Met win probability, ofwel de ‘winkans’ berekening, heb je een extra tool die je helpt om effectiever jouw marketingstrategie in te richter en je sales op te krikken. Het kijkt namelijk naar de deals in je CRM en bepaalt automatisch welke deals de meeste kans op slagen hebben.
Op welke leads moet jouw salesteam zich focussen?
Niet elke deal wordt succesvol afgerond. Daarom kun je met win probability bepalen welke deals de meeste kans hebben om te slagen. Zo weet je precies bij welke leads een gerichtere en wellicht persoonlijkere opvolging nodig is.
Spendeer minder en krijg meer
Verspil geen tijd en geld en focus je enkel op de leads waarvan de kans het grootste is dat ze uiteindelijk ook klant worden. Oftewel, de contacten in jouw MailBlue account met de hoogste slagingskans.
Weet precies wanneer persoonlijke opvolging nodig is
Wanneer is een lead interessant genoeg dat ze door het salesteam opgepikt kunnen worden? Dankzij deze functionaliteit berekent MailBlue automatisch wanneer het juiste moment zich voordoet binnen jouw marketing flow.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Win probability kijkt welke acties tot sales hebben geleid. Of het nu de hoeveelheid mails is of het aantal tags dat is toegekend aan een contactpersoon. Deze informatie wordt gebruikt om de kans bij nieuwe leads te berekenen.
Maar bepaal zelf welke factoren belangrijk zijn
Je kunt zelf win probability configureren en aangeven welke factoren belangrijker zijn voor het bepalen van een gekwalificeerde lead. Zo kun je het specificeren op basis van jouw business en doelgroep.
Data, data en data
Win probability maakt gebruik van ontzettend veel data om jou een zo goed mogelijk beeld te geven van jouw bestaande salesprocessen. Alsof je een team aan data specialisten hebt die constant bezig is met het optimaliseren van jouw business.
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.