Verrijk klantprofielen met persoonlijke data, van demografische gegevens tot aankoopgeschiedenis, en verdeel -op basis hiervan- je contacten over specifieke doelgroepen met segmentatie.
Krijg inzicht in het surfgedrag van je leads en klanten in MailBlue op jouw website, zodat je jouw contacten op de juiste manier kunt benaderen.
Profielvelden vormen de bouwstenen van je klantprofiel binnen MailBlue: hiermee achterhaal je essentiële informatie per contact, zoals de naam en het e-mailadres. Ze helpen om gericht en persoonlijk te communiceren met je klanten of leads.
Met aangepaste velden zorg je voor extra gegevens over je contact, zoals de geboortedatum, woonplaats en laatste aankoopdatum: hiermee kun je je communicatie nog beter aanpassen op het contactprofiel.
Tags zijn niet-vaststaande en dus slimme labels die je aan je contacten koppelt om gedrag, interesses of status aan te geven.
In plaats van eindeloos veel lijsten aan te maken, zorgen tags ervoor dat je contacten, op basis van acties en gedrag, in de juiste doelgroep terechtkomen. Het slim inzetten van tags zorgt dus voor meer relevantie en minder (handmatig) gedoe.
Het uitsturen van mailings begint met een lijst: dit is je fundament voor structuur. Elk contact moet op minstens één mailinglijst staan. De flexibele tags bepalen vervolgens op welke lijst(en) het contact nog meer terechtkomt voor relevante communicatie
Profielvelden vormen de bouwstenen van je klantprofiel binnen MailBlue: hiermee achterhaal je essentiële informatie per contact, zoals de naam en het e-mailadres. Ze helpen om gericht en persoonlijk te communiceren met je klanten of leads.
Met aangepaste velden zorg je voor extra gegevens over je contact, zoals de geboortedatum, woonplaats en laatste aankoopdatum: hiermee kun je je communicatie nog beter aanpassen op het contactprofiel.
Tags zijn niet-vaststaande en dus slimme labels die je aan je contacten koppelt om gedrag, interesses of status aan te geven.
In plaats van eindeloos veel lijsten aan te maken, zorgen tags ervoor dat je contacten, op basis van acties en gedrag, in de juiste doelgroep terechtkomen. Het slim inzetten van tags zorgt dus voor meer relevantie en minder (handmatig) gedoe.
Het uitsturen van mailings begint met een lijst: dit is je fundament voor structuur. Elk contact moet op minstens één mailinglijst staan. De flexibele tags bepalen vervolgens op welke lijst(en) het contact nog meer terechtkomt voor relevante communicatie.
Gebruik de verzamelde informatie uit de velden om gepersonaliseerde mails met maar één opgestelde mailing te versturen.
Ben je een katten- of juist een hondenliefhebber? Met dynamische content stel je maar één mailing op, maar past de inhoud zich aan de interesse van je contact aan, gebaseerd op verzamelde en dus persoonlijke informatie. Zo is elke mailing relevant, wat voor een hogere conversie zorgt.
Eénzelfde mail naar al je contacten? Dat werkt niet. Met segmentatie maak je daarom verschillende doelgroepen om jouw contacten te onderscheiden op basis van bepaalde data. Zo is je informatie relevant en stuur je altijd het juiste bericht naar de juiste doelgroep.
Van algemeen tot zeer specifiek: segmentatie stelt je in staat om breder te communiceren, maar ook zo gericht en afgestemd mogelijk. Hoe meer je over je contacten weet, van demografische gegevens tot aankoopgeschiedenis, hoe nauwkeuriger je kunt segmenteren: dit is essentieel voor doeltreffende automatiseringen.
Start je automatiseringen op basis van segmenten, zoals het bezoeken van een webpagina in een webshop, of (nog specifieker) vanuit bepaalde acties binnen segmenten, zoals productaanbevelingen op basis van aankoopgeschiedenis.
Website bezocht
Beroep
Aankoopgeschiedenis
Branche
Resultaat quiz
E-mails geopend
Website-actie
Locatie
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Ontdek zelf welke MailBlue-functionaliteiten jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Bekijk onze gratis on-demand demo of plan een 1-op-1 gesprek in met een MailBlue-expert.
Maak je momenteel gebruik van een andere provider rond e-mailmarketing? Ontdek hoe wij eenvoudig kunnen helpen in jouw overstapproces naar MailBlue.