Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Nieuwe feature: Predictive sending

Nieuwe feature: Predictive sending

E-mail je (potentiële) klanten nu altijd op het juiste moment! Predictive sending, ofwel voorspellende verzending, is een nieuwe optie binnen MailBlue waardoor jij met het aanklikken van 1 checkbox de mailings naar je klanten exact op het juiste moment kunt versturen. Dit wordt specifiek per contact bepaald en zorgt er zo voor dat de betrokkenheid van je contacten met jouw mailings vergroot wordt. Let op: deze functionaliteit is enkel beschikbaar in het Professional pakket van MailBlue.

Hoe het werkt:

Maar hoe voorspelt voorspellende verzending het juiste moment dan?

Stap 1: Zet het aan
Wanneer je een e-mailactie toevoegt binnen een automatisering, klik je simpelweg op de checkbox: verzend met voorspellende verzending

Stap 2: Analyseer de verzending
 De data binnen MailBlue wordt per contact geanalyseerd, aan ieder uur in een dag wordt een bepaalde waarde toegekend aan een contact gebaseerd op   de tijd waarop dit contact normaal gesproken zijn/haar e-mails opent. Deze data wordt gebruikt door MailBlue om het meest geschikte moment per contact   te kunnen bepalen

Stap 3: Zie de open rates omhoog gaan
Je kunt de aanbevolen zendtijd inzien alsmede de tijd waarop de mail daadwerkelijk verstuurd is vanuit MailBlue naar een contact. Krijg waardevolle inzichten in de rapportages over het gedrag van je contacten.

 

Verbeter de betrokkenheid van je contacten door te werken met slimme automatiseringen. Je kunt op deze manier de betrokkenheid van je contacten met je mailings zien groeien, waardoor uiteindelijk ook je conversies zullen stijgen. Deze functionaliteit maakt marketing een stuk eenvoudiger doordat je nu niet meer hoeft te gokken naar het juiste verzendtijdstip maar eenvoudig maatwerk kunt leveren. De optimale verzendtijd per individueel contact kun je inschakelen met 1 druk op de knop. Hoe meer zij betrokken raken met je e-mails, hoe meer data er weer verzamelt wordt en hoe gerichter de verzendtijd van een volgend bericht vanuit jou naar hen zal zijn. De rapportages zullen je heldere inzichten geven over het gedrag van je (potentiële) klanten.

Lees hier meer over voorspellende verzending! 

Post a Comment