TicketMatic E-mailmarketing
integreer je ticket verkopen met MailBlue

Home » Integraties » TicketMatic Integratie – integreer je ticket verkopen met MailBlue

Integreer ticket verkopen vanuit TicketMatic met MailBlue

Wil je je theaterbezoekers gerichte campagnes en e-mails sturen over de genres waar ze interesse in hebben? En wil je hen op basis van hun gereserveerde tickets verder opvolgen en betrokken houden bij je programmering? Deze twee werelden komen samen in de integratie tussen MailBlue en TicketMatic. 

Verrijk eenvoudig de profielen van je bezoekers en benader hen vanaf nu met de juiste content op het juiste moment door:

  1. De genres van alle aangekochte voorstellingen vanuit TicketMatic te labelen in MailBlue.
  2. De interesses van je contacten in kaart te brengen door hun klikgedrag en website bezoeken te registreren.
  3. Gerichte informatie te versturen op basis van eerdere aankopen en interesses.
  4. Nog meer gegevens te verzamelen over je bezoekers zoals geboortedatum, leeftijd en geslacht. 

Maak nú je MailBlue account aan en ontvang een gratis starterspakket met funnels die je direct kunt inzetten om je publiek snel en geautomatiseerd op te volgen!

Ja, ik wil deze integratie! Plan een demo in >

Integreer ticket verkopen vanuit TicketMatic met MailBlue

De integratie met TicketMatic stelt je in staat om geautomatiseerde mails te versturen op basis van het gedrag, de interesses en acties van je bezoekers. Onderstaand een aantal concrete voorbeelden van funnels die je direct kunt inladen en gebruiken in je MailBlue-account:

Tagging funnel voor segmentatie 

Iedere keer dat er een ticket wordt gekocht via TicketMatic checkt MailBlue wat de laatste genre uit de winkelmand is geweest. Het contact krijgt dan een tag met bijvoorbeeld de genre 'cabaret' of 'dans' zodat je gerichte campagnes kunt versturen of content relevanter kunt maken met de conditionele blokken binnen het template. 

Opvolging na aankoop van een ticket

Telkens wanneer er een aankoop is gedaan kun je een opvolgmail sturen met een bevestiging en meer informatie over het bezoek aan het theater. Of gebruik deze e-mail om je bezoeker wat beter te leren kennen en vraag hen bijvoorbeeld naar hun geboortedatum zodat je hen een felicitatie kunt mailen of naar hun interesses zodat je hen beter kunt bedienen.

Re-engage na lange tijd geen theaterbezoek

Dit is een funnel waarin MailBlue checkt of een bezoeker bijvoorbeeld al een half jaar of langer geen aankoop meer bij je heeft gedaan, zodat je geautomatiseerd een ‘we missen je in ons theater mail’ kunt versturen.

Loyaliteitsfunnel

Houd je bezoekers warm en tevreden! Met deze funnel kun je vaste theaterbezoekers belonen. Bijvoorbeeld bij het boeken van meer dan 4 voorstellingen.

Remarketing op basis van website bezoeken

Op het moment dat de /agenda/ pagina op de website is bezocht en er vervolgens na 2 uur geen aankoop is gedaan kun je pro-actief en e-mail sturen met meer informatie over de aankomende voorstellingen of een kortingscode.

Herhaalaankoop funnel

Wanneer er een populaire theatermaker is dat vaak en snel is uitverkocht wil je je bezoekers tijdig attenderen op een nieuwe voorstelling. Met deze funnel kun je na aankoop van een poplulaire voorstelling alle contacten X aantal dagen in de wacht laten staan (bijvoorbeeld 2 jaar). Op het moment dat er dan weer een nieuwe voorstelling is aangekondigd van deze theatermaker kan de wachtstap worden verkort en krijgen alle geïnteresseerden direct een mail over die specifieke nieuwe voorstelling. 

Verjaardagscampagne

Waarbij je op de dag zelf of 1 dag voor de verjaardag een mail kunt versturen met een korting of verjaardagsboodschap.

Welkom na nieuwsbrief inschrijving

Koppel je nieuwsbrief formulier op je website aan MailBlue en verstuur automatisch een welkom e-mail. Je kunt deze e-mail bijvoorbeeld gebruiken om profielen te verrijken door contacten te vragen naar hun interesses of favoriete genre, zodat je ze in de toekomst gericht kunt mailen.  

TicketMatic integreren met MailBlue?

De inhoud van de koppeling

De TicketMatic integratie met MailBlue is ontwikkeld door een externe partner die al jarenlang actief is in de cultuurbranche: AppConnex.

  1. Synchronisatie van klantdata: voor- en achternaam en e-mailadres. Indien bekend in TicketMatic: adresgegevens, geboortedatum, relatietypes en lijsten.
  2. Synchronisatie van ticketdata: Aantal voorstellingen, artiestennaam, naam van de voorstelling, genre, prijs, datum en tijd van de voorstelling.
  3. Synchronisatie van de orderdata: Laatste orderbedrag, laatste order valuta, laatste order naam van de voorstelling, laatste order aantal producten, laatste order besteldatum, laatste order naam van de artiest, laatste order genre.
  4. Rapportage mogelijkheden: Totale omzet, totaal aantal orders, aantal gekochte producten. Ook te selecteren op maand, kwartaal en jaar.

Tarief

  • Eenmalige kosten voor het koppelen van TicketMatic aan MailBlue: 200 euro ex. BTW
  • Doorlopend:
    • 25 euro ex. BTW per maand bij een mailinglijst tot 75.000 contacten.
    • 50 euro ex. BTW per maand bij een mailinglijst vanaf 75.000 contacten.
    • Het gaat hier om een jaarabonnement die jaarlijks opzegbaar is.

Plan een demo in om met de TicketMatic integratie aan de slag te gaan >>

*Voor deze integratie is minimaal een MailBlue Plus abonnement vereist. Bekijk hier onze abonnementen en prijzen. 

 

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>