Aan de slag met MailBlue? 🔥

Ga zelf aan de slag met MailBlue en ontvang toffe bonussen!

Dit is hoe Veronique gebruik maakt van MailBlue

Emailmarketing, hoe werkt dat nou? Moet ik dan al die mails zelf sturen vanuit Gmail of Outlook? Moet ik dan een adreslijst aanmaken? Allemaal vragen die ik over email marketing had toen ik startte en wegwijs werd gemaakt  in de wondere wereld van nieuwsbrieven, weggevers en funnels. Nu ben ik totaal a- technisch, dus ik vond het eng en spannend. 

Inmiddels weet ik dat het ongelooflijk makkelijk is, fantastisch werkt en me veel werk scheelt als je gebruik maakt van MailBlue.

  1. Voor het downloaden van je weggever (test, e-book, video’s, podcastserie) laten mensen hun e-mailadres achter. Die komen gelijk op je lijst én het systeem verstuurd volledig automatisch alles waar de klant om heeft gevraagd; zowel de weggever zelf als de reeks mails die er nog achteraan komen.

  2. Het automatisch sturen van mails; als iemand zich bijvoorbeeld inschrijft voor mijn webinar, dan ontvangen ze vooraf een aantal mails met praktische informatie. Na afloop van het webinar (als voorbeeld) krijgen ze volledig automatisch een paar mails met mijn aanbod. Dat gaat helemaal vanzelf, hoef je niets meer aan te doen.

  3. Voordeel van het systeem t.b.v. mails vanuit je eigen mailprovider sturen; je voldoet aan de wet AVG, je kunt precies zien wie de mails wel en niet openen en wie bijvoorbeeld op een link hebben geklikt. Die zou je dan bijvoorbeeld een mail kunnen sturen met je aanbod. Degenen die nog niet hebben geopend, zou je de mail nogmaals kunnen sturen, alleen met een andere titel. Dat werkt vaak ook goed. 

  4. Als iemand iets heeft gekocht dan wordt alle informatie op exact het juiste moment naar die deelnemers verstuurd.


Zo zijn er nog wel 100 toepassingen die zelfs voor a-techneuten goed en snel in te richten zijn. Daarvoor is MailBlue wat mij betreft echt een must!

Kortom; als je jezelf en je business serieus neemt, dan is er behoefte om dit soort dingen te automatiseren/voor je te laten werken.   

Zelf maken wij al jaren gebruik van het systeem van MailBlue.  

Ontdek alle voordelen van MailBlue

Alle kracht van ActiveCampaign

MailBlue is de Nederlandse reseller van ActiveCampaign, een van de grootste platforms ter wereld voor e-mailmarketing en automation. De fundering is supersterk, dus konden we er met MailBlue nog een paar mooie verdiepingen op bouwen.

Bekroonde Nederlandse support

Hulp nodig bij het inrichten van campagnes of automatiseringen? Of wil je advies over de juiste triggers? Wat je vraag ook is, met MailBlue krijg je premium support. Lekker in het Nederlands, vanuit Nederland, op Nederlandse tijden.

Razendsnel reactie op je vragen

Heb je ondanks onze helpomgeving of support nog vragen? Ons Support Team staat 7 dagen per week voor je klaar. Je kunt live met ons chatten op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur, je ontvangt dan binnen enkele minuten tot een uur onze reactie.

Gratis academy & community

Wil jij je met jouw collega’s ontwikkelen tot e-mailmarketingspecialisten? Leer het gratis in de Blue Academy. Na deze training ken je alle ins- en outs van de software en weet je hoe je de meest effectieve automations opzet.

10.000+ actieve gebruikers in NL

Er is geen beter bewijs voor de kracht van MailBlue dan de tevreden klanten die er elke dag mee werken. Al meer dan 10.000 Nederlandse bedrijven werken actief met MailBlue aan succesvolle e-mailmarketing, leadgeneratie en sales. Je sluit je aan bij een mooi rijtje.

Cadeau - E-mailmarketing Handboek

Start je proefaccount bij MailBlue en ontvang het MailBlue E-mailmarketing Handboek gratis per post: 72 pagina’s met de beste strategieën voor e-mailmarketing en praktische tips die jij en je collega’s meteen kunnen toepassen. 

Volg de starterstraining

Handig! In de starterstraining doorloop je in 7 stappen met video’s en tips de belangrijkste functionaliteiten van MailBlue én bouw je ook meteen je eerste automatisering. Kom je ergens niet uit, of wil je meer weten? Ook de Community en ons Support Team staan voor je klaar.Â