Verstuur geautomatiseerd fysieke kaarten naar jouw (klant)relaties met MailBlue & PostTrigger!

Steeds minder vaak valt er een fysiek kaartje op de deurmat, op onze verjaardag of een andere speciale gelegenheid. Prep The Food wist extra op te vallen door haar online marketingstrategie te combineren met ‘Direct Mail’ in de vorm van een traditionele ansichtkaart, wanneer interactie via een mailing tegenviel. Dankzij de koppeling tussen MailBlue & PostTrigger kun jij ook voordelig en persoonlijk de connectie aangaan met jouw (klant)relaties.

Marketingkaarten via Posttrigger versterken klantloyaliteit en retentie bij Prep The Food

Prep The Food, leverancier van verse maaltijden aan consumenten, zocht een effectieve manier om haar klantenbestand te activeren om een herhaalbestelling te plaatsen. Sinds juli 2023 zet Prep The Food hiervoor geautomatiseerd marketingkaarten in via PostTrigger, naast de gebruikelijke e-mailcampagnes, 40 dagen nadat de eerste bestelling is geplaatst.

Aanzet tot actie: 10 euro korting op een herhaalaankoop

Prep The Food communiceerde op de achterzijde van de kaart een aanbod met €10,- korting op de eerstvolgende bestelling. De selectie van ontvangers van deze kaarten kan worden bepaald aan de hand van klantgedrag, zoals het aantal eerdere bestellingen, de recentste aankoop of andere interacties met Prep The Food.

Het resultaat: 6,2% van de ontvangers deed een herhaalbestelling

Sinds de lancering in juli 2023, worden de kaarten doorlopend verzonden. Hierbij wordt een gemiddeld conversiepercentage van 6,2% behaald. Deze resultaten zijn nauwkeurig te meten, doordat per kaart inzichtelijk is of iemand de QR-code heeft gescand of dat de kortingscode is gebruikt. Ook is het mogelijk om link tracking toe te voegen aan de URL’s om nog meer data te verzamelen.

(Bron: https://posttrigger.com/user-case-prep-the-food/)

Starten met PostTrigger?

Een kaartje versturen via PostTrigger is voordeliger dan een postzegel bij PostNL. Een kaartje versturen via MailBlue is nog voordeliger! Normaliter start je bij PostTrigger met een abonnement van €99,99 per maand en betaal je €0,89 per gedrukt en verzonden kaartje.

Wat kost een kaartje versturen via MailBlue?

Speciaal voor gebruikers van MailBlue hebben we een speciaal tarief afgestemd met PostTrigger. Via MailBlue betaal je namelijk geen abonnementskosten en slechts 0,79 euro per kaartje. Waar wacht je nog op? Verstuur vandaag nog jouw eerste kaartje via PostTrigger!

Hoe meld ik mij aan voor PostTrigger?

Aanmelden is eenvoudig. Met behulp van onderstaand formulier worden jouw gegevens verzonden naar PostTrigger met als doel om een account aan te maken, zonder abonnementskosten en een voordeliger tarief.

Nadat jouw account is geactiveerd kun je direct aan de slag met het versturen van fysieke kaarten via jouw MailBlue automatiseringen.

Integreer PostTrigger met MailBlue

Zodra je jouw PostTrigger account hebt ingericht door een ‘design’ te uploaden en een ‘PostFlow’ aan te maken, vind je via ‘Account’ > ‘MailBlue Configuratie’ jouw ‘Webhook URL’.

Deze ‘Webhook URL’ kun je in iedere MailBlue automatisering toevoegen, waarna jouw kaarten automatisch worden verzonden. Dit doe je door in de automatisering op het ‘plusje’ te klikken en te kiezen voor ‘Voorwaarden en werkstroom’ > ‘Webhook’.

Download de MailBlue
inhaakkalender

Je ontvangt de inhaakkalender na aanvraag direct in je inbox.