• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Upviral Review: alles wat je moet weten over Upviral!

Wil je jouw online bereik vergroten en zo meer leads, klanten en omzet aantrekken? 
Dankzij virale marketing via UpViral kun je ervoor zorgen dat jouw ideale klanten over je gaan praten. 

Je wordt online beter zichtbaar met UpViral; maar wat is het precies? Hoe werkt de software? En wat levert het je op? 

Dit is de meest uitgebreide review over UpViral: ontdek welk verschil UpViral kan maken voor jouw business.

Zelf ben ik er altijd dol op om slimmer te werken in plaats van altijd maar hard...
Het liefst zet ik voortdurend slimme online marketing tools in die vóór mij werken om sneller te groeien.
Als het gaat om het vergroten van jouw online zichtbaarheid en naamsbekendheid biedt UpViral je een ideale uitkomst.

Maar dat niet alleen… 

Met UpViral val je meer op tussen de massa, zodat je meer de aandacht trekt van je ideale doelgroep en jezelf beter onderscheidt. Waarschijnlijk voel je aan dat jouw aanbod anders is dan de rest, toch? In dat geval verdient jouw aanbod het om meer gezien te worden. Ik licht in deze review toe hoe je dit doet met UpViral. 

Ik vertel je hoe je meer potentiële kopers kan verzamelen om zo exponentieel te groeien met je business.

Laat je inspireren en doe je voordeel ermee! 

Inhoudsopgave

Upviral review: logo

Wat is UpViral voor virale marketing software?

Wilco de Kreij, een Nederlandse online marketeer die vooral actief is op de Amerikaanse markt, is de bedenker van UpViral. Volgens hem is UpViral “the world’s most complete viral referral system’

Simpel gezegd houdt dit in dat UpViral je helpt om een viraal effect te creëren. Zo kan jij je business effectiever en efficiënter te laten groeien.

Wilco de Kreij is namelijk van mening dat slechts ‘verkeer’ naar je website waardeloos is. Je hebt er niets aan als deze websitebezoekers geen klant bij je worden. En daar heeft hij een goed punt. 

Om er toch voor te zorgen dat hij zijn ideale klanten aan zou trekken, stelde Wilco zichzelf onder meer de volgende drie vragen: 

  • Hoe krijg ik mensen zo ver dat ze over mij gaan praten? 
  • Hoe kan ik een fanbase opbouwen met minimaal 1.000 trouwe klanten? 
  • Waar komen de meeste klanten vandaan? 

Hij ontdekte de kracht van virale marketing, omdat je hiermee gratis mond-tot-mondreclame kan verkrijgen door je bezoekers te belonen voor het verspreiden van je boodschap via social media. Om te kunnen profiteren hiervan heeft hij UpViral ontwikkeld. 

“Hoe meer potentiële klant in aanraking komen met jouw aanbod, des te meer rendement je marketing campagne oplevert.” 

Met UpViral ben je in staat om een unieke ‘referral link’ te koppelen aan een gratis weggever bijvoorbeeld. Dus even concreet: stel je voor dat iemand jouw gratis e-book wilt downloaden dan kan iemand gratis toegang krijgen, mits hij of zij in ruil daarvoor jouw gratis weggever deelt op social media. 

Je spoort ze als het ware aan om promotie te doen voor je. Hoe meer potentiële klanten dit voor je doen, des te sneller creëer je een goedlopend sneeuwbaleffect aan nieuwe bezoekers. 

Wat is virale marketing en waarom is het gunstig om viraal te gaan?

Virale marketing is de internetversie van mond-tot-mondreclame. Via deze relatief goedkope methode kan je als bedrijf of ondernemer je boodschap verspreiden door klanten in te zetten als ‘verkopers’. 

Het voordeel van virale verspreiding is dat je weinig tot geen budget hoeft te spenderen om de aandacht te trekken van je ideale doelgroep. 

Virale marketing werkt namelijk aanstekelijk: positieve reacties over jouw aanbod kunnen zich verspreiden met de snelheid van een virus. Dit kan oneindig lang doorgaan. 

Mond-tot-mondreclame is de beste reclame die er is.” 

Alle UpViral voordelen

UpViral helpt je om jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht te vergroten, wat bijdraagt aan een grotere naamsbekendheid. Ook kan je er gemakkelijker een grotere e-mailmarketing lijst mee opbouwen. Hieronder licht ik even kort de voordelen toe voor je.  

Online zichtbaarheid & naamsbekendheid

UpViral helpt je om jouw viraal bereik te vergroten: dit is het aantal unieke mensen dat jouw gratis weggever heeft gezien nadat een Facebook-vriend een bericht over jouw gratis weggever heeft gedeeld. 

In feite laat je dus in de ideale situatie je websitebezoekers vóór je werken. Zij doen het werk en jij profiteert optimaal. Als je elke dag een stijging realiseert van 1%, dan creëer je al een exponentiële groei.

Sociale bewijskracht

Met UpViral ben je in staat om jouw sociale bewijskracht te vergroten. Je creëert als het ware een hype waarbij jouw doelgroep over je blijft praten. 

Dit is natuurlijk exact wat je wilt…

“Hoe meer mensen over je praten, des te beter.” 

Dit brengt ook een stukje betrouwbaarheid met zich mee. Het scheelt dat je zelf minder over je aanbod hoeft te praten, omdat anderen dit al voor je doen. 

Uit onderzoek blijkt zelfs dat 92% van de consumenten nu eenmaal sneller de ervaringen en aanbevelingen van bekenden uit hun eigen omgeving vertrouwen dan de ‘verkooppraatjes’ van een bedrijf of ondernemer. 

De kracht van virale marketing is ook bedoeld om jouw expertstatus te vergroten. Zodra het sneeuwbaleffect in werking gaat, zul je merken dat je meer leads en klanten gaat aantrekken. 

Het voordeel is dat je hiermee de overtuigingskracht van jouw landingspagina kan blijven versterken door bijvoorbeeld te zeggen: “Al meer dan 7.500 tevreden ondernemers gingen je voor.” 

E-mailmarketing lijst opbouwen

Met UpViral kan je jouw gratis weggever, zoals een e-book of videotraining, voordelig onder de aandacht brengen. Zo kan je jouw e-mailmarketing lijst met contactpersonen voortdurend blijven aanvullen. 

Met een e-mailmarketing lijst kun je stap voor stap een relatie opbouwen met je doelgroep dankzij meerdere contactmomenten. En het voordeel is dat je op lange termijn altijd je doelgroep gemakkelijk kan blijven bereiken.

Jouw e-mailmarketing funnel is wat mij betreft echt de brandstof van jouw bedrijf. Zelf haal ik meer dan 80% van mijn omzet via mijn e-maillijst. Elke dag pluk hier nog steeds de vruchten van. En dit gun ik jou ook! 

UpViral features

In deze UpViral review sta ik graag nog even stil bij de features die de software je biedt. Je kunt dankzij de tool een snelle bedrijfsgroei bereiken door mensen unieke verwijzing linkjes te laten delen en mensen te laten abonneren via diverse kanalen. Dit kan via meerdere social media platformen en aan ieder social media platform kun je een aparte score koppelen. 

Upviral review social media scoring

De ingebouwde Facebook-nieuwsfeed en uitgebreide tweet-optimalisaties zorgen ervoor dat jouw virale campagnes er altijd uitstekend uitzien in de feed.

Simpel gezegd bestaat UpViral uit drie handige virale functies: 

  • Kansspellen (loterijen)
  • Beloningen
  • Wachtlijsten 

Virale kansspellen (loterijen)

Als UpViral gebruiker heb je toegang tot krachtige verkooptools om je ROI te verhogen, je advertentiekosten te verlagen en je verkoop te stimuleren.

Je krijgt toegang tot:

  • Kant-en-klare en geoptimaliseerde campagnes om binnen 5 à 10 minuten je aanbod te promoten.
  • Tijdbesparende en op conversie geoptimaliseerde templates die je gemakkelijk zelf kan samenstellen met het ‘drag-en-drop-systeem’.
  • Geautomatiseerde trigger e-mails die ervoor zorgen dat je ‘top of mind’ blijft bij je doelgroep .
  • Real-time fraudedetectie om veiligheid te garanderen voor jouw business en abonnees.
  • Scoreboards inclusief te behalen mijlpalen om je trouwste fans uit te dagen méér te delen over jouw bedrijf.

Virale beloningen

Dankzij de beloningscampagnes via UpViral kun je in korte tijd meer impact maken in je markt en leads genereren.

Iedereen houdt van een koopje, en het beste koopje is een gratis koopje. Wij zijn en blijven toch Nederlanders. Daarom is het interessant om iets gratis weg te geven als beloning als men in ruil daarvoor ‘gratis promotie’ maakt voor jouw aanbod en bedrijf. 

Voor jouw klanten is het een kleine moeite om iets te delen als ze er ook iets waardevols voor terug krijgen. Het voorstel moet een no-brainer voor ze zijn; dan slaat het beter aan. Hierdoor krijg je meer loyaliteit en erkenning voor je aanbod en bedrijf zónder dat je een flinke investering hoeft te doen aan advertenties bijvoorbeeld. 

Ook bij een nieuwe productlancering kan deze strategie handig zijn om toe te passen, zodat je doelgericht een enorme lijst met nieuwe contactpersonen kan opbouwen. 

Je hebt de mogelijkheid tot: 

  • Een compleet beloningsysteem al je virale campagnes netjes bij te houden en je beloningen aan te bieden. 
  • Scoreboards inclusief te behalen mijlpalen om je trouwste fans uit te dagen méér te delen over jouw bedrijf.
  • Zoveel mogelijk beloningen aan te bieden om zo structureel verwijzen te krijgen naar jouw aanbod of bedrijf.
  • Het automatische beloningssysteem van UpViral: verstuur jouw fans automatische mailings om hun 'prijzen' uit te reiken wanneer zij een mijlpaal hebben bereikt.

Virale wachtlijsten

Vergrendel bepaalde inhoud en deel dit enkel met de personen die zich via jouw virale wachtlijst hebben ingeschreven. Dit is ideaal voor je pre-lanceringscampagnes. Je kunt hiermee een concurrentievoordeel voor jezelf creëren en enorm klantenbestand opbouwen. 

Een virale wachtlijst opbouwen is een slimme manier om nieuwe concepten, ideeën en producten te testen via virale marketing, waarbij je profiteert van de kracht van mond-tot-mondreclame.  

Het opzetten van een virale wachtlijst is dus letterlijk goud waard bij een nieuwe productlancering! 

Voor wie is UpViral geschikt?

Tot nu toe heb ik het vooral over een gratis weggever zoals een e-book of videotraining gehad, die je als beloning kan weggeven. Maar daar blijft het niet bij, want er nog allerlei andere kansen en mogelijkheden. 

Even ter inspiratie, met UpViral kun je ook:

  • Gratis toegang bieden om een bepaalde tool te gebruiken.
  • Mensen belonen met extra exclusieve functies en cadeautjes.
  • Middels couponcodes korting aanbieden.

Hierdoor is UpViral geschikt voor allerlei online ondernemers die meer bezoekers, leads, klanten en omzet willen aantrekken via virale marketing. 

Het is écht iets voor jou als je slimmer wilt werken aan het vergroten van jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht. Dit met als doel een grotere naamsbekendheid en e-mailmarketing lijst op te bouwen! 

Tarieven

Natuurlijk is deze UpViral review enkel compleet als je ook een beeld hebt bij de aangeboden pakketten en prijzen. Upviral werkt met een lidmaatschap. Je kan een maand- of jaarabonnement afnemen en je betaalt in dollars. Hierbij geldt: hoe langer je een abonnement afsluit, des te goedkoper ben je in verhouding uit. Je bespaart bij een jaarabonnement 30% en je krijgt sowieso 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie

Je hebt keuze uit drie pakketten: 

  • Starter Package
  • Business Package 
  • Premium Package

Hieronder leg ik even kort uit wat je per pakket betaalt en wat je ervoor terugkrijgt. 

Starter Package

Voor dit basispakket betaal je $49 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $39 per maand. Hier zit het volgende bij inbegrepen: 

  • Je kan een onbeperkt aantal campagnes runnen.
  • Maximaal 10.000 abonnees. 
  • Te gebruiken vanuit één domeinnaam en één e-mailadres. 
  • UpViral branding.
  • E-mail support.

Business Package

Voor dit businesspakket betaal je $79 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $59 per maand. Dit is het meest gekozen pakket, waarbij het zit inbegrepen: 

  • Je kan een onbeperkt aantal campagnes runnen.
  • Maximaal 25.000 abonnees. 
  • Te gebruiken vanuit drie domeinnamen en drie e-mailadressen.
  • Specifiek gericht op locaties.
  • A / B testing.
  • API-koppeling + Zapier integratie.
  • E-mail support.

Premium Package

Voor dit basispakket betaal je $199 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $149 per maand. Hierbij zit het volgende inbegrepen: 

  • Alle UpViral features uit het businesspakket.
  • Maximaal 100.000 abonnees. 
  • Te gebruiken vanuit 10 domeinnamen en 10 e-mailadressen.
  • Extra snelle support (spoedservice).

Mijn ervaring met UpViral (review)

Review uit eigen ervaring: UpViral heb ik afgelopen jaren gebruikt voor marketingcampagnes van mijn klanten. Ik merkte dat de investering een no-brainer is als je ziet welk rendement het voor je business kan opleveren. 

In plaats van al je geld te investeren in Facebook advertenties kan je ook je kansen spreiden door in te zetten op virale campagnes. 

Keer op keer werden de marketingcampagnes een succes en het leverde een enorm bereik op dankzij het sneeuwbaleffect. Ik merkte vooral dat het ook een goede manier is om klanten om te toveren tot fans. 

Stel je voor dat je trots bent op iets nieuws… Vaak vertel je dan al uit jezelf aan je familie, vrienden en collega’s hoe blij je bent nadat je iets hebt gekocht of gedownload. 

Herkenbaar? 

Nu kun je met UpViral ook nog eens dit gedrag belonen, zónder dat je teveel van mensen vraagt. In feite hoeven ze alleen maar een linkje te delen via social media als blijk van waardering en om hun omgeving ergens van op de hoogte te brengen. Makkelijk toch?

Het blijkt wel uit deze review: UpViral is wat mij betreft echt een slimme marketing tool om in te spelen op het consumentengedrag wat mensen van nature al vertonen. 

Conclusie

Met het schrijven van deze UpViral review wordt vanzelf duidelijk dat de tool vooral geschikt is voor online ondernemers die meer bezoekers, leads, klanten en omzet willen aantrekken dankzij virale marketing. Werk slimmer aan het vergroten van jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht. Het doel? Een grotere naamsbekendheid en een groeiende e-mailmarketing lijst. 

Daarnaast is het een mooie manier om nieuwe concepten, ideeën en producten te testen met virale marketing, waarbij je profiteert van de kracht van mond-tot-mondreclame.  

Voor het geld hoef je deze uitgelezen kans niet aan je voorbij te laten gaan, want de investering is het dubbel en dwars waard als je je online bereik er een flinke boost mee kan geven!

Probeer UpViral zelf >>

Over deze auteur: Youri Meuleman

Als online marketeer raak ik gefascineerd door adverteren op Facebook & het ontwikkelen van marketingfunnels. Je kent mij mogelijk als spreker op de Webwinkel Vakdagen, het IMU-event of het Social Media Ondernemer Congress. Tevens ben ik mede-eigenaar bij MailBlue (e-mailmarketing software) en Traffic Leaders (marketingbureau) waar ik, met mijn team, ondernemers ontzorg op het gebied van online marketing.

Download gratis:
E-mailmarketing Handboek

Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.