Site tracking: bedien leads op hun wenken

Met site tracking volg je hoe bezoekers zich op jouw website gedragen, van de pagina’s die ze bezoeken tot de knoppen die ze aanklikken. Met deze waardevolle data maak je jouw campagnes nog gerichter en persoonlijker. Zo verander je bezoekers in loyale klanten, volledig geautomatiseerd en zonder moeite. Stel site tracking makkelijk in met MailBlue.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

Wat is site tracking precies?

Het woord zegt het al: je ‘trackt’ contacten op je website. Oftewel: je volgt wat bezoekers op je website doen en krijgt inzicht in het surf- en klikgedrag. Met dat inzicht kun je jouw contacten steeds weer bieden waar zij naar op zoek zijn. Optimalisatie en personalisatie ten top!

Geef je contacten wat ze willen

Bij verschillende producten en diensten, horen verschillende doelgroepen. In welke segmenten kun jij je doelgroep indelen? Met site tracking zie je bijvoorbeeld welke klanten steeds je pagina’s over X bezoeken. Dan weet je dat je jouw content daarop kunt afstemmen. Site tracking pusht zulke gegevens automatisch naar het profiel van jouw contact. Zo kun jij je contacten precies voorschotelen waar ze naar op zoek zijn.

MailBlue maakt het makkelijk

MailBlue staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid. Dat geldt ook voor site tracking. Om jouw account in te stellen heb je geen ICT’er nodig; met twee klikken vraag je jouw code op in je MailBlue-account. Deze code plaats je in de footer van je website en klaar ben je!

MailBlue site tracking image

Haal alles uit site tracking met Lead Scoring

Site tracking nog krachtiger maken? Combineer het met lead scoring. Daarmee houd je een puntensysteem bij om te meten hoe betrokken jouw contacten zijn. Het bezoeken van je website is bijvoorbeeld punten waard.

Site tracking registreert iedere keer dat een contact een pagina van je website bezoekt. Het bezoeken van je website of een specifieke pagina kun je instellen als trigger van een automatisering. Binnen die automatisering kun je punten toekennen met lead scoring.

Stel: een contact bezoekt je hele website, of een specifiek product een aantal keer, dan weet je dat die persoon geïnteresseerd is. Vervolgens kun je deze lead (geautomatiseerd) opvolgen en de kans op conversie verhogen.

MailBlue site tracking image

Stel vandaag nog site tracking in

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)