Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Rapportages

Verkrijg inzicht in het effect van je campagnes en hoe goed ze gelezen worden. Deze data kun je vervolgens gebruiken om je marketingactiviteiten te verbeteren.

Rapportages

Verkrijg inzicht in het effect van je campagnes en hoe goed ze gelezen worden. Deze data kun je vervolgens gebruiken om je marketingactiviteiten te verbeteren.

Wat kun je met rapportages?

Het doel van rapportages binnen e-mail marketing is dat je bepaalde trends gaat ontdekken en daarop kunt optimaliseren en bijwerken. Pas als je een goed beeld hebt van het succes van je e-mailmarketing, kun je hierop acties ondernemen. MailBlue toont je overzichtelijke en duidelijke rapportages, waarmee je jouw marketingactiviteiten kunt verbeteren. Dit gaat verder dan de algemene statistieken die je bij de meeste e-mail marketing tools zult vinden, zoals het percentage opens en kliks (op linkjes in de mail). Uiteraard kun je aan de hand van die statistieken wel een indicatie krijgen van het succes, maar hoe meer data: hoe effectiever jij je marketingactiviteiten kunt maken.

Vergelijking in 1 overzicht

Om een goede conclusie te kunnen leggen en te meten of je open-rate en klik-rate succesvol is of niet, dien je die gegevens te kunnen vergelijken met eerdere campagnes. Heel prettig is dan ook dat MailBlue dit in één overzicht laat zien; voor zowel de eenmalige mails (campagnes) als de automatiseringen (mailreeksen).

Wat kun je met rapportages?

Het doel van rapportages binnen e-mail marketing is dat je bepaalde trends gaat ontdekken en daarop kunt optimaliseren en bijwerken. Pas als je een goed beeld hebt van het succes van je e-mailmarketing, kun je hierop acties ondernemen. MailBlue toont je overzichtelijke en duidelijke rapportages, waarmee je jouw marketingactiviteiten kunt verbeteren. Dit gaat verder dan de algemene statistieken die je bij de meeste e-mail marketing tools zult vinden, zoals het percentage opens en kliks (op linkjes in de mail). Uiteraard kun je aan de hand van die statistieken wel een indicatie krijgen van het succes, maar hoe meer data: hoe effectiever jij je marketingactiviteiten kunt maken.

Vergelijking in 1 overzicht

Om een goede conclusie te kunnen leggen en te meten of je open-rate en klik-rate succesvol is of niet, dien je die gegevens te kunnen vergelijken met eerdere campagnes. Heel prettig is dan ook dat MailBlue dit in één overzicht laat zien; voor zowel de eenmalige mails (campagnes) als de automatiseringen (mailreeksen).

Groeipercentage contactenlijst

Het is belangrijk om de groei van je database bij te kunnen houden. Dit omdat je meer kunt bereiken met e-mailmarketing wanneer je een grote database aan contacten hebt.

Uiteraard kun je zelf het groeipercentage gaan berekenen door het aantal uitschrijvingen en bounces af te trekken van het aantal nieuwe inschrijvingen in een specifieke maand. Vervolgens dien je dat getal weer te delen door het aantal ontvangers aan het begin van de maand. Maar, je kunt niet alle bounces meetellen in deze berekening. De soft bounces kunnen namelijk een volgende keer wellicht wel weer iets van je ontvangen dus deze wil je nog niet van de verzendlijst halen.

Geen handmatige berekeningen met MailBlue

Best omslachtig als je dit iedere keer zelf moet gaan berekenen. Bij veel e-mail marketing rapportages via andere tools is inzicht in het groeipercentage geen standaard optie. Gelukkig berekent MailBlue dit soort informatie al automatisch voor jou en kun je dit dus eenvoudig monitoren.

groeipercentage-contactenlijst
groeipercentage-contactenlijst
groeipercentage-contactenlijst
groeipercentage-contactenlijst

Groeipercentage contactenlijst

Het is belangrijk om de groei van je database bij te kunnen houden. Dit omdat je meer kunt bereiken met e-mailmarketing wanneer je een grote database aan contacten hebt.

Uiteraard kun je zelf het groeipercentage gaan berekenen door het aantal uitschrijvingen en bounces af te trekken van het aantal nieuwe inschrijvingen in een specifieke maand. Vervolgens dien je dat getal weer te delen door het aantal ontvangers aan het begin van de maand. Maar, je kunt niet alle bounces meetellen in deze berekening. De soft bounces kunnen namelijk een volgende keer wellicht wel weer iets van je ontvangen dus deze wil je nog niet van de verzendlijst halen.

Geen handmatige berekeningen met MailBlue

Best omslachtig als je dit iedere keer zelf moet gaan berekenen. Bij veel e-mail marketing rapportages via andere tools is inzicht in het groeipercentage geen standaard optie. Gelukkig berekent MailBlue dit soort informatie al automatisch voor jou en kun je dit dus eenvoudig monitoren.

Vandaag nog uitproberen?

Vandaag nog starten?

Weet precies:

Weet precies:

Rapportages
Rapportages

Hoe vaak een mail geopend wordt en op welke links je contacten klikken

Op welke momenten je mails het beste gelezen worden

Hoe vaak je bericht gedeeld is

Waar je contacten zich bevinden

Met hoeveel procent je contactenlijst is gegroeid

Hoeveel van je leads succesvol je sales funnel hebben doorlopen (CRM)

Welke campagne het beste uit de (A/B) test komt

Rapportages
Rapportages

Hoe vaak een mail geopend wordt en op welke links je contacten klikken

Op welke momenten je mails het beste gelezen worden

Hoe vaak je bericht gedeeld is

Waar je contacten zich bevinden

Met hoeveel procent je contactenlijst is gegroeid

Hoeveel van je leads succesvol je sales funnel hebben doorlopen (CRM)

Welke campagne het beste uit de (A/B) test komt

“Door MailBlue hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business”

Vanuit de IMU helpen wij ondernemers met hun onlinemarketingstrategie. Wij doen dit via onze cursussen en trainingen, maar hebben ook meerdere softwarebedrijven die ondernemers faciliteren in hun online marketing. Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze openrates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.

– Martijn van Tongeren, IMU

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

“Door MailBlue hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business”

Vanuit de IMU helpen wij ondernemers met hun onlinemarketingstrategie. Wij doen dit via onze cursussen en trainingen, maar hebben ook meerdere softwarebedrijven die ondernemers faciliteren in hun online marketing. Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze openrates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.

– Martijn van Tongeren, IMU

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

Verlooppercentage per campagne

Het is waardevol om te zien hoeveel van je ontvangers op je contactenlijst je ‘verliest’, via welke campagne. MailBlue toont eenvoudig per campagne hoeveel bounces of uitschrijvingen plaats hebben gevonden. Zo controleer je eenvoudig binnen een gezonde maillijst hoe sterk je campagne wel of niet was en waar je een volgende campagne op kunt letten.

rapportage-campagnes

Viraliteit van je campagne

Wanneer de content in je campagne met anderen gedeeld is, geeft dit een indicatie over de waarde van de inhoud van die campagne. Naast de opens, kliks, bounces en uitschrijvingen meet MailBlue per campagne ook hoe vaak het doorgestuurd is. Zo kom je er snel achter welke content het meest viraal is. Virale content zorgt er voor dat het bereik van je campagne sterk vergroot wordt.

Effectiviteit van automatiseringen

Hoe effectief een automatisering is, hangt van verschillende factoren af. Die factoren kunnen per business verschillend zijn. Wellicht vind jij het aantal kliks waardevoller dan het aantal opens. In MailBlue kun je alle data van je mailreeksen overzichtelijk terugzien in één rapport.

automation-rapportages

Beste verzendtijd

Uiteraard wil je snel kunnen zien wanneer je ontvangers (op welk tijdstip) de mail meestal openen. Het is effectiever om een campagne te verzenden wanneer je ontvanger al in de inbox bezig is. Binnen MailBlue kun je eenvoudig zien wat het aantal opens/kliks is per dag en per uur. Optimaliseer de verzendtijd gemakkelijk aan de hand van deze data!

De beste verzendtijd zou je zelfs volledig kunnen automatiseren binnen MailBlue; met ‘voorspellende verzending’ stuurt het systeem een e-mail altijd automatisch op het juiste moment naar een contact.

En meer..

Er is nog veel meer mogelijk in MailBlue aan de hand van de verzamelde data binnen je e-mail marketing rapportages. Bovendien kun je alle informatie en graphics vanuit de rapportages exporteren. Hierdoor kun je de data ook eenvoudig met je team delen.

Verlooppercentage per campagne

Het is waardevol om te zien hoeveel van je ontvangers op je contactenlijst je ‘verliest’, via welke campagne. MailBlue toont eenvoudig per campagne hoeveel bounces of uitschrijvingen plaats hebben gevonden. Zo controleer je eenvoudig binnen een gezonde maillijst hoe sterk je campagne wel of niet was en waar je een volgende campagne op kunt letten.

rapportage-campagnes

Viraliteit van je campagne

Wanneer de content in je campagne met anderen gedeeld is, geeft dit een indicatie over de waarde van de inhoud van die campagne. Naast de opens, kliks, bounces en uitschrijvingen meet MailBlue per campagne ook hoe vaak het doorgestuurd is. Zo kom je er snel achter welke content het meest viraal is. Virale content zorgt er voor dat het bereik van je campagne sterk vergroot wordt.

Effectiviteit van automatiseringen

Hoe effectief een automatisering is, hangt van verschillende factoren af. Die factoren kunnen per business verschillend zijn. Wellicht vind jij het aantal kliks waardevoller dan het aantal opens. In MailBlue kun je alle data van je mailreeksen overzichtelijk terugzien in één rapport.

automation-rapportages

Beste verzendtijd

Uiteraard wil je snel kunnen zien wanneer je ontvangers (op welk tijdstip) de mail meestal openen. Het is effectiever om een campagne te verzenden wanneer je ontvanger al in de inbox bezig is. Binnen MailBlue kun je eenvoudig zien wat het aantal opens/kliks is per dag en per uur. Optimaliseer de verzendtijd gemakkelijk aan de hand van deze data!

De beste verzendtijd zou je zelfs volledig kunnen automatiseren binnen MailBlue; met ‘voorspellende verzending’ stuurt het systeem een e-mail altijd automatisch op het juiste moment naar een contact.

En meer..

Er is nog veel meer mogelijk in MailBlue aan de hand van de verzamelde data binnen je e-mail marketing rapportages. Bovendien kun je alle informatie en graphics vanuit de rapportages exporteren. Hierdoor kun je de data ook eenvoudig met je team delen.

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy