue lead scoring kennismaking image

Een kennismakings-gesprek boekt

MailBlue lead scoring download image

Je weggever aanvraagt / download

MailBlue CRM image

Tijd effectiever inzetten

Je kunt lead scoring gebruiken om jouw marketingactiviteiten af te stemmen, maar ook om de workflow van je sales team beter te stroomlijnen. Met lead scoring kun je hun tijd effectiever inzetten, waardoor zij geen energie of focus verliezen. Door middel van lead scoring weten zij precies op welke potentiële klanten de prioriteit ligt.

Lead scoring & automations

Als een contact een bepaalde score heeft bereikt, kun je op basis hiervan een automatisering in gang zetten. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch notificatie e-mails sturen, zodat je sales team vanzelf een e-mail ontvangt op het moment dat een bepaalde score is bereikt. Ook kun je hier dan meteen bepaalde taken aan toekennen. Je kunt de leads die klaar zijn voor conversie op het juiste moment opvolgen en je leads precies die informatie toesturen die ze op dat moment in hun ‘customer journey’ nodig hebben. Bied ze een niet te weigeren aanbod aan en zie je conversie stijgen!

MailBlue lead scoring image

Verstuur vandaag nog je eerste campagne of sms

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)