Lidmaatschappen en abonnementen

Lidmaatschappen en abonnementen draaien niet alleen om nieuwe klanten werven: vooral het behouden van je bestaande klanten is de sleutel tot succes. E-mailmarketing is daarom onmisbaar. En, MailBlue helpt je hier graag bij. Geef nieuwe contacten een warm welkom met een reeks aan automatische welkomstberichten of stuur juist een attent verjaardagsberichtje voor een persoonlijke touch. Zie je dat een abonnement bijna ten einde komt? Bied voortijdig extra waarde zodat contacten bij je blijven. Met MailBlue bouw je aan sterke en duurzame klantrelaties en vergroot je de loyaliteit.

MailBlue werkt samen met de leukste bedrijven:

De voordelen van MailBlue voor Lidmaatschappen en Abonnementen

Maak het persoonlijk

Krijg inzicht in gedrag en interesses en laat zien dat je weet waar klanten behoefte aan hebben, zoals pakketten op maat of gericht advies, en maak het contact persoonlijk.

Verstuur automatisch informatie

Een rondleiding voor nieuwe leden, verjaardagsmails, maandelijkse nieuwtjes of juist een verlenging van het abonnement? Verstuur met slimme automatiseringen informatie op maat, afgestemd op de klant.

Verhoog de betrokkenheid

Deel motiverende succesverhalen, inspirerende blogs of ga voor persoonlijke begeleiding en vergroot de betrokkenheid van klanten bij jouw dienst.

Ontdek waar het beter kan 

Meet de effectiviteit van jouw campagnes met analytics en ontdek waar je nog meer kunt verbeteren en optimaliseren om het maximale uit je e-mailmarketing te halen.

Laat MailBlue met je meegroeien

Merk je dat er behoefte is aan meer, zoals een hoger aantal contacten of meer functionaliteiten? Pas je e-mailmarketing gemakkelijk aan in je account.

Houd klanten enthousiast en blijf constant betrokken

Een sterk abonnement begint bij een goede introductie en continue betrokkenheid bij je (nieuwe) klant. MailBlue helpt je dan ook om relevante boodschappen op het perfecte moment te sturen. Heb je een nieuwe inschrijving? Geef een welkom gevoel met diverse welkomstberichten en deel eerdere succesverhalen zodat direct de waarde versterkt wordt, wat ook de motivatie meteen stimuleert. Ook tijdens het lidmaatschap, zoals een paar maanden verder, wil je jouw betrokkenheid tonen: vier daarom mijlpalen van de klant, zoals 3 of 6 maanden lidmaatschap, in de vorm van kortingen op bepaalde producten of stuur persoonlijke aanbevelingen op basis van gebruik.

Behoud je klanten optimaal door slimme automatiseringen

Het voorkomen van opzeggingen is voor lidmaatschappen en abonnementen essentieel: MailBlue helpt je om de churn, ook wel het verloop, te verlagen middels proactieve strategieën. Merk je bijvoorbeeld dat een lid minder actief is? Stuur een heractivatiemail of biedt, wanneer er behoefte is aan meer, premium pakketten aan die beter aansluiten op de behoefte(n). Deel waardevolle tips en inzichten om de engagement te verhogen of biedt loyale of inactieve klanten exclusieve voordelen om hen voor hun lidmaatschap te belonen. Ook kun je contacten een optie geven om tijdelijk te stoppen en dus te pauzeren: dit voorkomt een volledige opzegging. Met MailBlue verminder je dus de churn door extra waarde te bieden en bouw je aan sterke en duurzame klantrelaties.

Handige koppelingen voor lidmaatschappen en abonnementen

Zo effectief mogelijk je e-mailmarketing inzetten? Kies uit maar liefst 850+ externe tools die jou kunnen helpen bepaalde doelen te bereiken. Ontdek hier de meest populaire integraties voor lidmaatschappen en abonnementen.

E-mailtips & tricks voor lidmaatschappen en abonnementen

Gepersonaliseerde updates

Een verlenging van een abonnement of een verjaardagswens? Stuur je klanten via slimme automatiseringen gepersonaliseerde berichten.

Persoonlijke begeleiding

De een wil A, de ander B: biedt daarom persoonlijke begeleiding aan waarbij jouw dienst bijdraagt aan het bereiken van dit specifieke doel.

Ideaal voor upsell-aanbod

Is er behoefte aan meer? Bied je klanten een premium aanbod aan, zoals personal training of een-op-een-sessies met gericht advies.

Deel inspirerende succesverhalen

Niets werkt zo overtuigend als het woord van eerdere gelukkige klanten: laat de waarde van jouw dienst zien met inspirerende succesverhalen van anderen.

Schrijf motiverende blogs

Aantonen dat jij de ultieme expert bent? Deel motiverende blogs met tips om te laten zien dat jij kennis van zaken hebt en mensen bij jou moeten zijn

Social media

Deel mooie successen op social media om betrokkenheid en interactie met je (nieuwe) volgers te vergroten en je dienst nog meer op de kaart te zetten.

Wat anderen zeggen over MailBlue

Ga aan de slag met MailBlue

Verstuur vandaag nog je eerste campagne

Overstapservice

Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.

Persoonlijk advies

Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.