Voor webshops en e-commercebedrijven is e-mailmarketing essentieel, zowel voor klanttevredenheid als voor omzetverhoging. Met e-mail zorg je eenvoudig voor gepersonaliseerde winkelervaringen en verhoog je de klantloyaliteit en conversie. Ontdek hoe je jouw webshop(s) laat groeien met de slimme automations, segmentatie en personalisatie van MailBlue.
Meteen 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens nodig, stopt automatisch)
Benut klantgegevens en gedragsinzichten om je mails af te stemmen op de behoeften en interesses van individuele klanten. Zo verhoog je de relevantie en de kans op conversie.
Met MailBlue automatiseer je in één keer je belangrijkste marketingcampagnes. Bezorg je klanten consistente communicatie op het juiste moment en bespaar zelf tijd en energie.
Zet e-mail in om relevante content te delen, zoals nieuwe productlanceringen, promoties, tips en klantverhalen. Zo help je jouw klanten het meeste uit hun winkelervaring te halen en trouw te blijven aan jouw webshop.
Met MailBlue krijg je duidelijk inzicht in het gedrag van je leads en klanten en zie je van elke campagne hoe die scoort. Zo kun je jouw strategie continu optimaliseren en je marketing effectiever inzetten.
Of je nu een kleine, startende webshop bent of een groot e-commercebedrijf met duizenden klanten, MailBlue groeit steeds met je mee. Pas je e-mailmarketing eenvoudig aan als je behoeften veranderen.
Een nieuwe klant is goud waard, maar een trouwe klant nog meer. Met MailBlue zet je makkelijk effectieve automations op voor effectieve e-mailmarketing in de hele klantreis. Bouw je eigen flow of kies uit 200+ bewezen voorbeeld-automatiseringen en begeleid klanten vanaf hun eerste aankoop tot aan herhaalaankopen en reviews. Zoals het automatisch verzenden van orderbevestigingen, verzendupdates of verlaten winkelwagen-mails. Zo bespaar jij tijd en energie en bezorg je jouw klanten de juiste boodschap op het juiste moment. En dat ga je merken in meer conversie en hogere klanttevredenheid.
Succesvolle e-mailmarketing voor e-commerce draait om slimme segmentatie en personalisatie. Deel jouw klantenbestand op in categorieën, zoals nieuwe klanten, herhaalaankopers en ambassadeurs, of op basis van specifieke productinteresses. Laat persoonlijke gegevens automatisch invoeren, zoals voornaam, laatste aankoop, of verjaardag en verstuur gepersonaliseerde productaanbevelingen of speciale aanbiedingen. Met de krachtige functionaliteiten van MailBlue maak je jouw communicatie relevant. Met als resultaat dat jouw e-mails beter worden geopend en gelezen en jouw e-commercemarketing een hoger rendement haalt.
Koppel MailBlue makkelijk met 850+ externe tools en maak jouw (e-mail)marketing nóg slimmer en effectiever. Ontdek onze populairste integraties voor e-commerce:
Verlaten winkelwagen
Verhoog je conversie met verlaten winkelwagen-mails en personaliseer ze met de producten die ze hebben bekeken en eventueel een passende korting of promotie.
Follow-up
Begeleid klanten naar nieuwe aankopen met follow-up e-mails, bijvoorbeeld met aanbevelingen voor bijpassende producten of aanvullende items.
Promotieherinneringen
Verstuur automatisch reminders voor aankomende salesevents en promoties, voeg een countdown-timer toe om een gevoel van urgentie te creëren.
Upsell/cross-sell
Start upsell- en cross-sell-campagnes op basis van triggers, zoals een aanbod voor bijpassende accessoires of premiumversies van een gekocht product.
Identificatie en heractivatie
Identificeer klanten die al een tijdje geen aankopen hebben gedaan en stuur ze een gepersonaliseerde e-mail met een speciale aanbieding of een korting om ze terug te winnen.
Seizoensgebonden campagnes
Stem je e-mailmarketing af op seizoensgebonden evenementen, feestdagen en trends.
Ontdek de kracht van MailBlue voor jouw marketing. Start in een paar kliks je proefaccount en krijg 14 dagen gratis toegang tot alle functionaliteiten.