Site tracking betekent dat jouw contacten op jouw website gevolgd kunnen worden. Zonder dat je het weet, verlies je nu een hoop website bezoekers. Wat doen die contacten precies op je site? Site tracking volgt de contacten op je site, zodat jij hen steeds kunt bieden waar ze naar op zoek zijn.
Waar kun je site tracking voor gebruiken?
Natuurlijk is het waardevol om te weten wat jouw contacten op jouw site doen. Het geef je inzicht in welke producten, services en informatie zij geïnteresseerd zijn. Als je dit eenmaal weet, kun je hen gericht mailen en zinvolle follow-up mails sturen om uiteindelijk meer bezoekers te kunnen converteren naar klanten.
De mogelijkheden
Verzamel dit soort data en je kunt het op meerdere plekken in MailBlue gebruiken. Het geeft je inzicht in iedere stap die iemand binnen de klantreis zet en dit geeft jou de kans hier op in te kunnen spelen. Segmenteer een groep contacten bijvoorbeeld op basis van wat ze op je site doen. Of trigger automatiseringen en stuur automatisch een follow-up mail(reeks) indien iemand een bepaalde pagina bekeken heeft.
Je kunt site tracking eenvoudig installeren. Je hebt het binnen 10 minuten ingeregeld, ongeacht wat voor website je hebt. Wel is het extra eenvoudig als je een WordPress gebruiker bent; onze WordPress plugin stelt site tracking namelijk automatisch in. Dan is het dus letterlijk zo eenvoudig als het installeren en activeren van een plugin.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Personaliseer ieder aspect van jouw marketing. Gebruik de tracking gegevens voor effectieve automations, om jouw contacten te verkennen, de individuele geschiedenis van een contactpersoon te bekijken en zeer gepersonaliseerde campagnes en follow-up te sturen.
Meer dan alleen site bezoeken volgen
Vergroot de mogelijkheden van tracking buiten de interacties op een website. Maak gebruik van het opslaan van gebeurtenissen via event tracking. Dit stelt je in staat om acties, gebeurtenissen en meer op te slaan.
Zonder event tracking, zullen bepaalde acties op je site ongemerkt plaats vinden. Met event tracking creëer je de mogelijkheid om videoweergaven inzichtelijk te krijgen, kliks op buttons, logins, orders en gedrag binnen een app. Ook dit is waardevolle data om via MailBlue een gerichte follow-up te kunnen sturen.
De mogelijkheden
Door het toevoegen van een code op je site kun je event tracking activeren. Je kunt dankzij event tracking effectievere (geautomatiseerde) campagnes uitsturen, segmenten aanmaken op basis van het gedrag op je site of app, per individueel contact de historie terugzien en sterk gepersonaliseerde mailings versturen. Je kunt zelf bepalen welke acties, of gebeurtenissen, gevolgd mogen worden. Personaliseer die mogelijkheid tot de acties die voor jouw business waardevol zijn.
Gebeurtenissen die je zou kunnen tracken:
Een contact kijkt 75% van een specifieke video
Het contact klikt op een button om een coupon te claimen
Hij/zij heeft module 1 van een online leeromgeving afgerond
Een contact heeft zijn/haar eerste foto bewerkt in een app
Contact is ingelogd in een online portal
Klaar om te starten met e-mailmarketing?
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.