Site Tracking

Volg de acties en het gedrag van je contacten.

Home » E-mailmarketing » Site & Event Tracking

Wat is site tracking?

Site tracking betekent dat jouw contacten op jouw website gevolgd kunnen worden. Zonder dat je het weet, verlies je nu een hoop website bezoekers. Wat doen die contacten precies op je site? Site tracking volgt de contacten op je site, zodat jij hen steeds kunt bieden waar ze naar op zoek zijn.

segmentatie in mails

Waar kun je site tracking voor gebruiken?

Natuurlijk is het waardevol om te weten wat jouw contacten op jouw site doen. Het geef je inzicht in welke producten, services en informatie zij geïnteresseerd zijn. Als je dit eenmaal weet, kun je hen gericht mailen en zinvolle follow-up mails sturen om uiteindelijk meer bezoekers te kunnen converteren naar klanten.

De mogelijkheden

Verzamel dit soort data en je kunt het op meerdere plekken in MailBlue gebruiken. Het geeft je inzicht in iedere stap die iemand binnen de klantreis zet en dit geeft jou de kans hier op in te kunnen spelen. Segmenteer een groep contacten bijvoorbeeld op basis van wat ze op je site doen. Of trigger automatiseringen en stuur automatisch een follow-up mail(reeks) indien iemand een bepaalde pagina bekeken heeft.

Meer ideeën opdoen? Lees dan dit artikel over gedrag targeting.

Eenvoudig in te stellen

Je kunt site tracking eenvoudig installeren. Je hebt het binnen 10 minuten ingeregeld, ongeacht wat voor website je hebt. Wel is het extra eenvoudig als je een WordPress gebruiker bent; onze WordPress plugin stelt site tracking namelijk automatisch in. Dan is het dus letterlijk zo eenvoudig als het installeren en activeren van een plugin.

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Wat kun je met site tracking?

funnelvoorbeeld site-tracking

Wij maken al deze gegevens bruikbaar

Personaliseer ieder aspect van jouw marketing. Gebruik de tracking gegevens voor effectieve automations, om jouw contacten te verkennen, de individuele geschiedenis van een contactpersoon te bekijken en zeer gepersonaliseerde campagnes en follow-up te sturen.

Meer dan alleen site bezoeken volgen

Vergroot de mogelijkheden van tracking buiten de interacties op een website. Maak gebruik van het opslaan van gebeurtenissen via event tracking. Dit stelt je in staat om acties, gebeurtenissen en meer op te slaan.

Houd iedere wisselwerking bij

Iedere pagina die jouw contactpersonen bezoeken houden wij bij; hoe vaak zij elke pagina bezoeken én eventueel andere -door jouw gespecificeerde- gebeurtenissen.

Begin met een klein stukje code

Voeg simpelweg een klein stukje code toe op uw website en begin onmiddellijk met het bijhouden van al uw siteverkeer.

Start vandaag nog met MailBlue.

Wat is event tracking?

Event tracking gaat nog net een stapje verder. Site tracking geeft je al inzicht in welke pagina’s bekeken worden, maar mogelijk wil je méér weten. Mogelijk wil je iedere inlog, het afspelen van een video op een websitepagina en een klik op een bepaalde button op je site ook kunnen meten. Dit kun je bereiken via event tracking. Iedere gebeurtenis kan vastgelegd worden op je app, membership site, website of online portal.

Waarom zou je event tracking gebruiken?

Zonder event tracking, zullen bepaalde acties op je site ongemerkt plaats vinden. Met event tracking creëer je de mogelijkheid om videoweergaven inzichtelijk te krijgen, kliks op buttons, logins, orders en gedrag binnen een app. Ook dit is waardevolle data om via MailBlue een gerichte follow-up te kunnen sturen.

Event Tracking MailBlue
Site Tracking MailBlue

De mogelijkheden

Door het toevoegen van een code op je site kun je event tracking activeren. Je kunt dankzij event tracking effectievere (geautomatiseerde) campagnes uitsturen, segmenten aanmaken op basis van het gedrag op je site of app, per individueel contact de historie terugzien en sterk gepersonaliseerde mailings versturen. Je kunt zelf bepalen welke acties, of gebeurtenissen, gevolgd mogen worden. Personaliseer die mogelijkheid tot de acties die voor jouw business waardevol zijn.

Gebeurtenissen die je zou kunnen tracken:

  • Een contact kijkt 75% van een specifieke video
  • Het contact klikt op een button om een coupon te claimen
  • Hij/zij heeft module 1 van een online leeromgeving afgerond
  • Een contact heeft zijn/haar eerste foto bewerkt in een app
  • Contact is ingelogd in een online portal

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>