Bereik je contacten, ook wanneer ze on-the-go zijn!

Trek direct de aandacht en maak jouw marketing nog effectiever met persoonlijke sms’jes.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)

De kracht van sms-marketing

Bij het lezen van e-mails kiest de gebruiker zelf een moment om dit te doen, maar sms’jes worden direct op je mobiel weergegeven. Hierdoor zijn deze perfect voor het versturen van jouw belangrijkste marketinguitingen. Denk bijvoorbeeld aan reminders voor een grootse uitverkoop of een verlaten winkelwagen.

Terwijl e-mails soms ongelezen blijven, scoren sms-berichten opvallend goed met een open-rate van gemiddeld 95%! Sms-marketing kan geheel geautomatiseerd, persoonlijk en gericht worden verzonden, waardoor de kans op conversie nóg hoger is. Jouw boodschap wordt direct bij de lezer afgeleverd, zonder dat andere apps of social media-algoritmes in de weg staan. Toch best handig, die “ouderwetse” sms’jes!

MailBlue SMS marketing image
MailBlue SMS marketing image

Eat, sleep, automate, repeat!

Ook het versturen van sms’jes kan bij MailBlue geheel automatisch. “Maar hoe pas ik dit toe?”, zul je wellicht denken. Snel en simpel via jouw MailBlue account! Je kunt in jouw automatiseringen precies aangeven wanneer er een sms naar contacten verstuurd mag worden. Binnen 2 klikken kies je een voorwaarde en voeg je de actie toe aan je automatisering. Zo zorg je ervoor dat je contacten enkel informatie ontvangen die er echt toe doet. Geheel geautomatiseerd en verstuurd op het juiste moment in de klantreis.

Hoe kan ik sms-marketing inzetten?

Het enige wat je nodig hebt om sms-marketing in te zetten, is een MailBlue account en de telefoonnummers van jouw contacten. Heb je deze verzameld via bijvoorbeeld een formulier? Mooi! Je kunt het telefoonnummer direct gebruiken om sms’jes naar te versturen. Je hoeft alleen nog even jouw sms-credits af te nemen en de actie aan je automatisering toe te voegen. Kom maar door met die open-rate van 95%.

Neem je sms-credits af bij MailBlue en kies direct voor de voordeligste credits binnen de sector, namelijk al vanaf €0,065 per SMS.

MailBlue SMS marketing image

Hoe zet ik sms-marketing slim in?

MailBlue SMS marketing image

Product notificaties

Heb je hardlopers die vaak uitverkocht zijn? Geef je klanten een heads-up via een eenvoudige sms en breng ze direct op de hoogte als hun favoriete item weer op voorraad is. Personaliseer het nog meer door alleen meldingen te sturen over items waar ze zelf om hebben gevraagd.

MailBlue SMS marketing image

Kortingsacties

Of het nu gaat om een grote Summer Sale of een kortingsvoucher voor een specifiek product, acties als deze wil je zo snel mogelijk bekendmaken. Breng je acties razendsnel onder de aandacht met een sms-bericht. Bereik je doelgroep direct en effectief.

MailBlue SMS marketing image

Afspraakbevestiging

Verminder no-shows door afspraakbevestigingen te versturen via sms. Na het maken van een boeking, ontvangt het contact zowel een e-mail als sms met daarin de belangrijkste informatie, de datum en het tijdstip. 

MailBlue SMS marketing image

Verlaten winkelwagen

Heeft je lead zijn / haar winkelwagentje gevuld, maar niet afgerekend? Stuur een vriendelijk sms-bericht om ze te herinneren aan hun bijna-aankoop en moedig ze aan om terug te keren en de bestelling af te ronden.

MailBlue SMS marketing image

Let’s talk facts

Sms-berichten worden gemiddeld door 95% van de ontvangers geopend.

Over het algemeen leest 93% van de ontvangers het sms’je binnen 5 minuten.

Contacten geven zelf de voorkeur aan sms-berichten als het gaat om pushmeldingen en afspraakherinneringen.

Onderzoek toont aan dat de combinatie van sms en e-mail (vooral bij belangrijke berichten) als prettig wordt ervaren.

De gemiddelde click-through rate (hoe vaak men doorklikt) van sms-berichten is 19%.

Sms-berichten die dienen als afspraakherinnering, zorgen voor 70% minder vergeten afspraken.

Verstuur vandaag nog je eerste campagne of sms

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)