Lead scoring

Identificeer geautomatiseerd jouw gekwalificeerde leads.

Home » E-mailmarketing » Lead Scoring

Wat is lead scoring?

Een lead score is een getal die omhoog en omlaag gaat op basis van de acties van je contacten. Openen ze bijvoorbeeld je e-mails, bezoeken ze je website en vullen ze een formulier in? Voeg dan punten toe aan de lead score zodat je op basis hiervan kunt zien hoe betrokken je contacten zijn.

puntenscore leads

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Stuur een notificatie naar je team wanneer een contact kwalificeert

Met automations kun je ervoor zorgen dat je salesteam automatisch bericht ontvangt zodra een contact een bepaalde score bereikt. Zo ben je altijd direct op de hoogte wanneer een contact kwalificeert en kun je diegene op de juiste manier opvolgen.

Start automations op basis van de lead score

Zodra een contact een bepaalde score haalt, kun je een automatisering laten starten. Zo kun je jouw meest betrokken contacten opvolgen met een aanbod die ze niet kunnen weerstaan.

Deal scoring: ken ook punten toe aan de deals in je CRM

Ook de deals in je CRM kun je een score meegeven. Aan de hand van deze score kun je bepalen hoe groot de kans is dat een deal slaagt, waardoor je ook weet op welke deals je de focus moet leggen. Lees hier meer over het verschil tussen deal scoring en lead scoring.

dealscore CRM

Je kunt de lead score wijzigen op basis van allerlei acties

Welke kenmerken of acties maken een contact voor jou een interessante lead? Gebruik deze informatie om middels automations punten te laten toekennen aan de lead score. Zo kun je de score wijzigen op basis van:

  • Pagina bezocht
  • Opens
  • Clicks
  • Reply's
  • Formulier ingevuld
  • Producten gekocht
  • Downloads
  • Afspraak ingepland
  • Automation afgerond
  • En nog veel meer...

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>