Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Nieuwe feature: Predictive sending

beste-verzendtijd-mail

Nieuwe feature: Predictive sending

E-mail je (potentiële) klanten nu altijd op het juiste moment! Predictive sending, ofwel voorspellende verzending, is een nieuwe optie binnen MailBlue waardoor jij met 1 klik de mails naar je klanten altijd exact op het juiste moment kunt versturen. Zo stuur je per specifiek contact je mail altijd op het juiste moment. Dit zorgt direct voor meer betrokkenheid vanuit je contacten met jouw mailings. Let op: deze functionaliteit is enkel beschikbaar in het Professional pakket van MailBlue.

Hoe het werkt:

Hoe voorspelt voorspellende verzending het juiste moment dan precies?

beste-tijdstip-mail-verzenden


Stap 1: Zet voorspellende verzending aan

Wanneer je een e-mailactie toevoegt binnen een automatisering, klik je simpelweg op een checkbox: ‘verzend met voorspellende verzending’.

Stap 2: Analyse van de resultaten
De data binnen MailBlue wordt per contact geanalyseerd: aan ieder uur in een dag wordt een bepaalde waarde toegekend aan het contact, gebaseerd op de tijd waarop dit contact normaal gesproken zijn of haar e-mails opent. Vervolgens wordt deze data door MailBlue gebruikt om het meest geschikte moment per contact te kunnen bepalen.

Stap 3: De open rates stijgen
Je kunt de aanbevolen verzendtijd inzien én de tijd waarop de mail daadwerkelijk verstuurd is vanuit MailBlue naar een contact. De rapportages geven je waardevol inzicht in het gedrag van je contacten.

 

Door te werken met slimme automatiseringen kun je de betrokkenheid van je contacten verhogen. Met deze eenvoudige functionaliteit heb je direct invloed op de betrokkenheid van je contacten met je mails. Wanneer je mails vaker geopend worden, zal natuurlijk uiteindelijk ook je conversie stijgen. De optie maakt marketing meteen een stuk eenvoudiger, doordat je nu niet meer hoeft te gokken naar het juiste tijdstip van verzending. Je kunt nu heel eenvoudig maatwerk leveren. De optimale verzendtijd per individueel contact schakel je letterlijk met 1 druk op de knop in. Een hogere betrokkenheid vanuit je contacten met je e-mails, zorgt er voor dat er meer data verzameld kan worden. En hoe meer data; hoe gerichter de verzendtijd van een volgend bericht vanuit jou naar weer hen zal zijn. De rapportages geven je helder inzicht over het gedrag van je (potentiële) klanten. Doe er dus je voordeel mee!

Lees hier meer over voorspellende verzending! 

open-rate-tijdstip-mail-versturen

 

 

 

 

 

 

Nog geen MailBlue account en wil je het uittesten? Vraag hier dan je gratis proefaccount aan.