De touwtjes in (jouw ondernemers-) handen

Met MailBlue heb je zelf de controle over je e-mailmarketing activiteiten. Of je nu een freelancer bent of werkt voor de marketingafdeling van een grote organisatie. Onze gebruiksvriendelijke software stelt je in staat je marketingstrategie volledig zelf te beheren. Zo hoef je geen extern marketingteam meer in te huren, maar bepaal jij (met jouw team) hoe de marketing eruit mag komen te zien.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

Maak het zo beknopt of uitgebreid als jij wil

Ga jij voor meerdere, uitgebreide automatiseringen die écht alles voor jouw onderneming uit handen nemen? Of wil je enkel een welkomstfunnel opzetten? Waar je ook voor kiest, je maakt jouw e-mailmarketing (automation) zo beknopt of uitgebreid als jij zelf wenst. Doordat je zelf de touwtjes in handen neemt, bepaalt niemand anders dan jij hoe jouw marketingstrategie er uit komt te zien. Kun je toch wel wat strategisch advies gebruiken? Dan helpen we je natuurlijk graag verder!

MailBlue campagnes drag & drop image
MailBlue campagnes lijsten image

Simpel is het moeilijkst

Een uitgebreide software wordt al snel ingewikkeld. Want de zaken simpel en gebruiksvriendelijk houden is veel moeilijker, dan deze (onnodig) ingewikkeld maken. Gelukkig weten we hier bij MailBlue wel raad mee. Om jou de beste ervaring te bieden, houden we onze software graag simpel. De software is er dan ook op gemaakt om visueel en overzichtelijk te zijn. E-mailcampagnes geef je gemakkelijk vorm dankzij de drag-and-drop builder en ook automatiseringen zijn overzichtelijk op te bouwen. Zonder kennis van coderen of vormgeven, maak je de mooiste (en effectiefste) e-mailcampagnes, zet je binnen no-time marketing automations op en lees je geordende rapportages over de prestaties van jouw marketinguitingen.

De voordelen van e-mailmarketing automation voor jouw bedrijf

Haal het maximale uit jouw webshop

Onze tip voor de e-commerce branche? Integreer jouw webshop en/of (betaal)systeem met MailBlue! Door beide softwares aan elkaar te koppelen, verzamel jij inzichten over jouw klanten en hun aankoopgedrag overzichtelijk in jouw MailBlue account. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken om contacten gericht te benaderen. Zet bijvoorbeeld een ‘verlaten winkelwagen’ automatisering in om geïnteresseerden te transformeren tot klanten, of gebruik gepersonaliseerde content om vervolgaankopen te stimuleren op basis van interesses of eerdere aankopen. Daarnaast kun je de software ook inzetten om na een bepaalde periode de tevredenheid van de aankoop te meten of een review uit te vragen. Middels een integratie combineer je het beste van beide systemen, waardoor je top of mind blijft bij jouw doelgroep en tegelijkertijd de kans op omzetgroei verhoogt.

Automatiseer je salesprocessen

Het is natuurlijk van groot belang om leads voor jouw onderneming te verzamelen en hen te transformeren tot klant van jouw onderneming. Met het CRM-systeem van MailBlue houd je eenvoudig overzicht over alle leads en kun je taken aanmaken om ze gericht op te volgen. Denk bijvoorbeeld aan een belafspraak of het voorzien van een demo! Zijn leads klant geworden? Dan kun je hun activiteiten monitoren en belonen met behulp van ‘lead scoring’. Lead scoring draagt bij aan de loyaliteit van klanten en zorgt ervoor dat je hen van persoonlijke kortingen kunt voorzien, op basis van activiteiten. Daarnaast is MailBlue hét medium om klanten te voorzien van nieuwsbrieven of bedrijfsupdates. Heeft jouw software bijvoorbeeld een make-over gekregen? Dan laat je dit al met een paar klikken eenvoudig weten aan al jouw leads en klanten.

Stimuleer herhaalbezoeken vanuit MailBlue

Zet MailBlue in om herhaalbezoeken te stimuleren! Klanten zijn ‘warme leads’ en daardoor makkelijker aan te sporen voor een (herhaal)bezoek dan personen die nog niet bekend zijn met jouw onderneming. Bedank klanten na hun bezoek, door vanuit een MailBlue automatisering een (gepersonaliseerde) e-mail te sturen. Hiermee zorg je ervoor dat klanten ook na het bezoek nog even ‘aan je denken’. Uiteraard wil je dat bezoekers nog eens terugkomen. Om dit te stimuleren kun je ze bijvoorbeeld na drie of zes maanden geautomatiseerd opvolgen met een toffe aanbieding of korting. Hiermee wordt die drempel voor het herhaalbezoek verlaagd en zijn bezoekers sneller overtuigd nog eens terug te komen. Denk bijvoorbeeld aan een kortingscode van 15% voor een volgende reservering, of een aperitief van het huis bij het volgende diner.

Haal het maximale uit jouw (online) trainingen

Wanneer je als coach aan de slag gaat met (online) trainingen of webinars, is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen wie toegang hebben tot jouw trainingen en wie bij jouw sessies aanwezig zijn. Hier helpt onze software graag een handje bij!
MailBlue biedt verschillende koppelingsmogelijkheden met webinar- of communitysoftwares, zoals onder andere WebinarGeek en Huddle. Door de krachten van beide programma’s te combineren, kun jij focussen op datgene waar je goed in bent; coachen! De ingestelde processen voeren het administratief werk op de achtergrond voor je uit.


Denk hierbij bijvoorbeeld aan geautomatiseerde processen die kijkers én niet-kijkers gericht opvolgen na een webinar, of processen die de juiste toegang verlenen voor een training of module. Handmatig werk en tijd besparen door processen te automatiseren, klinkt goed, toch?

Effectief aan de slag met (e-mail)marketing

Iedere onderneming is anders en heeft daardoor eigen behoeftes om op in te spelen. Belangrijk is dat je vooraf bedenkt wat jouw doelen en wensen zijn. Wil je bijvoorbeeld leads verzamelen om meer lezers naar jouw blogpagina te trekken? Streef je ernaar om een loyaliteitsprogramma op te zetten voor jouw winkelbezoekers? Of is het juist jouw doel om meer naamsbekendheid te krijgen? Het kan allemaal! Wat we je in ieder geval willen adviseren is om goed inzicht te houden in de betrokkenheid van contacten bij jouw (marketing)activiteiten. Deze betrokkenheid is eenvoudig te meten met een beetje hulp van onze software. Met deze inzichten kun jij energie steken in contacten die voor jou relevant en waardevol zijn!

Verstuur vandaag nog je eerste campagne

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)