Bied precies dat waarnaar
jouw leads op zoek zijn

Volg contacten op je website voor optimale personalisatie en inzicht. 

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

Wat is site tracking precies?

Het woord zegt het eigenlijk al; je ‘trackt’ contacten op je website. Ofwel je volgt hen en krijgt inzicht in het zogeheten surf- en klikgedrag van contacten die jouw website bezoeken. Krijg je inzicht in wat contacten precies doen op jouw website, dan kun je ze steeds weer bieden waarnaar zij op zoek zijn. Optimalisatie en personalisatie ten top!

Die hondeneigenaar, heeft geen kattensnoepjes nodig…

Stel, je beheert een webshop voor huisdierproducten. En een van je contacten bezoekt steeds weer pagina’s over hondenproducten. Dan weet je dat je jouw content kunt afstemmen op het feit dat dit contact waarschijnlijk een hond heeft. Door site tracking te gebruiken worden gegevens als deze automatisch gepusht naar het profiel van jouw contact. Alles wordt inzichtelijk en zo kun jij je precies voorschotelen waarnaar jouw contact op zoek is. Laat die kattenspulletjes dus maar achterwege!

Verrassend eenvoudig in te stellen

De MailBlue software staat er om bekend gebruiksvriendelijk te zijn. Om jouw account in te stellen heb je geen ICT’er nodig. En bij het instellen van site tracking is dit precies zo. Binnen twee klikken vind je binnen je MailBlue account een code. Deze code plaats je in de footer van je website en klaar is Kees!

MailBlue site tracking image

Krachtige combinatie:
Site Tracking + Lead Scoring

Om site tracking nog krachtiger te maken, kun je dit combineren met lead scoring. Door middel van lead scoring is het mogelijk met een puntensysteem bij te houden hoe betrokken jouw contacten zijn. En het bezoeken van je website, is een handeling waarvoor je zeker punten zou willen toekennen.


Met site tracking wordt iedere keer dat een contact een pagina van je website bezoekt een registratie gemaakt. Het bezoeken van je website of een specifieke pagina kun je instellen als trigger van een automatisering. Binnen de automatisering kun je hier punten voor toekennen met lead scoring.

Stel een contact bezoekt de gehele website of een specifiek product een x-aantal keer, dan weet je dat de persoon geïnteresseerd is en kun je deze (geautomatiseerd) opvolgen, waardoor de kans op conversie stijgt.

MailBlue site tracking image

Verstuur vandaag nog je eerste campagne of sms

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)