Met lead scoring kun je jouw meest waardevolle leads kwalificeren en identificeren. Een lead score is als een scorebord voor hoe betrokken je contacten zijn met jullie merk. De score gaat bijvoorbeeld omhoog als iemand je website bezoekt, een e-mail van je opent of een formulier invult. Zo zie je in één oogopslag wie echt geïnteresseerd is in je aanbod. Ontdek lead scoring in MailBlue!
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)
Met lead scoring filter je jouw meest ‘warme’ en waardevolle leads. Een potentiële klant die interesse toont in je product of dienst, maar nog in de oriëntatiefase zit, bevindt zich bovenaan in de salesfunnel. Zo’n contact is er nog niet klaar voor om over te gaan tot aankoop. Hoe weet je wanneer iemand dat wél is?
Met lead scoring ken je punten toe of trek je punten af op basis van acties en gedrag. Heeft je lead een bepaalde score bereikt? Dan is het een goed moment om je contact te benaderen.
Zich inschrijft voor de nieuwsbrief
Je kunt lead scoring gebruiken om jullie marketingactiviteiten gerichter af te stemmen, maar ook om de workflow van je salesteam beter te stroomlijnen. Met lead scoring kunnen je salescollega’s hun tijd effectiever inzetten en zich focussen op de meest waardevolle klanten. Dankzij lead scoring weet Sales precies welke potentiële klanten prioriteit hebben.
Als een contact een bepaalde score heeft bereikt, kun je een automatisering in gang zetten. Bijvoorbeeld een e-mail aan je salesteam, met bijbehorende taken voor het opvolgen van de lead. Zo kunnen jullie de leads die klaar zijn voor conversie op het juiste moment opvolgen met de informatie die ze op dat moment in hun ‘customer journey’ nodig hebben. Doe ze een niet te weigeren aanbod en zie je conversie stijgen.
Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)