• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Facebook advertentieaccount – hoe werkt het?

Je wilt gaan adverteren op Facebook. Daarvoor moet je natuurlijk eerst jouw Facebook advertentieaccount aanmaken. Je vindt de stappen voor het aanmaken van je advertentieaccount hier. Nadat je dit alles ingesteld hebt, loop je mogelijk nog tegen wat uitdagingen aan. Zoals; hoe voeg ik een gebruiker toe aan mijn advertentieaccount?

Alvast een tip: om te voorkomen dat er een betaling mislukt en Facebook direct stopt met het vertonen van jouw advertenties raad ik je aan om minimaal twee betalingsmethodes toe te voegen aan jouw advertentieaccount. Wanneer een betaling mislukt wordt dan namelijk de secundaire betalingsmethode gebruikt.

In dit artikel lees je verder:

  • Hoe je meerdere Facebook advertentieaccounts aanmaakt.
  • Hoe je minder facturen vanuit Facebook ontvangt.
  • Wat te doen als je Facebook advertentieaccount uitgeschakeld is.

Meerdere advertentieaccounts aanmaken met Facebook?

Iedere gebruiker op Facebook kan één advertentieaccount aanmaken maar wel 25 advertentieaccounts beheren. Je kunt dus via andere gebruikers wel meerdere advertentieaccounts beheren. Heb je meerdere bedrijven en daarvoor meerdere advertentieaccounts nodig, dan kun je gebruik maken van de Facebook Business Manager om meerdere accounts en pixels aan te maken.

Met de Facebook Business Manager kun je tot drie advertentieaccounts aanmaken; ieder account krijgt zijn eigen pixel. Heb je aan drie accounts niet voldoende? Dan kun je contact opnemen met Facebook want zij kunnen het limiet voor je verwijderen.

Minder Facebook facturen? Pas je betalingsdrempel aan!

Wanneer je begint met adverteren dan wordt jouw betalingsdrempel door Facebook op 20 euro ingesteld. Dit betekent dat er bij iedere 20 euro die je uitgeeft een factuur wordt aangemaakt en er een transactie plaatsvindt. Stel je eens voor dat je 200 euro per dag uitgeeft aan Facebook, dan zou je 10 facturen per dag ontvangen...

Gelukkig kun je de betalingsdrempel verhogen tot 600 euro per factuur. Dat scheelt toch weer 30 facturen ;). Je gaat hiervoor in de advertentiemanager naar "Facturen" en onder het kopje "Rekeningoverzicht" klik je op "Voorkeuren voor rekeningen beheren". Hier kun je instellen vanaf welk bedrag je een factuur wilt ontvangen.

Vind je dit nog te veel transacties? Dan kun je ook in dit geval het beste even contact opnemen met Facebook. Facebook kan het limiet dan - mits al je facturen altijd netjes zijn betaald - ophogen naar een andere betalingsdrempel. Wanneer je 3 maanden op rij meer dan 10.000 euro spendeert, dan kun je ook op factuur betalen.

facebook advertentieaccount: facturatie drempel wijzigen

HELP! Mijn Facebook advertentieaccount is uitgeschakeld!

Je opent het advertentiebeheer van Facebook en schrikt je een ongeluk. Je advertentieaccount is uitgeschakeld. Wat betekent dit nu?

Facebook keurt iedere advertentie. Dit gebeurt vaak door middel van computers, maar in sommige gevallen ook door een medewerker van Facebook. Wanneer je advertentie niet aan de voorwaarden van Facebook voldoet, wordt je advertentie afgekeurd. Geen ramp; je kunt dit zien als een gele kaart bij voetbal.

Echter... Facebook hecht veel waarde aan de ervaring van de gebruiker. Overtreed je vaker de regels? Dan krijg je een rode kaart en wordt je advertentieaccount gedeactiveerd. Heb je een accountmanager bij Facebook? Dan heb je geluk en heb je een kans om jouw advertentieaccount terug te krijgen.

Heb je geen accountmanager? Helaas, dan zul je het via de 'normale' kanalen moeten proberen. Facebook is hierin alleen erg lastig te bereiken; vaak ontvang je een geautomatiseerd antwoord. Je kunt in dit geval het beste een nieuw advertentieaccount aanmaken en opnieuw beginnen met het opbouwen van jouw doelgroepen. Voorkomen is beter dan genezen! Zorg er dus voor dat je de voorwaarden van Facebook hebt gelezen. 

Youri Meuleman

Als online marketeer raak ik gefascineerd door adverteren op Facebook & het ontwikkelen van marketingfunnels. Je kent mij mogelijk als spreker op de Webwinkel Vakdagen, het IMU-event of het Social Media Ondernemer Congress. Tevens ben ik mede-eigenaar bij MailBlue (e-mailmarketing software) en Traffic Leaders (marketingbureau) waar ik, met mijn team, ondernemers ontzorg op het gebied van online marketing.