Een lead score is een getal die omhoog en omlaag gaat op basis van de acties van je contacten. Openen ze bijvoorbeeld je e-mails, bezoeken ze je website en vullen ze een formulier in? Voeg dan punten toe aan de lead score zodat je op basis hiervan kunt zien hoe betrokken je contacten zijn.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Stuur een notificatie naar je team wanneer een contact kwalificeert
Met automations kun je ervoor zorgen dat je salesteam automatisch bericht ontvangt zodra een contact een bepaalde score bereikt. Zo ben je altijd direct op de hoogte wanneer een contact kwalificeert en kun je diegene op de juiste manier opvolgen.
Start automations op basis van de lead score
Zodra een contact een bepaalde score haalt, kun je een automatisering laten starten. Zo kun je jouw meest betrokken contacten opvolgen met een aanbod die ze niet kunnen weerstaan.
Deal scoring: ken ook punten toe aan de deals in je CRM
Je kunt de lead score wijzigen op basis van allerlei acties
Welke kenmerken of acties maken een contact voor jou een interessante lead? Gebruik deze informatie om middels automations punten te laten toekennen aan de lead score. Zo kun je de score wijzigen op basis van:
Pagina bezocht
Opens
Clicks
Reply's
Formulier ingevuld
Producten gekocht
Downloads
Afspraak ingepland
Automation afgerond
En nog veel meer...
Klaar om te starten met e-mailmarketing?
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.