Rapportages

Verkrijg inzicht in het effect van je campagnes en hoe goed ze gelezen worden.
Deze data kun je vervolgens gebruiken om je marketingactiviteiten te verbeteren.

Home » E-mailmarketing » Rapporten

Het doel van rapportages binnen e-mail marketing is dat je bepaalde trends gaat ontdekken. Daarmee kun je jouw communicaties optimaliseren en bijwerken. Pas als je een goed beeld hebt van het succes van je e-mailmarketing, kun je hier acties op ondernemen.

MailBlue toont overzichtelijke en duidelijke rapportages, waarmee je jouw marketingactiviteiten kunt verbeteren. Dit gaat verder dan de algemene statistieken die je bij de meeste e-mail marketing tools zult vinden. Je kunt meer data terugzien dan enkel het percentage opens en clicks (op linkjes in de mail). Hoe meer data, hoe effectiever jij je marketingactiviteiten kunt maken.

statistieken e-mailmarketing

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Jouw prestaties in 1 overzicht

Je wilt natuurlijk gegronde conclusies kunnen trekken. Om te meten of je open-rate en click-rate succesvol is of niet, dien je de gegevens te kunnen vergelijken met eerdere campagnes. Heel prettig is dan ook dat MailBlue dit in één overzicht laat zien; voor zowel de eenmalige mails (campagnes) als de automatiseringen (mailreeksen).

Groeipercentage contactenlijst

Het is belangrijk om de groei van je database bij te kunnen houden. Dit omdat je natuurlijk meer kunt bereiken met e-mailmarketing wanneer je een grote database aan contacten hebt.

Uiteraard kun je zelf het groeipercentage gaan berekenen. Dit doe je door het aantal uitschrijvingen en bounces af te trekken van het aantal nieuwe inschrijvingen in een specifieke maand. Vervolgens dien je dat getal weer te delen door het aantal ontvangers aan het begin van de maand. Maar… je kunt niet alle bounces meetellen in deze berekening. De soft bounces kunnen namelijk een volgende keer wellicht wel weer iets van je ontvangen. Deze wil je dus nog niet van de verzendlijst halen.

rapport: groei in maillijst

Geen handmatige berekeningen meer met MailBlue

Best omslachtig als je dit iedere keer zelf moet gaan berekenen, toch? Bij veel e-mail marketing rapportages via andere tools is inzicht in het groeipercentage toch geen standaard optie. Gelukkig berekent MailBlue dit soort informatie wel automatisch voor jou en kun je dit dus eenvoudig monitoren.

Openingspercentage

Klikpercentage

De beste verzendtijd

Groei mailinglijst

CRM statistieken

Splittesten

Uitschrijf- en bouncepercentage per campagne

Het is waardevol om te zien hoeveel van je ontvangers op je contactenlijst je ‘verliest’, en via welke campagne. MailBlue toont eenvoudig per campagne hoeveel bounces of uitschrijvingen plaats hebben gevonden. Zo controleer je binnen een gezonde maillijst hoe sterk je campagne wel of niet was en waar je bij een volgende campagne op kunt letten.

e-mail marketing campagne rapportage

Viraliteit van je campagne

Wanneer de content in je campagne met anderen gedeeld is, geeft dit een indicatie over de waarde van de inhoud van die campagne. Naast de opens, kliks, bounces en uitschrijvingen meet MailBlue per campagne ook hoe vaak het doorgestuurd is. Zo kom je er snel achter welke content het meest viraal is. Virale content zorgt er voor dat het bereik van je campagne sterk vergroot wordt.

Effectiviteit van automatiseringen

Hoe effectief een automatisering is, hangt van verschillende factoren af. Die factoren kunnen per business verschillend zijn. Wellicht vind jij het aantal kliks waardevoller dan het aantal opens. In MailBlue kun je alle data van je mailreeksen overzichtelijk terugzien in één rapport.

automatisering rapportage

Beste verzendtijd

Uiteraard wil je snel kunnen zien wanneer je ontvangers (op welk tijdstip) de mail meestal openen. Het is effectiever om een campagne te verzenden wanneer je ontvanger al in de inbox bezig is. Binnen MailBlue kun je eenvoudig zien wat het aantal opens/kliks is per dag en per uur. Optimaliseer de verzendtijd gemakkelijk aan de hand van deze data!

De beste verzendtijd zou je zelfs volledig kunnen automatiseren binnen MailBlue; met ‘voorspellende verzending’ stuurt het systeem een e-mail altijd automatisch op het juiste moment naar een contact.

En meer..

Er is nog veel meer mogelijk in MailBlue aan de hand van de verzamelde data binnen je e-mail marketing rapportages. Bovendien kun je alle informatie en graphics vanuit de rapportages exporteren. Hierdoor kun je de data ook eenvoudig met je team delen.

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>