Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Verbeter jouw deliverability

Verbeter jouw deliverability

In dit artikel vind je de do’s en don’ts om er met je content voor te zorgen dat jouw e-mails zo goed mogelijk afgeleverd worden.

Wat moet je wél doen

  • Gebruik een herkenbare afzender -naam & e-mailadres- en probeer hier consistent in te zijn.
  • Hoe persoonlijker je de e-mail maakt, des te groter de kans dat de e-mail goed ontvangen wordt. Maak dus gebruik van personalisatie tags en spreek je contacten bij naam aan. Dit geldt met name voor de onderwerpregel.
  • Moedig je contacten aan je e-mails door te sturen, of nodig ze uit om te antwoorden (door bijvoorbeeld een gerichte vraag te stellen).
  • Vraag in je e-mails of bij je inschrijfformulier of je contacten je toe willen voegen aan hun adresboek.
  • Gebruik de spam check in de samenvatting van elke e-mail en pas de eventuele feedback toe.
  • Zorg dat je uitschrijflink duidelijk zichtbaar is. Doe je dit niet, heeft dit een nadelige invloed op je deliverability en is de kans groot dat de e-mail wordt tegengehouden.
  • Ook heel belangrijk: stel jouw SenderID en DKIM in, een enorme boost voor je deliverability. Hier lees je hoe.

Wat moet je niét doen

  • Voeg geen bestanden toe aan je e-mails. Wil je een bestand meesturen is het dus aan te raden een link in je e-mail te plaatsen die naar het bestand verwijst.
  • Gebruik geen URL afkortingen zoals Bitly, deze worden bijna altijd geregistreerd als spam.
  • Gebruik geen volledige URL in je e-mail zet, maar plaats deze achter een stukje tekst of een button plaatsen: “klik hier!”
  • Voorkom het gebruik van HTML formulieren of Javascript.
  • Mail niet vanaf een persoonlijk e-mailadres (hotmail.com, gmail.com, etc), dit wordt minder snel vertrouwd en kan dus een negatieve invloed hebben op jouw deliverability.

Wil je meer weten over deliverability? Lees dan ook dit artikel.
Nog geen MailBlue account? Vraag dan meteen je gratis proefaccount aan.