Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

SMS marketing

Stuur jouw marketingberichten direct via SMS!

SMS marketing

Stuur jouw marketingberichten direct via SMS!

Waarom SMS marketing?

Naast e-mails kun je met MailBlue ook SMS’jes versturen én automatiseren. Zo bereik je jouw contacten ook wanneer ze on-the-go zijn en gaat er nooit een bericht aan ze voorbij.

Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig wel bij de hand en daarnaast is de open-rate van een SMS ook extreem hoog. Bij mail kiest de gebruiker zelf een moment uit om deze door te lezen, terwijl een SMS’je vaak direct de aandacht trekt. Hierdoor zijn ze uiterst geschikt voor het uitsturen van bijvoorbeeld reminders voor een evenement, of als het favoriete product van je contact in de aanbieding is.

Op zoek naar meer ideeën hoe je SMS marketing in je bedrijf toe kunt passen? Bekijk dan deze slimme bedrijfskundige toepassingen van SMS (marketingfacts).

Waarom SMS marketing?

Naast e-mails kun je met MailBlue ook SMS’jes versturen én automatiseren. Zo bereik je jouw contacten ook wanneer ze on-the-go zijn en gaat er nooit een bericht aan ze voorbij.

Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig wel bij de hand en daarnaast is de open-rate van een SMS ook extreem hoog. Bij mail kiest de gebruiker zelf een moment uit om deze door te lezen, terwijl een SMS’je vaak direct de aandacht trekt. Hierdoor zijn ze uiterst geschikt zijn voor het uitsturen van bijvoorbeeld reminders voor een evenement, of als het favoriete product van je contact in de aanbieding is.

Op zoek naar meer ideeën hoe je SMS marketing in je bedrijf toe kunt passen? Bekijk dan deze slimme bedrijfskundige toepassingen van SMS (marketingfacts).

Automatiseer het versturen van SMS’jes

Uiteraard kun je het versturen van een SMS ook volledig automatiseren. Je kunt in je automations aangeven wanneer er een SMS naar je contacten verstuurd dient te worden. Zo zorg je ervoor dat ze deze enkel ontvangen wanneer het er écht toe doet. Op het juiste moment in de customer journey.

Of gebruik de functionaliteit om een SMS te sturen naar je sales medewerkers, bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe lead binnen is gekomen of er een taak voor ze klaar staat die diezelfde dag nog opgepakt dient te worden.

sms-marketing-mailblue-activecampaign-smsen
sms-marketing-mailblue-activecampaign-smsen
sms-marketing-mailblue-activecampaign-smsen
sms-marketing-mailblue-activecampaign-smsen

Automatiseer het versturen van SMS’jes

Uiteraard kun je het versturen van een SMS ook volledig automatiseren. Je kunt in je automations aangeven wanneer er een SMS naar je contacten verstuurd dient te worden. Zo zorg je ervoor dat ze deze enkel ontvangen wanneer het er écht toe doet. Op het juiste moment in de customer journey.

Of gebruik de functionaliteit om een SMS te sturen naar je sales medewerkers, bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe lead binnen is gekomen of er een taak voor ze klaar staat die diezelfde dag nog opgepakt dient te worden.

Vandaag nog uitproberen?

Vandaag nog starten?

sms-marketing-mailblue-activecampaign
sms-marketing-mailblue-activecampaign

Waarvoor gebruik je SMS marketing?

Met SMS marketing kun je jouw contacten altijd direct bereiken, waar ze ook zijn. Dat maakt het de ultieme tool om tijdgevoelige berichten uit te sturen.

  • Herinner ze aan een afspraak / online webinar
  • Stuur kortingscodes
  • Breng ze op de hoogte van producten in de sale
  • Gebruik het om bevestigingen te versturen
  • En nog veel meer mogelijkheden…

Contacten kunnen zich altijd uitschrijven

Je contacten kunnen zich gemakkelijk uitschrijven voor je SMS’jes. Wanneer ze een reactie sturen met STOP of UNSUBSCRIBE, worden ze automatisch uitgeschreven voor de SMS berichten die via je funnel worden verstuurd.

sms-marketing-mailblue-activecampaign
sms-marketing-mailblue-activecampaign

Waarvoor gebruik je SMS marketing?

Met SMS marketing kun je jouw contacten altijd direct kunt bereiken, waar ze ook zijn. Dat maakt het de ultieme tool om tijdgevoelige berichten uit te sturen.

  • Herinner ze aan een afspraak / online webinar
  • Stuur kortingscodes
  • Breng ze op de hoogte van producten in de sale
  • Gebruik het om bevestigingen te versturen
  • En nog veel meer mogelijkheden…

Contacten kunnen zich altijd uitschrijven

Je contacten kunnen zich gemakkelijk uitschrijven voor je SMS’jes. Wanneer ze een reactie sturen met STOP of UNSUBSCRIBE, worden ze automatisch uitgeschreven voor de SMS berichten die via je funnel worden verstuurd.

“Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen”

Als Social Media Ondernemer helpen wij ondernemers bij alles rondom hun social media marketing. Veel van onze leden (en wij zelf) maken enthousiast gebruik van de tool. Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen. Ook leveren ze vliegensvlugge Nederlandse support en zijn ze altijd bereid te helpen.

– Social Media Ondernemer

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

“Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen”

Als Social Media Ondernemer helpen wij ondernemers bij alles rondom hun social media marketing. Veel van onze leden (en wij zelf) maken enthousiast gebruik van de tool. Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen. Ook leveren ze vliegensvlugge Nederlandse support en zijn ze altijd bereid te helpen.

– Social Media Ondernemer

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

Wat zijn de do’s en don’ts van SMS marketing?

Stuur geen SMS’jes alleen maar omdat het kan. Als het geen duidelijk doel heeft, zal het alleen maar als vervelend ervaren worden. Dus, zorg er altijd voor dat je een goede reden hebt om een SMS te sturen in plaats van een standaard e-mail. Dit is met name het geval wanneer het bericht dat je wilt versturen tijdgevoelig is. Het is belangrijk dat het bericht nú gelezen wordt.

Wat zijn de do’s en don’ts van SMS marketing?

Stuur geen SMS’jes alleen maar omdat het kan. Als het geen duidelijk doel heeft, zal het alleen maar als vervelend ervaren worden. Dus, zorg er altijd voor dat je een goede reden hebt om een SMS te sturen in plaats van een standaard e-mail. Dit is met name het geval wanneer het bericht dat je wilt versturen tijdgevoelig is. Het is belangrijk dat het bericht nú gelezen wordt.

Overige tips:

Zorg dat je contacten hebben aangegeven SMS’jes te willen ontvangen

Personaliseer zoveel mogelijk

Houd de SMS'jes kort en bonding

Geef duidelijk aan hoe je contacten zich kunnen uitschrijven

Houd rekening met verschillende tijdzones

SMS niet té vaak

Zorg dat je contacten hebben aangegeven SMS’jes te willen ontvangen

Personaliseer zoveel mogelijk

Houd de SMS'jes kort en bonding

Geef duidelijk aan hoe je contacten zich kunnen uitschrijven

Houd rekening met verschillende tijdzones

SMS niet té vaak

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy