Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig wel bij de hand en daarnaast is de open-rate van een SMS ook extreem hoog. Bij mail kiest de gebruiker zelf een moment uit om deze door te lezen, terwijl een SMS’je vaak direct de aandacht trekt. Hierdoor zijn ze uiterst geschikt voor het uitsturen van bijvoorbeeld reminders voor een evenement, of als het favoriete product van je contact in de aanbieding is.
Of gebruik de functionaliteit om een SMS te sturen naar je sales medewerkers, bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe lead binnen is gekomen of er een taak voor ze klaar staat die diezelfde dag nog opgepakt dient te worden.
Download gratis: E-mailmarketing handboek
Ontdek de kracht van e-mailmarketing
Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
Hoe je doorlopend omzet kunt generen
Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels
Met SMS marketing kun je jouw contacten altijd direct bereiken, waar ze ook zijn. Dat maakt het de ultieme tool om tijdgevoelige berichten uit te sturen.
Herinner ze aan een afspraak / online webinar
Stuur kortingscodes
Breng ze op de hoogte van producten in de sale
Gebruik het om bevestigingen te versturen
En nog veel meer mogelijkheden…
Contacten kunnen zich altijd uitschrijven
Je contacten kunnen zich gemakkelijk uitschrijven voor je SMS’jes. Wanneer ze een reactie sturen met STOP of UNSUBSCRIBE, worden ze automatisch uitgeschreven voor de SMS berichten die via je funnel worden verstuurd.
Wat zijn de do’s en don’ts van SMS marketing?
Stuur geen SMS’jes alleen maar omdat het kan. Als het geen duidelijk doel heeft, zal het alleen maar als vervelend ervaren worden. Dus, zorg er altijd voor dat je een goede reden hebt om een SMS te sturen in plaats van een standaard e-mail. Dit is met name het geval wanneer het bericht dat je wilt versturen tijdgevoelig is. Het is belangrijk dat het bericht nú gelezen wordt.
Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >
Naar wie mogen wij het handboek e-mailmarketing toesturen?
Bij het invullen van je e-mailadres ontvang je het online handboek en zul je hierna waardevolle content met betrekking tot e-mailmarketing van ons ontvangen. Wil je dit liever niet? Dan kun je je altijd uitschrijven.