Native Advertising | Definitie en Uitleg

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Native advertising betekent dat je (online) adverteert en rekening houdt met de omgeving waarin je adverteert. Zo is jouw advertentie niet of nauwelijks te onderscheiden van de normale content op de website.

Advertentie en normale content

Native advertising is een effectieve manier van (online) marketing, juist omdat het onderscheid tussen de advertentie en de normale content niet of nauwelijks is op te merken. Dit doe je door bijvoorbeeld het design en de content aan te passen aan de omgeving.

Vaak houdt dit ook in dat je content eerder zal worden gedeeld als waardevolle content. Veel internetgebruikers herkennen inmiddels de standaard banner advertenties en de locaties waar geadverteerd wordt. Om deze reden worden de ‘normale’ advertenties steeds minder effectief. Internetgebruikers creëeren een ‘blinde vlek’ voor deze advertenties.

Meer aandacht

Door dat native advertising niet op een normale advertentie lijkt worden deze advertenties vaker bekeken en krijgen zij meer aandacht. Het creëeren hiervan kost meer tijd doordat je veel meer moet inspelen op het medium waar de advertentie op wordt geplaatst.

Zo kan het zijn dat je in sommige gevallen een volledige blogpost of een ebook als advertentie zult gebruiken in plaatst van een simpele afbeelding. Je zult je dus ook moeten verdiepen in het platform om te bekijken wat voor type advertentie er bij het platform past.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.