Relatiebeheer

Het relatiebeheer in MailBlue helpt je om duurzame klantrelaties op te bouwen. Een plek waar alle klantgegevens centraal staan voor gepersonaliseerde mailings op maat dankzij slimme tools als personalisatie en segmentatie. Zo werk je gericht aan relatiemanagement, klantloyaliteit én resultaat.

icoon - Transactionele e-mails

Moeiteloos campagnes maken

Maak in een handomdraai professionele campagnes met onze gebruiksvriendelijke editor of bespaar tijd met krachtige, kant-en-klare templates, alles zonder technische kennis.

icoon - Nederlandstalige support

Altijd relevant en
persoonlijk

Stuur geen bulk, maar afgestemde en relevante mailings dankzij slimme segmentatie. Zo verhoog je niet alleen je conversie, maar ook je omzet.

icoon - Vliegende start

Automatisch meer verkopen

Laat geen kans liggen: stuur automatisch herinneringen bij verlaten winkelwagens of bied relevante producten aan via slimme automatiseringen, zoals cross-sell- en upsell.

Alle klantgegevens op één centrale plek

Hoe oud is je contact? Waar woont deze persoon? Welke producten heeft hij of zij al vaker bekeken -of zelfs gekocht- en dus welke acties zijn er ondernomen? Met relatiebeheer binnen MailBlue heb je uitgebreide gegevens van je contactprofielen: dit stelt je in staat om gericht en persoonlijk te kunnen communiceren, zoals het tonen van de meest relevante diensten en/of producten op basis van behoefte of interesse. Hoe meer je over je contacten weet, hoe hoger de kans op omzet.

Maak specifieke doelgroepen voor…….

De sleutel tot online succes? Dat is relevantie. Ook jij kunt je omzet sterk verhogen door je contacten over specifieke doelgroepen te verdelen. Denk aan een indeling op basis van demografische gegevens, zoals leeftijd, geslacht en woonplaats. Of, kijk naar zoek- en aankoopgedrag en bundel deze al gegevens om vervolgens je ontvangers van afgestemde mailings te voorzien. Maak het zelfs zó persoonlijk dat het lijkt alsof deze mailing speciaal voor hem of haar gecreëerd is en je aanbod haast als ‘onmisbaar’ gaat voelen.

Illustratie - Onderscheid maken met segmentatie

Stuur gepersonaliseerde nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven zijn één van de krachtigste communicatiekanalen, bijvoorbeeld om je nieuwste dienst of producten te promoten. Hoe goed je aanbod ook is: wanneer het niet relevant voor je doelgroep is, zal de omzet uitblijven. Maak daarom gebruik van conditionele content waarbij je één mailing opstelt, maar meerdere doelgroepen aanspreekt door in de mail aan te geven welke doelgroep welke inhoud te zien krijgt. Waar de een dus hondenspullen ziet, krijgt de ander items voor katten op zijn of haar beeldscherm: zo ontvangt ieder contact een mailing die voor hem of haar relevant is.

Icoon cadeau - blauw

Stuur een hartelijke verjaardagsmail

Is er iemand jarig? Stuur hem of haar een gezellige verjaardagsmail, bijvoorbeeld in combinatie met een persoonlijke korting, en stimuleer klantloyaliteit.

Icoon persoonlijke korting - blauw

Stimuleer verkoop met persoonlijke kortingen

Heb je een loyale klant? Beloon hem of haar met persoonlijke voordelen door bijvoorbeeld een beloningssysteem, zoals punten sparen, om de klantrelatie nog sterker te maken.

No-shows voorkomen? Stuur een herinnering

Is er een reservering geplaatst, afspraak gemaakt of is er iets achtergelaten in de winkelmand? Stuur een handige herinnering.

Ga voor duurzame klantrelaties en loyaliteit met automatiseringen

Zoveel mogelijk uit je contacten halen? Ga voor slimme en geautomatiseerde e-mailflows die je contacten opvolgen op basis van gedrag of tijd, zoals een attente verjaardagsmail, herinnering aan de verlaten winkelwagen of welkomstmail na inschrijving voor de nieuwsbrief. Stel je slimme en tijdbesparende marketing automation eenmalig op en bouw hiermee automatisch aan duurzame relaties en optimale klantloyaliteit: dé gamechanger voor jouw online onderneming.

Relatiebeheer & Privacy

Bij MailBlue staat de privacy van jouw data voorop: onze software voldoet aan de AVG-wetgeving, wat betekent dat je handelt binnen de wetten van de privacywetgeving. Zo worden klantgegevens niet met derde partijen gedeeld en behoud je altijd de controle over de privacy van je contacten.

Wat anderen zeggen over MailBlue

Starten met MailBlue

Sales team 2025 - MailBlue

Gratis Demo aanvragen

Neem een kijkje achter de schermen

Ontdek zelf welke MailBlue-functionaliteiten jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Bekijk onze gratis on-demand demo of plan een 1-op-1 gesprek in met een MailBlue-expert.

Proefaccount

Overstapservice

Maak je momenteel gebruik van een andere provider rond e-mailmarketing? Ontdek hoe wij eenvoudig kunnen helpen in jouw overstapproces naar MailBlue.

Stap gratis over naar MailBlue

Laat onze experts je MailBlue-account inrichten: lijsten, contacten, tags en velden worden overgezet vanuit je oude e-mailsoftware, zodat je direct kunt starten met het versturen van effectieve mailings.