In de spotlight…
E-mailmarketing… We maken het al snel te ‘ingewikkeld’. Toch hoeven funnels niet ingewikkeld te zijn om impact te hebben. Precies dát bewijst Charlotte Labee van Brain Balance met haar cross-sell automatisering.
Effectieve e-mailmarketing gaat dus niet over de complexiteit van marketingfunnels, maar om relevantie. Zo kwam ook Charlotte Labee bij MailBlue terecht met de vraag of wij strategisch advies konden geven over haar marketingfunnels. Zo gezegd, zo gedaan…
Één van de geïmplementeerde marketingfunnels was een simpele cross-sell funnel. Een e-mail die wordt verzonden zodra iemand een aankoop heeft gedaan. Het resultaat?
Benieuwd hoe Charlotte dit doet? Lees dan nog even verder 😉
Vaak vermoeid, neerslachtig of kamp je misschien zelfs met een burn-out? Balans in je leven begint in de hersenen.
In het leven draait alles om het bewaken van balans. Bijvoorbeeld tussen werk en privé. Of tussen ontspanning en inspanning. Raakt deze balans verstoord, dan ondervind je hiervan vroeg of laat de negatieve gevolgen. Je zit geestelijk en lichamelijk niet lekker in je vel, loopt jezelf voorbij, hebt weinig energie, voelt je soms neerslachtig of depressief en krijgt uiteindelijk een burn-out. Herkenbaar?
Brain Balance staat voor het veranderen van je brein, waardoor je ook je mindset, gewoontes en gedragspatronen kunt verbeteren. Zo kun je door Brain Balance steeds meer het leven van je dromen gaan leven.
In opdracht van Brain Balance heeft onze Blue Agency verschillende marketingfunnels uitgewerkt. Hoewel er al diverse automatiseringen actief waren, zijn er toch altijd mogelijkheden tot het optimaliseren van (sales)processen. Zo zagen wij kansen in het aangaan van meer interactie na de aankoop, konden we de meest frequente klanten inzichtelijk maken, stelde we een verjaardagsmail op, automatiseerde we het vragen om een review en creëerde we (niet te vergeten!): de cross-sell automatisering.
In het kort kun je een cross-sell omschrijven als een aanbeveling voor een extra product of dienst die je doet aan een bestaande klant. Zo ontvangen klanten van Charlotte Labee een e-mail waarin – op basis van het zojuist aangeschafte product – een aanbeveling wordt gedaan voor een aanvullend product. Dankzij deze ‘simpele’ e-mail is de orderwaarde gestegen met 7,8%!
Het resultaat van een soort gelijke e-mailcampagne is met name afhankelijk van de relevantie van je e-mail. De samenwerking met Charlotte hebben wij erg prettig ervaren, doordat er direct data beschikbaar was. Daardoor zijn we in staat om direct na livegang de resultaten inzichtelijk te maken. Wat kun jij dan doen om jouw e-mail zo relevant mogelijk te maken?
Brain Balance werkt met de webwinkelsoftware: Shopify. Dankzij de ‘deep data’ koppeling met Shopify ontvangt de e-mailmarketingsoftware (MailBlue) direct alle relevante data. Data als de omzet, productinformatie, besteldatum, productcategorie en de lifetime value van een klant. Op basis van deze gegevens is de software in staat om de juiste mailing aan de juiste persoon te koppelen/versturen.
Om te voorkomen dat er voor ieder product een nieuwe funnel gemaakt moet worden, werken we in campagnes met conditionele content. Op basis van het gekochte product, bepaal je vooraf welke tekst er wordt verzonden en daarmee welk product je wilt aanbieden in jouw cross-sell mailing.
Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.
Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)