Transactionele e-mails zijn het hart van de communicatie tussen jouw merk en de klant. Van bestelbevestigingen tot wachtwoordherstellingen, deze berichten moeten altijd snel, goed en zeker aankomen. Automatiseer transactionele e-mails met MailBlue en zorg voor een positieve klantervaring en rust in jullie hoofd. Voor een soepel draaiende motor van je klantrelaties.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)
Transactionele e-mails zijn berichten die automatisch verstuurd worden na een handeling. Bijvoorbeeld het aanvragen van een nieuw wachtwoord als je jouw wachtwoord bent vergeten. Transactionele e-mails worden in verhouding tot gewone e-mails met zekerheid verzonden op het juiste moment, want de gebruiker heeft deze mail aangevraagd en direct nodig. Met MailBlue verstuur je ze snel en gericht.
MailBlue biedt Postmark aan om jullie transactionele e-mails te versturen. Postmark zorgt ervoor dat deze e-mails snel en betrouwbaar worden afgeleverd. Het werkt heel eenvoudig. Je maakt een Postmark-account aan en koppelt de Postmark add-on met MailBlue. Geef je transactionele e-mails vorm in MailBlue met je eigen branding en volg je transactionele klantcontact in één softwareprogramma. Overzichtelijk en makkelijk voor marketing en sales.
Natuurlijk wil je weten hoe je essentiële e-mails het doen. In de rapporten van Postmark krijg je een uitgebreid overzicht van alle statistieken. Van open- en click-rates tot eventuele bounces. Postmark bewaart de volledige berichtengeschiedenis van elke e-mail standaard tot 45 dagen, dit kun je aanpassen van 0 tot 365 dagen. Is een e-mail niet aangekomen? Dan zie je de reden daarvan. Van een te volle inbox van de ontvanger tot een simpele typo of andere reden. Handig! Zo kun je jouw automatiseringen verbeteren en je klant gericht verder helpen.
Transactionele e-mails zijn onmisbaar in elke online business. Met dit soort e-mails kan iemand een account aanmaken, ontvangt je klant een bestelbevestiging en krijgt je contact een e-mail voor het resetten van een wachtwoord. Je klant verwacht dat je dit op orde hebt.
Accounts en logins
Bijvoorbeeld: Account aangemaakt, welkomst-e-mail, wachtwoordwijziging, 2-factor-authenticatie, proefperiode verloopt of login-links.
Betalingsproces
Bijvoorbeeld: facturen, mislukte betaling, creditcard verlopen of bestelbevestiging.
Specifieke situaties
Bijvoorbeeld: notificatie bij een nieuwe reactie, herinneringen voor een webinar of evenement, verzendbevestigingen of korte updates.
Aangevraagde informatie
Bijvoorbeeld: de opgevraagde leadmagnet, een retourlabel of details over een bepaalde boeking.
Belangrijke updates en inzichten
Bijvoorbeeld: samenvattingen, rapporten of een overzicht van de beste blogartikelen die online zijn gekomen.
De open-rate van functionele e-mails ligt vele malen hoger dan die van marketingmails. Interessant! Toch laten veel bedrijven de kans nog liggen om de kracht van transactionele e-mails te benutten voor marketing. Ze bevatten vreemde vertaalde zinnen, hebben geen opmaak en zelfs geen logo. Gemiste kans, als je het ons vraagt. Maak je transactionele e-mails leuker en waardevoller, zo dragen ze voortaan bij aan het onderhouden van de relatie met je (potentiële) klant.
Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)