MailBlue vs. Autorespond

MailBlue & Autorespond

Algemeen

Wie zijn MailBlue & Autorespond?

MailBlue is de Nederlandse reseller van het Amerikaanse ActiveCampaign, en niet zomaar één: ze zijn de Nr. 1 Certified Partner wereldwijd met de meeste gebruikers (+9.600 klanten, ten tijde van het schrijven van dit artikel). Daarmee zijn ze een volwaardig Nederlandse partij voor een volwassen en goed doorontwikkeld marketing automation systeem. ActiveCampaign is verrassend op de markt van alle e-mail marketing programma’s. Het systeem heeft zijn populariteit namelijk vooral te danken aan het lage tarief ten op zichte van de uitgebreide analyse- segmentatie- en automatiseringsmogelijkheden.

Autorespond is een Nederlands product; uit het land van de tulpen en de windmolens. Autorespond biedt naast e-mailmarketing ook andere tools als een shoppingcart & affiliate systeem.

Welk van de twee systemen is geschikt voor jou?

Prijzen

Een investering in automatisering

Om beide systemen naast elkaar te zetten maken we onderscheid tussen de (e-mail)marketing automation software en de shopping cart.

Het starttarief

Zowel MailBlue als Autorespond bieden hun pakketten aan op basis van het aantal contacten in jouw abonnement. Binnen het kleinste pakket kun je in beide systemen tot 500 contacten beheren. Starten met een MailBlue LITE-abonnement (E-mailmarketing, Autoresponders, Marketing Automation) kan al vanaf 9 euro per maand. Bij Autorespond kun je starten met E-mailmarketing, Autoresponders, Marketing Automation en CRM vanaf 28 euro per maand.

Misschien viel het je al op. Het starten met Autorespond is duurder dan starten met MailBlue, maar hier krijg je wel direct toegang tot het CRM van Autorespond. Bij MailBlue is het CRM-pakket beschikbaar vanaf een PLUS-pakket incl. de Sales CRM add-on en is jouw investering tot 1.000 contacten 92,83 euro. Gebruik jij ook de CRM mogelijkheden? Dan is starten met Autorespond voordeliger.

Functionaliteiten en pakketten

Een vergelijking op prijs, dat is altijd appels met peren vergelijken. Beide systemen bieden namelijk andere mogelijkheden in de verschillende pakketten die worden aangeboden.

Bij MailBlue worden de mogelijkheden ontleed in de pakketten: LITE, PLUS, PROFESSIONAL en de Sales CRM add-on. Zo betaal je enkel voor de mogelijkheden die je ook daadwerkelijk gebruikt.

Bij Autorespond wordt geen onderscheid gemaakt in de functionaliteiten, dat maakt de abonnementsstructuur simpel en duidelijk. Wel maakt Autorespond onderscheid in aanvullende software. Zo betaal je los voor bijvoorbeeld de shoppingcart ‘add-on’. Neem je zowel de e-mailmarketing software als de shoppingcart af bij Autorespond dan ontvang je een bundelkorting.

Voor een volledige vergelijking bekijk ook de tarieven van AutoRespond en de tarieven van MailBlue.

Shoppingcart

Naast de e-mailmarketing software van Autorespond, biedt Autorespond ook de shoppingcart aan. Met de shoppingcart verkoop je online jouw producten incl. facturatie. Het ingebouwde affiliatesysteem zorgt er ook voor dat je direct gebruik kunt maken van affiliate marketing.

Je kunt de shoppingcart los afnemen, of in combinatie met de e-mailmarketing software van Autorespond.

De kosten:
28 euro per maand (+ 0,24 euro per transactie)

MailBlue biedt deze mogelijkheid niet. Wel zijn er verschillende koppelingen mogelijk met soortgelijke software, zoals:

Plug & Pay (vanaf 9,- per maand)
Membirds (vanaf 166,67 euro per maand)
PayPro (vanaf 6 euro per maand)

De verschillende shoppingcart software bieden ook verschillende mogelijkheden. Ons advies: vergelijk deze software ook los van elkaar.

Integraties

Maak e-mail weer relevant

Door jouw systemen te koppelen aan jouw (e-mail)marketing automation platform verrijk je klantprofielen. Deze dataverrijking is waardevol om vervolgens te gebruiken in jouw e-mailmarketing. Zo personaliseer je jouw e-mails, stuur je e-mails op basis van relevante starttriggers en segmenteer je in je automatiseringen.

Integraties zijn onder te verdelen in drie type integraties:

1. Directe Integraties
2. Zogenaamde ‘Workflow Automation’ software als Zapier & Make.com
3. API Integraties

Goed nieuws: zowel Autorespond als MailBlue bieden alle drie type integraties aan!

Directe Integraties
De directe integraties verschillen per platform. Bij MailBlue bestaan er eigen integraties van MailBlue, maar ook kun je iedere integratie van ActiveCampaign gebruiken om jouw software te koppelen met jouw MailBlue abonnement.

Ook Autorespond heeft directe integraties ontwikkeld om jouw systemen te koppelen.

Ontdek alle integraties van MailBlue of bekijk de integraties van Autorespond.

Workflow Automation Software Met Workflow Automation Software zoals Zapier koppel je tot wel 6.000 verschillende tools met elkaar. Zo’n platform zorgt ervoor dat je vrijwel ieder denkbare software met elkaar kunt laten praten. De meest gebruikte platformen door gebruikers van MailBlue zijn Zapier en Make.com. Autorespond biedt enkel de koppeling met Zapier aan voor haar gebruikers.

API Integraties Kun je de door jouw gewenste integratie niet vinden? Dan is het vaak mogelijk om een eigen koppeling te (laten) ontwikkelen. Zowel MailBlue als Autorespond bieden de mogelijkheid om koppelingen te ontwikkelen gebaseerd op hun API-documentatie.

Support

Samen komen we verder

Zowel bij Autorespond als bij MailBlue kun je rekenen op vriendelijke support en is de ondersteuning geheel in het Nederlands. Wel zo prettig! Ook maken beide systemen gebruik van een ‘helpomgeving’ waarin je de veelgestelde vragen kunt vinden én zijn er praktische videotrainingen voorhanden. Dus op de helpomgeving en/of via een mailfunnel wordt je als (proef)gebruiker prima ondersteund door beide partijen.

Naast de fijne Nederlandstalige support die je bij Autorespond en MailBlue kunt verwachten, kent MailBlue een levendige community waarin zowel MailBlue- als ActiveCampaign gebruikers met elkaar meedenken & sparren. Ook is er geïnvesteerd in een volwaardige MailBlue Academy; een online trainingsomgeving die verder gaat dan de standaard gebruikers tutorials. Waarom zou je betalen voor een online training op het vlak van (e-mail)marketing? In de MailBlue Academy vind alles wat samenhangt met e-mailmarketing. Denk bijvoorbeeld aan modules gericht op content, lijstgroei, landingspagina’s, online marketing en nog veel meer. Deze leeromgeving is voor alle MailBlue klanten geheel gratis!

Maak een vliegende start en download gratis het
MailBlue e-mailmarketing handboek

Verstuur vandaag nog je
eerste campagne

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard,
geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

E-mailmarketing Handboek downloaden

Je ontvangt het e-mailmarketing handboek na aanvraag direct in je inbox.