Het relatiebeheer in MailBlue helpt je om duurzame klantrelaties op te bouwen. Een plek waar alle klantgegevens centraal staan voor gepersonaliseerde mailings op maat dankzij slimme tools als personalisatie en segmentatie. Zo werk je gericht aan relatiemanagement, klantloyaliteit én resultaat.
Maak in een handomdraai professionele campagnes met onze gebruiksvriendelijke editor of bespaar tijd met krachtige, kant-en-klare templates, alles zonder technische kennis.
Stuur geen bulk, maar afgestemde en relevante mailings dankzij slimme segmentatie. Zo verhoog je niet alleen je conversie, maar ook je omzet.
Laat geen kans liggen: stuur automatisch herinneringen bij verlaten winkelwagens of bied relevante producten aan via slimme automatiseringen, zoals cross-sell- en upsell.
Hoe oud is je contact? Waar woont deze persoon? Welke producten heeft hij of zij al vaker bekeken -of zelfs gekocht- en dus welke acties zijn er ondernomen? Met relatiebeheer binnen MailBlue heb je uitgebreide gegevens van je contactprofielen: dit stelt je in staat om gericht en persoonlijk te kunnen communiceren, zoals het tonen van de meest relevante diensten en/of producten op basis van behoefte of interesse. Hoe meer je over je contacten weet, hoe hoger de kans op omzet.
De sleutel tot online succes? Dat is relevantie. Ook jij kunt je omzet sterk verhogen door je contacten over specifieke doelgroepen te verdelen. Denk aan een indeling op basis van demografische gegevens, zoals leeftijd, geslacht en woonplaats. Of, kijk naar zoek- en aankoopgedrag en bundel deze al gegevens om vervolgens je ontvangers van afgestemde mailings te voorzien. Maak het zelfs zó persoonlijk dat het lijkt alsof deze mailing speciaal voor hem of haar gecreëerd is en je aanbod haast als ‘onmisbaar’ gaat voelen.
Nieuwsbrieven zijn één van de krachtigste communicatiekanalen, bijvoorbeeld om je nieuwste dienst of producten te promoten. Hoe goed je aanbod ook is: wanneer het niet relevant voor je doelgroep is, zal de omzet uitblijven. Maak daarom gebruik van conditionele content waarbij je één mailing opstelt, maar meerdere doelgroepen aanspreekt door in de mail aan te geven welke doelgroep welke inhoud te zien krijgt. Waar de een dus hondenspullen ziet, krijgt de ander items voor katten op zijn of haar beeldscherm: zo ontvangt ieder contact een mailing die voor hem of haar relevant is.
Is er iemand jarig? Stuur hem of haar een gezellige verjaardagsmail, bijvoorbeeld in combinatie met een persoonlijke korting, en stimuleer klantloyaliteit.
Heb je een loyale klant? Beloon hem of haar met persoonlijke voordelen door bijvoorbeeld een beloningssysteem, zoals punten sparen, om de klantrelatie nog sterker te maken.
Is er een reservering geplaatst, afspraak gemaakt of is er iets achtergelaten in de winkelmand? Stuur een handige herinnering.
Zoveel mogelijk uit je contacten halen? Ga voor slimme en geautomatiseerde e-mailflows die je contacten opvolgen op basis van gedrag of tijd, zoals een attente verjaardagsmail, herinnering aan de verlaten winkelwagen of welkomstmail na inschrijving voor de nieuwsbrief. Stel je slimme en tijdbesparende marketing automation eenmalig op en bouw hiermee automatisch aan duurzame relaties en optimale klantloyaliteit: dé gamechanger voor jouw online onderneming.
Bij MailBlue staat de privacy van jouw data voorop: onze software voldoet aan de AVG-wetgeving, wat betekent dat je handelt binnen de wetten van de privacywetgeving. Zo worden klantgegevens niet met derde partijen gedeeld en behoud je altijd de controle over de privacy van je contacten.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Ontdek zelf welke MailBlue-functionaliteiten jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Bekijk onze gratis on-demand demo of plan een 1-op-1 gesprek in met een MailBlue-expert.
Maak je momenteel gebruik van een andere provider rond e-mailmarketing? Ontdek hoe wij eenvoudig kunnen helpen in jouw overstapproces naar MailBlue.