Je begint de grillen van social media toch aardig beu te raken. De advertenties zijn duur en het constant veranderende algoritme weet je bereik sterk te beïnvloeden. Jij wilt daarom starten met e-mailmarketing of dit nog sterker neer gaan zetten: e-mailmarketing is namelijk dé manier om duurzame relaties met leads en klanten op te bouwen en je aanbod in de spotlights te zetten. Het directe contact maakt e-mailmarketing dan ook enorm effectief. Hier heb je alleen wél nog even een passende software voor nodig…
Waarom MailBlue hét Nederlandse alternatief voor Mailchimp is
‘Ik kies voor winkel of product A, want dat is bekend’ – waarschijnlijk redeneer je op dezelfde manier in het dagelijks leven wanneer je bijvoorbeeld iets wilt kopen. Veel ondernemers of marketeers starten hun e-mailmarketingavontuur dan ook vaak bij het bekende Mailchimp: het is bekend en vertrouwd, dus deze optie zal zeker goed zijn.
In principe is dat ook zo: Mailchimp is gebruiksvriendelijk en heeft een gratis instapmodel. Maar, naarmate je bedrijf groeit, loop je toch al snel tegen enkele beperkingen aan, vergelijkbaar met een pony die al snel te klein wordt voor een groeiend kind. De functies of mogelijkheden blijken toch net iets te beperkt.
Je zoekt dus een e-mailmarketingsoftware die perfect met je meegroeit én je meer opties en handige functionaliteiten aanbiedt. Dit is het moment waarop MailBlue om de hoek komt: hét krachtige e-mailmarketingplatform van Nederlandse bodem en de Nederlandstalige reseller van de software van ActiveCampaign.
Wat is MailBlue?
Waarom MailBlue perfect is voor bedrijven in Nederland? MailBlue is een krachtig alles-in-één-platform voor marketeers en ondernemers. De software biedt alle tools voor elke onderneming, van e-commerce tot horeca, die meer omzet wil maken via de directe vorm van e-mailmarketing. Dit kan via nieuwsbrieven zijn om het nieuwe aanbod te promoten of juist via de slimme en tijdbesparende automatiseringen die tactisch reageren op elke actie vanuit de klant, zoals de bekende herinnering aan de verlaten winkelmand.

De juiste boodschap voor de juiste klant
De geavanceerde segmentatie- en personalisatiemogelijkheden helpen je daarnaast bij het persoonlijk en doelgericht kunnen mailen van je contacten: zo verdeel je je contacten gemakkelijk over verschillende doelgroepen -op basis van behoeften of interesses- om hen vervolgens altijd van relevante inhoud te voorzien. Deze handige gegevens haal je dan ook uit je CRM-systeem.
Het ingebouwde CRM-systeem (waarbij alle klantgegevens en bijbehorende communicatie op één plek gebundeld wordt) helpt je bij het beheren van je relaties. Deze klantdata, zoals de voornaam, wordt vervolgens ook weer handig verwerkt in de automatiseringen die je contacten vervolgens op een persoonlijke wijze benaderen: dit kan een kortingsvoucher op basis van een geboortedatum zijn of juist een herinnering aan de verlaten winkelmand of productaanbevelingen op basis van surfgedrag. Deze persoonlijke benadering zorgt ervoor dat je (potentiële) klanten zich meer met jouw onderneming verbonden voelen.
MailBlue levert dus een superkrachtige e-mailmarketingsoftware die de technologie van het populaire en bekende ActiveCampaign gebruikt, maar je van Nederlandse support én nog vele andere extra’s voorziet. MailBlue’s platform is dus ideaal voor elk bedrijf dat wil groeien, processen wil automatiseren voor ultieme tijdbesparing én professioneel wil communiceren met klanten om duurzame relaties op te bouwen.

Waarom kiezen voor MailBlue als ondernemer in Nederland?
Mailchimp is in de basis een goede leverancier voor e-mailmarketing. Maar, wil je jouw business naar een hoger niveau tillen? Dan laten we je graag zien waarom je als ondernemer in Nederland voor MailBlue wilt kiezen.
- Nederlandstalige klantenservice & support: Hoewel je in principe zelf geen technische kennis nodig hebt, kan het soms wel een tikkeltje technisch worden wanneer je tegen een zeker probleem aanloopt. Of, dat je niet helemaal begrijpt wat de software met bepaalde termen bedoelt ‘wanneer je die even correct moet instellen’. Het snelle, persoonlijke en Nederlandstalige support team helpt je dan ook bij alles waar je hulp bij kunt gebruiken. Niets is zo lastig als gedoe met Engelstalige handleidingen wanneer je ook niet thuis bent in deze termen, wat communicatie in je eigen taal dus ideaal maakt. Het Nederlandstalige support team van MailBlue is zoal via de chat, mail of telefoon bereikbaar.

- Nederlandstalige kennisomgeving: Wanneer je e-mailmarketing succesvol in wilt zetten, is het belangrijk dat je ‘begrijpt’ wat je doet. Om de wereld van e-mailmarketing zo goed mogelijk te ‘verstaan’, beschikt MailBlue over een Nederlandstalige kennisomgeving. Zo vind je hier talloze hulpartikelen met uitleg, stel dat je er even niet uitkomt, maar kun je ook -met een account- aan de Blue Academy deelnemen: deze leeromgeving, samengesteld door de eigen experts van MailBlue met video’s en oefeningen, leert je alles dat je moet weten over e-mailmarketing, maar ook de 'psychologie' erachter: waarom werkt personalisatie en vraagt elke fase in de klantreis om een eigen vorm van communicatie? Wanneer je dit tot in de puntjes begrijpt, begrijp je ook hóe je het succesvol inzet.
- Slimme automatiseringen zonder gedoe: Ben je niet technisch ingesteld? Dan is het begrijpelijk dat woorden als ‘automatiseringen’ nogal snel als dingen klinken die je wilt vermijden. Bij MailBlue ga je voor de meest slimme automatiseringen zonder complex gedoe: wist je namelijk dat er startklare automatiseringen voor je klaarstaan die je enkel aan je account hoeft toe te voegen en te activeren? Zo kun je vandaag al starten met de efficiënte en tijdbesparende automations zonder dat het jou energie kost. Doe je het toch liever zelf? Bouw dan gemakkelijk je eigen automatische e-mailflows, van welkomstseries tot een complete customer journey, en laat deze tactisch reageren op acties, aankopen en klantgedrag.

- Alles op één plek: Bij MailBlue beheer je alles op één plek. Beheer leads, deals en klanten allemaal vanuit hetzelfde systeem, zoals het CRM waar je alle gegevens over je contacten bewaart. Ook koppel je gemakkelijk alle integraties aan de software die je nodig hebt, zoals Shopify, WIX of WooCommerce. Volg hier het gedrag van je klant en verdeel je contactpersonen vervolgens in verschillende doelgroepen, aan de hand van tags en op basis van behoeften of interesses, zodat je ieder profiel altijd relevante mailings kunt versturen en dus van de juiste content kunt voorzien. Hoe relevanter de inhoud (en dus perfect afgestemd op de doelgroep), hoe hoger de conversie zal zijn.
Voor wie is MailBlue ideaal?
Of je nu een kleine of grote ondernemer bent: de software van MailBlue is voor iedereen geschikt. E-mailmarketing kun je namelijk op allerlei manieren inzetten: van het opbouwen van duurzame klantrelaties voor B2B, zoveel mogelijk verkopen voor een succesvolle webshop en dus e-commerce of last minute aanbiedingen doen voor een leuk dagje uit rond horeca & recreatie. Of je nu een coach, dienstverlener, retailer of webshop-eigenaar bent: met e-mailmarketing vergroot jij je online zichtbaarheid, bouw je krachtige relaties op door de directe communicatie (wat dus ook de klantloyaliteit verhoogt) en zorg je met automatiseringen, zoals aanbevelingen of herinneringen, voor een maximale omzet of bezetting.
Maar, niet alleen voor ondernemers en marketeers is e-mailmarketing, en dus MailBlue, ideaal: ook salesteams halen hier een enorm voordeel uit. Door leads punten te geven of te kwalificeren op bepaalde elementen, zie je ook precies welke potentiële klanten ‘op dat moment’ het meest geïnteresseerd zijn in de volgende stap (zoals de aankoop) of welke contacten juist nog wat meer warmgedraaid moeten worden.
Kort samengevat…
Ga je vers beginnen met e-mailmarketing of merk je dat je onderneming behoefte krijgt aan meer mogelijkheden en functionaliteiten en dus de volgende stap? Dan is MailBlue dé logische keuze voor jou: zo krijg je alles wat je nodig hebt, maar dan in een Nederlands jasje.
Wil je ook starten met e-mailmarketing of overstappen naar dit alles-in-één-platform? Start vandaag nog bij MailBlue en ontdek de eerste 14 dagen gratis hoe onze software jou kan helpen meer omzet te genereren. Of, plan een kennismakingsgesprek met een van onze specialisten om jou van meer informatie te voorzien!
Start dus vandaag nog jouw proefaccount om de eerste stap naar online succes te zetten.