Als non-profitorganisatie, zoals een stichting of museum, draait alles om impact en betrokkenheid. Maar, hoe bereik je dit? Met de slimme tools van MailBlue ga je voor gerichte communicatie: dé sleutel tot succes. Houd contacten altijd up to date met nieuwsbrieven dankzij slimme automatiseringen en bouw sterke en duurzame relaties op. Ga voor gerichte fondsenwerving en stimuleer donaties met doordachte strategieën. En, wil je zoveel mogelijk bezoekers bij een event, actie of tentoonstelling? Zet de actie dan in de spotlights met een creatieve campagne. MailBlue biedt dé tools om betrokkenheid te vergroten, je missie te delen en je doelgroep blijvend te inspireren.
Houd donateurs up-to-date
Transparantie zorgt voor betrouwbaarheid en donateurs willen zien waar hun geld naartoe gaat: houd ze gemakkelijk up to date van de voortgang met automatische mailings.
Verhoog betrokkenheid
Hebben de giften van donateurs impact gemaakt? Deel mooie succesverhalen dankzij de donaties in verhalende nieuwsbrieven om zo de betrokkenheid te vergroten.
Zorg voor warme relaties
Een verjaardagswens, een bedankmail of kleine gift: laat zien dat je je donateurs en bezoekers waardeert met de slimme automatiseringen die jouw dankbaarheid tonen.
Creëer uitnodigende campagnes
Is er een nieuwe tentoonstelling of event in aantocht? Zorg voor zoveel mogelijk bezoekers of betrokkenen en creëer creatieve campagnes om mensen enthousiast te maken.
Laat MailBlue met je meegroeien
Merk je dat je behoefte krijgt aan meer door een groeiend aantal donateurs? Pas gemakkelijk je wensen aan in je MailBlue-account, zoals een hoger aantal mailcontacten.
Donateurs en vrijwilligers vormen het hart van non-profitorganisaties: het is dus van essentieel belang om hen optimaal betrokken te houden. Heeft een donateur een donatie gedaan? Bedank hem of haar met een persoonlijke mail en laat de impact van de bijdrage zien. Daarbij kun je hier aangeven hoe ze eventueel nog meer kunnen helpen. Merk je afnemende engagement? Stuur een heractivatiecampagne en deel inspirerende en eerdere succesverhalen om nogmaals te benadrukken hoe belangrijk financiële steun is: ook kun je dit tussentijds laten zien door updates te sturen of contacten uit te nodigen voor speciale bijeenkomsten. Met MailBlue ga je voor duurzame relaties en optimale betrokkenheid.
Heeft het museum een nieuwe tentoonstelling of staat er een evenement op de planning voor het goede doel? Dit is natuurlijk pas geslaagd met zoveel mogelijk bezoekers of betrokkenen. En, vrijwilligers natuurlijk! Stel daarom gemakkelijk gerichte campagnes op: laat bijvoorbeeld de impact van vrijwilligerswerk of een donatie zien en maak het voor donateurs makkelijk om meteen ook zelf te doneren, zoals met een handige knop in de mail. Of, staat er een event op het programma? Stuur je vaste leden een exclusieve uitnodiging en zorg voor een handige herinneringsmail om zoveel mogelijk gasten te ontvangen. Met MailBlue zorg je voor effectievere fondsenwerving en trek je meer bezoekers en vrijwilligers aan dankzij doeltreffende campagnes.
Zoveel mogelijk betrokkenheid creëren? Kies uit maar liefst 850+ externe tools die jou kunnen helpen bepaalde doelen te bereiken. Ontdek hier de meest populaire integraties voor non-profitorganisaties.
Gepersonaliseerde updates
Een verlenging van donateurschap, verjaardagswens, bedankmail of voortgang van processen? Stuur automatische mailings met gepersonaliseerde boodschappen.
Vraag om feedback
Optimaal resultaat behalen? Vraag om feedback met vragenlijsten en ontdek waar je kunt verbeteren om hierna nog meer impact te maken.
Maandelijkse nieuwsbrief
Is er een leuk nieuwtje te melden of staat er iets op de planning? Gebruik de maandelijkse nieuwsbrief om het laatste nieuws van jouw doel of organisatie te delen.
Schrijf inspirerende blogs
Schrijf inspirerende of educatieve blogs om je kennis te verspreiden, het onderwerp hierdoor meer diepgang of beleving te geven én hiermee de betrokkenheid te vergroten.
Deel succesverhalen
Laat zien waar donaties het verschil hebben gemaakt en deel eerdere succesverhalen om donateurs bijvoorbeeld voor maandelijkse giften over te halen.
Social media
Deel mooie posts op social media om betrokkenheid en interactie met je (nieuwe) volgers te vergroten en je doel of organisatie nog meer op de kaart te zetten.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.