Verkrijg inzicht in het effect van je campagnes en hoe goed ze gelezen worden. Deze data kun je vervolgens gebruiken om je marketingactiviteiten te verbeteren.
Het doel van rapportages binnen e-mail marketing is dat je bepaalde trends gaat ontdekken. Daarmee kun je jouw communicaties optimaliseren en bijwerken. Pas als je een goed beeld hebt van het succes van je e-mailmarketing, kun je hier acties op ondernemen.
MailBlue toont overzichtelijke en duidelijke rapportages, waarmee je jouw marketingactiviteiten kunt verbeteren. Dit gaat verder dan de algemene statistieken die je bij de meeste e-mail marketing tools zult vinden. Je kunt meer data terugzien dan enkel het percentage opens en clicks (op linkjes in de mail). Hoe meer data, hoe effectiever jij je marketingactiviteiten kunt maken.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Het is belangrijk om de groei van je database bij te kunnen houden. Dit omdat je natuurlijk meer kunt bereiken met e-mailmarketing wanneer je een grote database aan contacten hebt.
Uiteraard kun je zelf het groeipercentage gaan berekenen. Dit doe je door het aantal uitschrijvingen en bounces af te trekken van het aantal nieuwe inschrijvingen in een specifieke maand. Vervolgens dien je dat getal weer te delen door het aantal ontvangers aan het begin van de maand. Maar… je kunt niet alle bounces meetellen in deze berekening. De soft bounces kunnen namelijk een volgende keer wellicht wel weer iets van je ontvangen. Deze wil je dus nog niet van de verzendlijst halen.
Geen handmatige berekeningen meer met MailBlue
Best omslachtig als je dit iedere keer zelf moet gaan berekenen, toch? Bij veel e-mail marketing rapportages via andere tools is inzicht in het groeipercentage toch geen standaard optie. Gelukkig berekent MailBlue dit soort informatie wel automatisch voor jou en kun je dit dus eenvoudig monitoren.
Openingspercentage
Klikpercentage
De beste verzendtijd
Groei mailinglijst
CRM statistieken
Splittesten
Uitschrijf- en bouncepercentage per campagne
Het is waardevol om te zien hoeveel van je ontvangers op je contactenlijst je ‘verliest’, en via welke campagne. MailBlue toont eenvoudig per campagne hoeveel bounces of uitschrijvingen plaats hebben gevonden. Zo controleer je binnen een gezonde maillijst hoe sterk je campagne wel of niet was en waar je bij een volgende campagne op kunt letten.
Viraliteit van je campagne
Wanneer de content in je campagne met anderen gedeeld is, geeft dit een indicatie over de waarde van de inhoud van die campagne. Naast de opens, kliks, bounces en uitschrijvingen meet MailBlue per campagne ook hoe vaak het doorgestuurd is. Zo kom je er snel achter welke content het meest viraal is. Virale content zorgt er voor dat het bereik van je campagne sterk vergroot wordt.
Uiteraard wil je snel kunnen zien wanneer je ontvangers (op welk tijdstip) de mail meestal openen. Het is effectiever om een campagne te verzenden wanneer je ontvanger al in de inbox bezig is. Binnen MailBlue kun je eenvoudig zien wat het aantal opens/kliks is per dag en per uur. Optimaliseer de verzendtijd gemakkelijk aan de hand van deze data!
Er is nog veel meer mogelijk in MailBlue aan de hand van de verzamelde data binnen je e-mail marketing rapportages. Bovendien kun je alle informatie en graphics vanuit de rapportages exporteren. Hierdoor kun je de data ook eenvoudig met je team delen.
Klaar om te starten met e-mailmarketing?
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.