__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"var(--tcb-tpl-color-5)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Inloggen
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"var(--tcb-tpl-color-5)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Probeer nu
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"var(--tcb-tpl-color-5)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Probeer nu

Win probability

Bereken automatisch welke deals de hoogste slagingskans hebben

Wat is Win Probability?

Met win probability, ofwel de ‘winkans’ berekening, heb je een extra tool die je helpt om effectiever jouw marketingstrategie in te richter en je sales op te krikken. Het kijkt namelijk naar de deals in je CRM en bepaalt automatisch welke deals de meeste kans op slagen hebben.

Op welke leads moet jouw salesteam zich focussen?

Niet elke deal wordt succesvol afgerond. Daarom kun je met win probability bepalen welke deals de meeste kans hebben om te slagen. Zo weet je precies bij welke leads een gerichtere en wellicht persoonlijkere opvolging nodig is.

Spendeer minder en krijg meer

Verspil geen tijd en geld en focus je enkel op de leads waarvan de kans het grootste is dat ze uiteindelijk ook klant worden. Oftewel, de contacten in jouw MailBlue account met de hoogste slagingskans.

Weet precies wanneer persoonlijke opvolging nodig is

Wanneer is een lead interessant genoeg dat ze door het salesteam opgepikt kunnen worden? Dankzij deze functionaliteit berekent MailBlue automatisch wanneer het juiste moment zich voordoet binnen jouw marketing flow.

winkans berekening

Download gratis:
E-mailmarketing handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Handige quick wins die je direct kunt toepassen om jouw business efficiënter te maken
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Laat MailBlue het rekenwerk doen

Win probability kijkt welke acties tot sales hebben geleid. Of het nu de hoeveelheid mails is of het aantal tags dat is toegekend aan een contactpersoon. Deze informatie wordt gebruikt om de kans bij nieuwe leads te berekenen.

Maar bepaal zelf welke factoren belangrijk zijn

Je kunt zelf win probability configureren en aangeven welke factoren belangrijker zijn voor het bepalen van een gekwalificeerde lead. Zo kun je het specificeren op basis van jouw business en doelgroep.

Data, data en data

Win probability maakt gebruik van ontzettend veel data om jou een zo goed mogelijk beeld te geven van jouw bestaande salesprocessen. Alsof je een team aan data specialisten hebt die constant bezig is met het optimaliseren van jouw business.

Nieuwsgierig hoe het werkt? De redactie van OVA.nl heeft er een artikel over geschreven; over het voorspellen van de winkansen voor een deal.

win probability data

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Handige quick wins die je direct kunt toepassen om jouw business efficiënter te maken
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.