Automatiseringen - alsof je een marketeer in dienst neemt

Bespaar kostbare tijd en laat automatiseringen al je marketingactiviteiten automatisch uitvoeren. Geheel gepersonaliseerd en op het juiste moment verstuurd.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

Slimme automatiseringen voor een Premier League klantervaring

Dat het automatiseren van je marketingactiviteiten tijdbesparend is, is duidelijk. De tijd van handmatig e-mails opstellen of eindeloos marketingacties uitvoeren is voorbij. Je zou denken dat al dit automatische werk de ervaring voor jouw klant onpersoonlijk maakt. Niet is minder waar. Door slim gebruik te maken Marketing Automation kun je workflows maken die de klantervaring juist stimuleren. Elk contact krijg op het juiste moment, de juiste boodschap. Zo blijf je betrokken en krijgt jouw doelgroep precies wat zij nodig hebben, wanneer zij dat nodig hebben. Een betere klantervaring kun je niet krijgen.

MailBlue automation image
MailBlue automation image

Visuele automatiseringen voor een compleet overzicht

Niet nodig! Het opzetten van een automatisering is namelijk helemaal niet zo ingewikkeld als je zou denken. De visuele editor van MailBlue is er op gemaakt om gebruiksvriendelijk te zijn voor iedereen. Of je nu technisch bent of niet. Plaatjes, symbolen en duidelijke aanwijzingen zorgen ervoor dat je binnen de kortste keren wegwijs bent in de wereld van automatiseringen. Ook als je minder creatief of marketing onderlegd bent, kun je kiezen uit 850+ voorbeeldrecepten die binnen enkele klikken kunnen worden ingeladen.

Geautomatiseerd, maar persoonlijker
dan ooit

Stel je ontvangt een e-mail over een product dat je allang gekocht hebt. Irritant, vind je niet? Of je krijgt een algemene e-mail die voor zo’n beetje heel Nederland van toepassing zou kunnen zijn. Zou jij je dan gewaardeerd en speciaal voelen? Wij denken van niet. Gelukkig kun je met Marketing Automation niet alleen automatisch jouw e-mails versturen, maar er ook voor zorgen dat deze bij precies de goede contacten terecht komen. Zogeheten segmentatie- en personalisatiemogelijkheden zorgen ervoor dat je jouw contacten alleen relevante content toestuurt. Klanten willen zich gewaardeerd voelen door de merken waarvan ze producten of diensten kopen. Dit is precies waar Marketing Automation in uitblinkt: elk segment van je doelgroep passende waarde bieden. Zo kun je alle hondenliefhebbers voortaan ook daadwerkelijk content over trouwe viervoeters toesturen en kattenmensen deze e-mails juist besparen.

MailBlue automation image
MailBlue automation image

CRM x Marketing Automation

Met MailBlue CRM verzamel je alle waardevolle klantinformatie op één centrale plek en kun je leads op het juiste moment opvolgen. Of het nu mailcontact, een telefoongesprek of bezoek is geweest: je houdt het allemaal overzichtelijk bij. Hoe mooi is het als je ook dit onderdeel volledig kunt automatiseren? Verstuur automatisch notificaties naar het salesteam, taken naar het systeem en de juiste content naar warme leads. Klanten binnenhalen ging nog nooit zo soepel.

Start(trigger) de klantreis

Je gaat jouw klantreis vormgeven, contacten automatisch opvolgen en ze omtoveren tot ambassadeurs. Maar waar begin je en op basis van welke actie geef je jouw contacten een ‘enkeltje klantreis’? Sommige mensen hebben een e-book gedownload, anderen hebben een gratis kennismakingsgesprek geboekt en weer een ander heeft zich ingeschreven voor de nieuwsbrief. Deze mensen zijn mogelijk met verschillende verwachtingen en behoeften op jouw e-maillijst terecht gekomen. Dan is het belangrijk dat je via de juiste mails in die verwachtingen voorziet.

MailBlue starttrigger download image

Download van een weggever

MailBlue starttrigger winkelwagen image

Verlaten winkelwagentjes

MailBlue starttrigger datum image

Datum of
tijdstip

MailBlue starttrigger open image

Openen van jouw campagne

MailBlue starttrigger click image

Klikken op een link en een e-mail

MailBlue starttrigger aankoop image

Plaatsen van een bestelling

MailBlue starttrigger landingspagina image

Bezoeken van een website

MailBlue starttrigger overig image

En nog véél
meer

Koppel jouw favoriete tools om klantprofielen te verrijken

Bij MailBlue heb je de mogelijkheid om meer dan 850 verschillende tools te koppelen aan je account. Dit geeft je de kans enorm alle data op één plek te verzamelen. Zo kun je jouw contacten nog persoonlijker aanspreken en je favoriete tools direct in jouw marketing toepassen. Koppel bijvoorbeeld Shopify om orderstatussen door te zetten of Calendly om je agenda te synchroniseren.

MailBlue koppeling overzicht

Automatisch van bezoeker
naar ambassadeur!

Als organisatie wil je niets liever dan van bezoekers, klanten maken. Maar belangrijk is eerst om te weten welke weg bezoekers afleggen, voordat zij daadwerkelijk klant worden. Ofwel: hoe worden klanten nu eigenlijk klant? Deze weg hiernaartoe noemen we de klantreis. Breng je deze in kaart en zet je dat ene stapje extra, dan creëer je niet alleen meer klanten, maar worden bestaande klanten ook ambassadeur. Automatiseer je jouw volledige klantreis? Dan worden bezoekers geautomatiseerd begeleid tot ambassadeur. Veel beter wordt het bijna niet.

Volg de reis van je contacten op de voet

Van alle automatiseringen die je hebt gebouwd binnen je account, zijn uitgebreide rapporten beschikbaar. Hierin vind je het aantal mensen dat interactie heeft getoond en hoeveel contacten de automatisering hebben voltooid. Wil je weten hoe succesvol jouw automatisering is? Ook dat is mogelijk. Bekijk in het tabblad rapporten ook het aantal doelen en succespercentages. Omdat het stellen van deze doelen heel flexibel is, geeft je dat de mogelijkheid hierover te beslissen. Maak een doel voor jouw automatisering, bekijk de voortgang en optimaliseer deze tot de best mogelijke versie.

Verstuur vandaag nog je eerste campagne

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)