Profielverrijking en segmentatie zijn je wapens voor succesvolle marketing. Vul je klantprofielen continu aan met waardevolle data en deel op basis daarvan je doelgroep op in segmenten. Met de slimme opties voor personaliseren en segmenteren in MailBlue stuur je de juiste boodschap naar de juiste persoon, op het perfecte moment. Zo maak je jouw marketinguitingen relevanter en succesvoller dan ooit.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)
Als je de strijd om de aandacht van je klant aan wil gaan, is personaliseren essentieel. Stuur je boodschappen op maat, dan krijgen klanten het gevoel dat je ze begrijpt en waardeert. Het resultaat: ze raken meer betrokken bij jouw merk en kopen meer en vaker. Nog een win: de data die je verzamelt, vormt een schat aan inzichten waarmee je jouw marketing- en bedrijfsstrategie kunt verbeteren.
Als je het profiel van je contacten aanvult met informatie (profielverrijking), kun je daarmee gaan segmenteren. Zo kun je je bijvoorbeeld binnen een segment richten op de aankoop van een veel specifieker product, in plaats van op de hele collectie. Of de onderwerpregel beter afstemmen op de ontvanger.
In jouw automatiseringen kun je kiezen uit verschillende start-triggers. Om een automatisering te starten, of om een splitsing te maken met bijvoorbeeld een ‘als / anders’-stap. Je kunt dan ook segmenteren op alle gegevens die je van jouw contacten hebt verzameld.
Stapje verder? Met conditionele content toon je automatisch verschillende versies van je e-mail, gebaseerd op tags of informatie uit het profiel van de gebruiker. Zo stuur je trouwe klanten een andere boodschap dan potentiële nieuwe klanten en past MailBlue de inhoud aan, zodat jouw e-mail precies aansluit bij de behoefte van de ontvanger.
In MailBlue kun je automatisch tags toevoegen of juist laten verwijderen. Heeft je contact bijvoorbeeld ‘aankoop A’ gedaan, dan wordt automatisch ‘tag A’ toegevoegd. Je kunt ook een tag toevoegen voor als je contact zijn of haar bestelling nog niet heeft afgerond en die tag weer laten verwijderen als dat vervolgens wél is gebeurd. Zo krijg je vers inzicht in het gedrag van je contacten en hun meest recente acties. Met tags kun je vervolgens conditionele content inzetten: daarmee laat je jouw contacten precies zien wat voor hen interessant is. Je stuurt dezelfde e-mail naar je lijst, maar laat op basis van persoonlijke informatie andere content of afbeeldingen zien. Makkelijk voor jou, persoonlijk voor je klant!
Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)