Profielverrijking & segmentatie

Verrijk klantprofielen met persoonlijke data, van demografische gegevens tot aankoopgeschiedenis, en verdeel -op basis hiervan- je contacten over specifieke doelgroepen met segmentatie.

Oneindige segmentatie & profielverrijking
Persoonlijk en volledig geautomatiseerd
Hogere conversie met segmentatie

Verzamel informatie uit je webshop, formulieren, CRM en andere tools

Alle info. Eén profiel. Geen gedoe.

Krijg inzicht in het surfgedrag van je leads en klanten in MailBlue op jouw website, zodat je jouw contacten op de juiste manier kunt benaderen.

Velden

Profielvelden vormen de bouwstenen van je klantprofiel binnen MailBlue: hiermee achterhaal je essentiële informatie per contact, zoals de naam en het e-mailadres. Ze helpen om gericht en persoonlijk te communiceren met je klanten of leads.

Aangepaste velden

Met aangepaste velden zorg je voor extra gegevens over je contact, zoals de geboortedatum, woonplaats en laatste aankoopdatum: hiermee kun je je communicatie nog beter aanpassen op het contactprofiel.

Tags

Tags zijn niet-vaststaande en dus slimme labels die je aan je contacten koppelt om gedrag, interesses of status aan te geven.

In plaats van eindeloos veel lijsten aan te maken, zorgen tags ervoor dat je contacten, op basis van acties en gedrag, in de juiste doelgroep terechtkomen. Het slim inzetten van tags zorgt dus voor meer relevantie en minder (handmatig) gedoe.

Lijsten

Het uitsturen van mailings begint met een lijst: dit is je fundament voor structuur. Elk contact moet op minstens één mailinglijst staan. De flexibele tags bepalen vervolgens op welke lijst(en) het contact nog meer terechtkomt voor relevante communicatie

Velden

Profielvelden vormen de bouwstenen van je klantprofiel binnen MailBlue: hiermee achterhaal je essentiële informatie per contact, zoals de naam en het e-mailadres. Ze helpen om gericht en persoonlijk te communiceren met je klanten of leads.

Aangepaste velden

Met aangepaste velden zorg je voor extra gegevens over je contact, zoals de geboortedatum, woonplaats en laatste aankoopdatum: hiermee kun je je communicatie nog beter aanpassen op het contactprofiel.

Tags

Tags zijn niet-vaststaande en dus slimme labels die je aan je contacten koppelt om gedrag, interesses of status aan te geven.

In plaats van eindeloos veel lijsten aan te maken, zorgen tags ervoor dat je contacten, op basis van acties en gedrag, in de juiste doelgroep terechtkomen. Het slim inzetten van tags zorgt dus voor meer relevantie en minder (handmatig) gedoe.

Lijsten

Het uitsturen van mailings begint met een lijst: dit is je fundament voor structuur. Elk contact moet op minstens één mailinglijst staan. De flexibele tags bepalen vervolgens op welke lijst(en) het contact nog meer terechtkomt voor relevante communicatie.

Eén campagne,
oneindig veel mogelijkheden

Gebruik de verzamelde informatie uit de velden om gepersonaliseerde mails met maar één opgestelde mailing te versturen.

Toon dynamische content op basis van contacteigenschappen.

Ben je een katten- of juist een hondenliefhebber? Met dynamische content stel je maar één mailing op, maar past de inhoud zich aan de interesse van je contact aan, gebaseerd op verzamelde en dus persoonlijke informatie. Zo is elke mailing relevant, wat voor een hogere conversie zorgt.

Maak onderscheid met segmentatie

Eénzelfde mail naar al je contacten? Dat werkt niet. Met segmentatie maak je daarom verschillende doelgroepen om jouw contacten te onderscheiden op basis van bepaalde data. Zo is je informatie relevant en stuur je altijd het juiste bericht naar de juiste doelgroep.

Illustratie - Onderscheid maken met segmentatie

Nauwkeurig automatiseren

Van algemeen tot zeer specifiek: segmentatie stelt je in staat om breder te communiceren, maar ook zo gericht en afgestemd mogelijk. Hoe meer je over je contacten weet, van demografische gegevens tot aankoopgeschiedenis, hoe nauwkeuriger je kunt segmenteren: dit is essentieel voor doeltreffende automatiseringen.

De mogelijkheden van segmentatie

Start je automatiseringen op basis van segmenten, zoals het bezoeken van een webpagina in een webshop, of (nog specifieker) vanuit bepaalde acties binnen segmenten, zoals productaanbevelingen op basis van aankoopgeschiedenis.

Icoon - website bezocht

Website bezocht

Icoon - beroep

Beroep

Icoon - aankoopgeschiedenis

Aankoopgeschiedenis

Icoon - branche

Branche

Icoon - resultaat quiz

Resultaat quiz

Icoon - e-mails geopend

E-mails geopend

Icoon - website-actie

Website-actie

Icoon - locatie

Locatie

Wat anderen zeggen over MailBlue

Starten met MailBlue

Sales team 2025 - MailBlue

Gratis Demo aanvragen

Neem een kijkje achter de schermen

Ontdek zelf welke MailBlue-functionaliteiten jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Bekijk onze gratis on-demand demo of plan een 1-op-1 gesprek in met een MailBlue-expert.

Proefaccount

Overstapservice

Maak je momenteel gebruik van een andere provider rond e-mailmarketing? Ontdek hoe wij eenvoudig kunnen helpen in jouw overstapproces naar MailBlue.

Stap gratis over naar MailBlue

Laat onze experts je MailBlue-account inrichten: lijsten, contacten, tags en velden worden overgezet vanuit je oude e-mailsoftware, zodat je direct kunt starten met het versturen van effectieve mailings.