Met meer dan 11.000 gebruikers in Nederland en België kiezen ondernemers en marketeers steeds vaker voor MailBlue. Met een vergelijking laten we zien waarom.
Ben je op zoek naar de juiste e-mailmarketing-software en twijfel je tussen Spotler en MailBlue? Beide platforms bieden krachtige tools voor e-mailmarketing en automatiseringen, maar er zijn belangrijke verschillen in prijs, functionaliteiten en gebruiksgemak. In deze vergelijking zetten we MailBlue en Spotler naast elkaar zodat jij een weloverwogen keuze kunt maken.
MailBlue is een krachtige alles-in-één oplossing voor marketing- en sales-teams. Een geschikte tool voor elke onderneming die meer omzet wil genereren via automatische e-mailmarketing en daarbij ook andere processen uit handen wil laten nemen.Â
Binnen MailBlue combineer je meer dan 20 starttriggers, ook wel een bepaalde actie verricht door het contact, met meer dan 40 automatiseringsacties zodat je contacten doelgericht kunt mailen en vele processen kunt automatiseren. Met geavanceerde segmentatiemogelijkheden en een ingebouwd CRM (Sales add-on), helpt MailBlue effectief bij het beheren van je relaties.
Wil je daarbij ook een persoonlijke touch aan je mailings toevoegen? Met MailBlue is dat heel eenvoudig. Zo kun je alle beschikbare klantgegevens inzetten voor optimale personalisatie. Gebruik bijvoorbeeld de voornaam van de ontvanger, bied een exclusieve kortingsvoucher aan voor een verjaardag (op basis van een datum), of stuur automatisch een follow-up aan de hand van surfgedrag of mogelijk aankoopgeschiedenis.
Spotler is een alles-in-één e-mailmarketing- en automation-oplossing. Spotler biedt een breed scala aan marketingsoftwareproducten gericht op e-mailmarketing, marketingautomatisering en klantcommunicatie.
In dit artikel vergelijken we MailBlue met Spotler Mail+.
Spotler Mail+ & MailPro
Geavanceerde e-mailmarketingsoftware met automatiseringen en segmentatiemogelijkheden.
Spotler Activate & Activate Search
Personalisatie- en retargetingtools om bezoekers dynamische content te tonen en terug te halen.
Spotler Engage
Multi-channel marketing automation voor klantcommunicatie via e-mail, SMS en web-notificaties.
Spotler Message
Conversational marketing via chatbots en livechat.
Spotler Connect
Integraties en data-synchronisatie met CRM’s, webshops en andere tools.
Spotler CRM
Een eenvoudig CRM-systeem om klantgegevens en interacties te beheren.
Spotler Aigent
AI-gedreven marketingtools voor gepersonaliseerde content en predictive analytics.
Spotler Momice
Software voor professionele eventcommunicatie en registratie.
Spotler SendPro
Geautomatiseerde transactionele e-mail-oplossingen voor facturen, bestellingen en serviceberichten.
MailBlue staat bekend om de gebruiksvriendelijke interface, ook wel het begrijpelijke, grafisch vormgegeven scherm waar je naar kijkt om vanuit hier je taken uit te voeren. Dankzij de intuïtieve drag-and-drop editor kun je eenvoudig e-mails ontwerpen zonder technische kennis. Het opzetten van automatiseringen gebeurt met een visuele workflow builder waardoor je processen moeiteloos kunt stroomlijnen. Daarnaast zijn contactlijsten gemakkelijk te beheren en segmenteren, aldus het creëren van unieke doelgroepen op basis van behoeften of interesses, zodat je altijd de juiste boodschap aan de juiste doelgroep kunt sturen.
In tegenstelling tot MailBlue biedt Spotler geen proefaccounts: hierdoor is het lastig om de gebruiksvriendelijkheid vooraf te ervaren. Door de beperkte beschikbaarheid van screenshots kunnen we geen definitieve uitspraken doen over de interface en aanpassingsmogelijkheden.
Wist je dat MailBlue ook een ingebouwde bibliotheek biedt met honderden kant-en-klare automatiseringen, naast de mogelijkheid om zelf geavanceerde automatiseringen te bouwen in de editor?
MailBlue is de Nederlandse variant van het wereldwijd bekende ActiveCampaign en biedt uitgebreide e-mailmarketing tools en automatiseringen. Je profiteert van de kracht van ActiveCampaign, maar met een gebruiksvriendelijke interface, Nederlandstalige support en specifieke aanpassingen voor de lokale markt. Zo kun je eenvoudig geavanceerde automatiseringen bouwen.Â
Het Starter-pakket van MailBlue, vanaf €15 per maand, biedt al de mogelijkheid om tot vijf stappen te automatiseren. Heb je toch behoefte aan uitgebreidere workflows en meer uitgebreide automatiseringen? Dan raden we het Plus-abonnement aan: deze is beschikbaar vanaf €49 per maand.
MailBlue biedt een sterke, visuele automatiseringsbouwer waarmee je complexe, multi-step workflows kunt maken met e-mail, SMS en CRM-acties. Het platform is ontworpen om intuïtief te zijn zodat je verschillende elementen in de workflow kunt slepen. Ook kun je hierdoor eenvoudig zien hoe alles met elkaar verbonden is.
Wat MailBlue echt onderscheidt, is het vermogen om zeer gepersonaliseerde automatiseringen te creëren op basis van gebruikersgedrag, lead scoring en CRM-gegevens. Dit betekent dat je berichten kunnen worden afgestemd op elk individu waardoor je campagnes veel effectiever worden.
Dynamische inhoud: pas je mailings aan naar de behoeften, interesses of voorkeuren van je contact zodat hij of zij altijd gerichte mailings ontvangt. Ook kan dit je kans op sales sterk vergroten.
Geavanceerde segmentatie: creëer met de personalisatie- en segmentatietools unieke doelgroepen op basis van specifieke gegevens, zoals demografie of aankoopgedrag, zodat je altijd relevante en persoonlijke mailings kunt versturen.
AI-functies: Krachtige teksten neerzetten? Met de AI-tool van MailBlue krijg je slimme suggesties voor verbeteringen dankzij voorspellende content en automatiseringsfuncties. Zo stel je jezelf in staat om continu je strategie te verfijnen zonder dat het je extra inspanning kost.
Spotler hanteert een samengestelde prijsstructuur: zo kies je eerst de oplossing die je wilt gebruiken, koop je additioneel een losse e-mailbundel en vervolgens de benodigde add-ons en integraties.
Spotler Mail+ Professional:
Gericht op e-mailmarketing, met nieuwsbrieven, landingspagina’s, formulieren, splittesten en rapportages. Dit pakket is beschikbaar vanaf 159 euro per maand, exclusief e-mailcredits, koppelingen en een eenmalige set-up van 800 euro.
(Het Mail+ Professional abonnement kun je het best vergelijken met het MailBlue Starter abonnement.)
Spotler Mail+ Automation:
Gericht op e-mail automation. Hierbij krijg je alle functionaliteiten uit het Mail+ Professional abonnement en automatische e-mailcampagnes en dynamische content. Dit pakket is beschikbaar vanaf 299 euro per maand, exclusief e-mailcredits, koppelingen en een eenmalige set-up van 1300 euro.
(Het Mail+ Automation abonnement kun je het best vergelijken met het MailBlue Plus abonnement.)
Spotler Mail+ eCommerce:
Gericht op e-commerce-shops. Hierbij krijg je alle functionaliteiten vanuit het Mail+ Automation abonnement, een sync. met je webshop, automatische mailcampagnes en conversie- en campagnerapportages. Dit pakket is beschikbaar vanaf 319 euro per maand, exclusief e-mailcredits, koppelingen en een eenmalige set-up van 1300 euro.
(Het Mail+ eCommerce abonnement kun je het best vergelijken met het MailBlue Plus abonnement.)
MailBlue biedt een krachtig CRM-systeem voor het beheren van leads en klanten. Met de Sales add-on (vanaf 39 euro per maand) krijg je toegang tot functies zoals Pipelines, Deal records, Account records en Lead Scoring. Daarnaast integreert het soepel met andere tools, zoals Zapier, WooCommerce en Shopify. Ook geavanceerde integraties, zoals met Salesforce en Microsoft Dynamics, zijn mogelijk bij het uitgebreidere Enterprise-pakket van MailBlue.
Eén van de belangrijkste voordelen van MailBlue haar pipeline management is hoe eenvoudig je deal management kunt integreren met automatisering. Dit betekent dat je deals automatisch doorstuurt, follow-up e-mails verstuurt of contactgegevens gemakkelijk update op basis van specifieke triggers. Deze integratie is cruciaal omdat het tijd bespaart én zorgt dat alle gegevens up to date zijn: hierdoor kan het salesteam van jouw bedrijf zich richten op het sluiten van deals in plaats van het beheren van taken.
Spotler biedt verschillende modules, zoals Spotler CRM: deze zijn los verkrijgbaar en niet standaard inbegrepen. Dit betekent dat extra kosten kunnen ontstaan als je meer functionaliteit(en) wilt toevoegen. Daarbij communiceert Spotler de prijzen voor haar CRM niet op de website, maar met ‘Prijs op aanvraag‘. Het CRM biedt hierbij een uitgebreid contactmanagement, inzicht in de conversieratio’s van je leads, rapportages en workflow automation. Daar geeft Spotler CRM je ook de mogelijkheid tot een offerte-oplossing en taak- en kalendermanagement.
Het CRM-systeem van MailBlue
MailBlue biedt Nederlandstalige ondersteuning, uitgebreide handleidingen en een gratis online academy. Je krijgt directe hulp van specialisten die bekend zijn met de Nederlandse markt.
Spotler biedt ook Nederlandstalige ondersteuning en een handig helpcenter, evenals telefonische ondersteuning voor haar klanten.
✅ Je op zoek bent naar een flexibele en krachtige e-mailmarketingoplossing

✅ Je uitgebreide automatiseringen wilt zonder hoge kosten

✅ Je een gebruiksvriendelijk platform zoekt dat eenvoudig te implementeren is

✅ Je graag profiteert van een uitgebreide gratis academy en ondersteuning
✅ Je een totaal-oplossing zoekt voor meer dan e-mailmarketing en marketing automation
✅ Je persoonlijke begeleiding door een accountmanager belangrijk vindt

✅ Je meerdere oplossingen (zoals Activate, Momice en Aigent ) vanuit één aanbieder wilt beheren
Wil je zelf ervaren hoe MailBlue werkt en ontdekken welke functionaliteiten voor jou het verschil maken? Plan een gratis demo en laat onze experts je begeleiden!
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.