Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Succesverhalen van
onze klanten

Benieuwd hoe andere gebruikers MailBlue hebben ingezet om hun business te optimaliseren? Je leest het hier.

Succesverhalen van
onze klanten

Benieuwd hoe andere gebruikers MailBlue hebben ingezet om hun business te optimaliseren? Je leest het hier.

“Met MailBlue hebben we onze salesprocessen kunnen automatiseren en inzichtelijk gemaakt”

Social Catch is een online reclamebureau waarin we voor een vaste prijs per maand expertise bieden op gebied van Advertising, E-mail marketing en Strategie. We werken in een abonnementsvorm wat zekerheid biedt in kosten die klanten zullen maken voor hun online marketing.
Situatie vooraf:
Binnen Social Catch komen dagelijks nieuwe leads binnen die hulp willen op gebied van online marketing. Deze leads kwamen altijd binnen in een Excel sheet waar vanuit we potentiële klanten verder opvolgen. De Excelsheet was weliswaar overzichtelijk maar niet geautomatiseerd. hierin miste een belangrijk puzzelstukje waardoor we veel handmatige handelingen moesten verrichten.
Ons doel:
Het automatiseren van handmatige handelingen in ons salesproces.
Wat hebben we gedaan:
We hebben onze MailBlue account geüpgraded van Lite naar Plus zodat we gebruik kunnen maken van het CRM systeem en hiermee de stap kunnen maken naar het automatiseren van ons salesproces. Hierin hebben we de volgende zaken kunnen automatiseren of verbeteren
– Meer overzicht door een pipeline te creëren
– Alle informatie samenbrengen bij één contactpersoon en overzichtelijk houden
– Automatische opvolging bij akkoord vanuit de klant (automations)
– Geautomatiseerde opvolging bij aflopende klanten
De conclusie

Is dat de upgrade zich dubbel en dwars terugbetaald omdat we gemiddeld per klant ongeveer 4 uur per jaar besparen aan tijd.

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

“MailBlue / ActiveCampaign biedt met de uitgebreide segmentatie mogelijkheden de mogelijkheid om gerichter en relevanter te mailen”

OVA B.V. maakte al gebruik de software ActiveCampaign voor de oprichting van MailBlue in 2017. Toen MailBlue (Nederlandstalig partner van ActiveCampaign) werd opgericht was OVA één van de eerste partijen die overstapte naar MailBlue.

Wij gingen in gesprek met Youri Meuleman van OVA.nl over hoe hij MailBlue inzet.

 

Bij OVA.nl organiseren wij online trainingen over Adverteren op Facebook en Marketing Automation. Als online marketeer (freelance) ben ik tevens werkzaam voor enkele tientallen klanten. In het verleden heb ik gewerkt met onder andere Enormail, Autorespond, GetResponse, Aweber, ConvertKit en Klaviyo maar ActiveCampaign en tegenwoordig MailBlue biedt het meeste gebruiksgemak.

Situatie vooraf:

Voor MailBlue hebben we met andere Nederlandstalige e-mailsoftware gewerkt maar het viel ons op dat de open ratio’s snel kelderden. We hadden wel verschillende mailinglijsten maar echt segmenteren was geen optie. Vaak mailden we daarom maar de gehele mailinglijst met een aanbieding, of deze contactpersonen nu actief waren of de lijst vervuilden… 

Dus gingen we op zoek naar een nieuwe e-mailmarketing software waar we een aantal jaren mee vooruit zouden kunnen. Veel van de Nederlandstalige software bleek echter niet verder ontwikkeld te worden en essentiële onderdelen leken te missen.

Al snel kwamen we uit bij ActiveCampaign (later MailBlue). Een software waarbij we makkelijk konden segmenteren maar ook processen zoals de administratie, ons CRM, en toegang tot membersites konden automatiseren. Met de vele integraties scheelt dit ons simpelweg tijd.

Onze doelen met MailBlue:
  • Administratieve processen automatiseren
  • Leadopvolging door ons salesteam
  • Segmentatie toepassen (branche van een klant, omzet, ervaring, huidige activiteiten, engagement)
  • Inzicht in verkoopcijfers
  • Opvolging van webinars, voor wie wel- / niet aanwezig was

Hierbij is het belangrijkste doel segmentatie geweest. Voordat wij werkten met MailBlue downloadde iemand een ebook via Facebook en kreeg deze standaard een 5-tal mailtjes met een aanbieding. Deze mailtjes waren voor iedereen hetzelfde.

Wat hebben we gedaan:

Dankzij alle koppelingen van MailBlue hebben we een koppeling kunnen leggen tussen onze website (om te bekijken welke pagina’s iemand heeft bekeken), ons betaalsysteem & verschillende surveys. De antwoorden uit deze surveys worden opgeslagen bij een contact. Op deze manier kunnen we mailings aanpassen op basis van deze gegevens.

Het resultaat
  • Door de integratie met ons betaalsysteem weten we welke producten een klant al heeft aangeschaft. Hiervoor hoeven we geen onnodige e-mail met een aanbieding te versturen.
  • De integratie met surveys geeft ons informatie over de omzet van de klant en waar de klant in geïnteresseerd is. Zo versturen wij beter passende aanbiedingen en mails.
  • Door de uitgebreide segmentatie mogelijkheden versturen wij mailings opnieuw aan mensen die een mail nog niet hebben geopend. Het resultaat: een stijging van 34% in het aantal opens per e-mail.

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy