Slimme formulieren die precies naar het juiste doel leiden én resultaat opleveren? Met MailBlue maak je in een handomdraai krachtige formulieren die perfect op je marketingdoel of -strategie aansluiten; of dat nu om nieuwsbriefinschrijvingen, klantonderzoeken of productverkoop gaat. Creëer daarbij unieke doelgroepen met segmentatie aan de hand van tags en profielverrijking en verstuur zo altijd gerichte en relevante content naar de juiste persoon – helemaal automatisch én op het juiste moment.
Kies uit vier slimme formulieropties van MailBlue, afgestemd op jouw doel. Kies het juiste type, zoals een pop-up voor een inschrijving of een inline voor meer gegevens van het profiel, en bouw je formulier in een paar klikken.
Inline formulier
Zwevende box
Pop-up formulier
Zwevende balk
Met de intuïtieve drag-and-drop bouwer sleep je moeiteloos de juiste velden naar de juiste plek. Een veld verplicht maken? Eén klik en het staat vast. Zo maak je snel én zonder gedoe een gebruiksvriendelijk formulier.
Meer nodig dan alleen een naam en e-mailadres? Voeg eenvoudig je eigen aangepaste velden toe, zoals voorkeuren of interesses, en koppel deze direct aan het contactprofiel: ideaal voor gerichte en persoonlijke opvolging.
Alles in je eigen stijl? Pas eenvoudig lettertypes, kleuren en knoppen aan zodat elk element perfect op jouw huisstijl aansluit. Zo oogt het niet alleen professioneel, ook ben je consistent in al je uitingen, wat ook vertrouwd voor bezoekers voelt.
Je bereik nog meer vergroten? Maak in één klik een unieke URL voor je formulier aan en deel deze direct via e-mail, social media of andere kanalen.
Houd alles op één overzichtelijke plek en plaats je formulier op je website met een embed-code – professioneel én helemaal in jouw eigen stijl.
Altijd up-to-date blijven? Alle ingevulde info wordt automatisch aan het profiel van je contact toegevoegd – zo blijft je database actueel en compleet.
Voeg contacten automatisch toe aan een lijst met bijbehorende tags om deze profielen vervolgens van de juiste informatie te voorzien door gerichte opvolging.
Actie vanuit je klant? Gebruik triggers -zoals een inschrijving voor een nieuwsbrief of een herinnering voor een aankomend event- om automatisch een gepersonaliseerde automation te starten én op het juiste moment.
Gebruik formulierdata om je contactprofielen te verrijken met -extra- persoonlijke gegevens: dit helpt je om unieke doelgroepen, en dus segmenten, te creëren waardoor je altijd relevante en dus content op basis van behoefte of interesse kunt sturen.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Ontdek zelf welke MailBlue-functionaliteiten jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Plan een gratis demo en krijg persoonlijke begeleiding van onze experts!
Maak je momenteel gebruik van een andere provider rond e-mailmarketing? Ontdek hoe wij eenvoudig kunnen helpen in jouw overstapproces naar MailBlue.