Win probability
Bereken automatisch welke deals de hoogste slagingskans hebben
Home » E-mailmarketing »
Wat is Win Probability?
Met win probability, ofwel de ‘winkans’ berekening, heb je een extra tool die je helpt om effectiever jouw marketingstrategie in te richter en je sales op te krikken. Het kijkt namelijk naar de deals in je CRM en bepaalt automatisch welke deals de meeste kans op slagen hebben.
Op welke leads moet jouw salesteam zich focussen?
Niet elke deal wordt succesvol afgerond. Daarom kun je met win probability bepalen welke deals de meeste kans hebben om te slagen. Zo weet je precies bij welke leads een gerichtere en wellicht persoonlijkere opvolging nodig is.
Spendeer minder en krijg meer
Verspil geen tijd en geld en focus je enkel op de leads waarvan de kans het grootste is dat ze uiteindelijk ook klant worden. Oftewel, de contacten in jouw MailBlue account met de hoogste slagingskans.
Weet precies wanneer persoonlijke opvolging nodig is
Wanneer is een lead interessant genoeg dat ze door het salesteam opgepikt kunnen worden? Dankzij deze functionaliteit berekent MailBlue automatisch wanneer het juiste moment zich voordoet binnen jouw marketing flow.


Download gratis:
E-mailmarketing handboek
Laat MailBlue het rekenwerk doen
Win probability kijkt welke acties tot sales hebben geleid. Of het nu de hoeveelheid mails is of het aantal tags dat is toegekend aan een contactpersoon. Deze informatie wordt gebruikt om de kans bij nieuwe leads te berekenen.
Maar bepaal zelf welke factoren belangrijk zijn
Je kunt zelf win probability configureren en aangeven welke factoren belangrijker zijn voor het bepalen van een gekwalificeerde lead. Zo kun je het specificeren op basis van jouw business en doelgroep.
Data, data en data
Win probability maakt gebruik van ontzettend veel data om jou een zo goed mogelijk beeld te geven van jouw bestaande salesprocessen. Alsof je een team aan data specialisten hebt die constant bezig is met het optimaliseren van jouw business.
Nieuwsgierig hoe het werkt? Zo werkt het voorspellen van de winkansen voor een deal.

Klaar om te starten met e-mailmarketing?
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing handboek
Start vandaag nog met MailBlue.
Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.