Door retargeting kun jij jouw advertenties vertonen aan websitebezoekers die eerder op jouw website zijn geweest. Zo kun je een bezoeker die zijn of haar aankoop niet heeft afgemaakt heractiveren. Retargeting kan via Facebook of via Google Adwords.
Misschien ben jij zelf ook weleens ge-“retarget”, kledingwinkels zijn hier over het algemeen erg goed in. Heb je leuke schoenen of een leuk shirt gezien maar besluit je deze nu nog even niet te bestellen dan zie je deze schoenen ineens overal, op Twitter, op Google, op Facebook en zelfs op Nu.nl.
Aanbiedingen tonen
Je kunt dus jouw eigen websitebezoekers die jouw website weer hebben verlaten een aanbieding tonen op websites van derden. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat deze bezoekers terug keren naar jouw website en de actie ondernemen die jij van hen wenst.
De waarde van de bezoekers die terugkeren naar jouw website via retargeting is vaak hoger dan wanneer je aan koude doelgroepen adverteert. Als je adverteert op een al bekende doelgroep ofwel retargeting dan is het het meest logisch om CPM te bieden. Hiermee betaal je per 1000 weergave. Omdat deze bezoekers al eens hebben aangegeven interesse te hebben in jouw website en jouw content wil je deze gehele doelgroep bereiken.