In de spotlight…

Tekenwijzer

De kracht van heractivatie: Tekenwijzer boekt €8475,- extra omzet in één week met bestaande mailinglijst!

We benadrukken het vaker: het belang van jouw mailinglijst. Wie zich een beetje verdiept in e-mailmarketing, is waarschijnlijk bekend met de uitspraak: “The money is in the list”. En dat blijkt ook voor Tekenwijzer, waarbij enkel het heractiveren van hun bestaande mailinglijst leidde tot een verbluffende boost van €8475,- extra omzet in slechts één week.

Tekenwijzer, de online onderneming van Gerda, biedt een scala aan teken- en schildercursussen voor creativiteit en persoonlijke ontwikkeling. In samenwerking met Blue Agency voor social media-advertising en MailBlue voor e-mailmarketing, kwamen we met Gerda tot de conclusie dat de kosten van leads niet in verhouding stonden tot de cursusverkopen.

Wat is ''Tekenwijzer'?

Bij Tekenwijzer leer je jezelf kennen en beter begrijpen door middel van tekenen en schilderen. Door deze creativiteit maak je verbinding met jouw onderbewuste en vind je je eigen wijsheid.

Tijd voor verandering!

Dat kon anders, en dus gingen onze Denise en Dennis aan de slag met een nieuwe strategie. Ze analyseerden welke leads de hoogste omzet genereerden, met de focus op de gratis tekencursus en live webinars. Dit inzicht vormde de leidraad voor hun aanpak tijdens de recente lancering van 18 tot en met 25 november (2023). Een aanpak die er uiteindelijk voor zorgde dat het omzetdoel met 235% werd overschreden.

De benodigdheden:
– Een goed en herzien product 
– Een conversiegerichte landingspagina 
– Nieuwe automatiseringen voor de mailings en opvolging 
– Inhoud en content e-mails 
– Retargeting campagnes op Instagram & Facebook

Het doel: de verkoop van 6 totaalproducten met een waarde van totaal €3600,-.

E-mailmarketing op z’n best

De lancering was specifiek gericht op de reeds bestaande mailinglijst binnen MailBlue. Maar hoe verkrijg je “zo’n mailinglijst” met leads? Menig e-mailmarketeer zou het antwoord al wel weten: een lead magnet. Door het inzetten van een gratis webinar, gegeven door Gerda zelf, was de mailinglijst binnen no-time gevuld met potentiële klanten. 

Goed, die mailinglijst staat. Om de lancering tot een succes te maken, is een opvolging per e-mail cruciaal. Tijd om alle contacten op te warmen en te verrassen met de lancering inclusief actieprijzen. Door middel van de juiste opstelling, werden contacten opgevolgd op basis van of zij al wel of nog niet hadden gekocht. Om op die manier de juiste pakketten aan de juiste contacten voor te schotelen. De opzet van de automatisering zelf blijft echter hetzelfde:

Mail 1: Aankondiging / teaser
Dinsdag 14 november 10:00u
Begin de opwarming met een intrigerende boodschap, zoals ‘Er komt iets onweerstaanbaars aan dat je niet wilt missen,’ om nieuwsgierigheid te wekken.

Mail 2: Launch
Donderdag 16 november 09:00u
Start krachtig met één zin die het aanbod benadrukt, met een directe button naar de landingspagina. Integreer een aftellende timer voor tijdsdruk, presenteer het volledige aanbod, inclusief opsomming en maandelijkse optie, en voeg een FAQ toe.

Mail 3: Resend
Vrijdag 17 november 12:00u
Verstuur een duplicaat van e-mail 2 naar alle contacten die e-mail 2 niet hebben geopend.

Mail 4: Reminder 1
Zaterdag 18 november 08:00u
Creëer schaarste door te benadrukken dat het aanbod VANDAAG verloopt, met een button naar de landingspagina. Herhaal het aanbod en voeg een timer + reviews toe.

Mail 5: Reminder 2
Verstuur een korte versie van e-mail 4, waarin je opnieuw schaarste benadrukt en een timer toevoegt, met een button die naar de landingspagina leidt. 

Het nieuwe aanbod van Tekenwijzer

Om de stap naar daadwerkelijke aankopen aantrekkelijker te maken, besloot Tekenwijzer in samenwerking met de Agency het aanbod aan te passen. Voorheen beperkte Tekenwijzer zich tot slechts één programma, maar op advies van Blue Agency is dit aangevuld met complete totaalpakketten. Deze pakketten worden niet alleen tijdens de lancering aangeboden maar blijken ook na het webinar buitengewoon goed te verkopen. De flexibiliteit in het aanbod heeft niet alleen de verkoop tijdens de lancering gestimuleerd, maar heeft ook geleid tot succesvolle veranderingen in de bredere verkoopstrategie.

Het vernieuwde aanbod omvatte een aantrekkelijk pakket van 4 cursussen voor een actieprijs van €600,- voor degenen die nog geen cursus hadden gekocht en een aanlokkelijk aanbod van 3 cursussen voor de actieprijs van €450,- voor degenen die al wel eerder één cursus hadden aangeschaft.

Met een prachtig resultaat als gevolg

Met behulp van Facebook en Instagram advertising voor het aanvullen van de mailinglijst, MailBlue voor de automatisering, Phoenix voor de landingspagina en Plug & Pay voor de verkoop van de cursussen, overtrof Tekenwijzer alle verwachtingen. Het doel was om 6 keer het totale product te verkopen, wat neerkwam op €3.600 omzet. Het resultaat? Maar liefst 3 keer 4 cursussen (€600), 9 keer 3 cursussen (€450), en 7 keer 2 cursussen (€375), waardoor Gerda ruimschoots haar omzetdoel bereikte.

Samengevat is dit goed voor:
– Maar liefst €8475,- extra omzet in één week
– Zeer winstgevende Facebook & Instagram advertenties 
– Blijvend presenterende funnels
– Converterende landingspagina’s
– Nieuwe inzichten voor komende lanceringen

Uit de succesvolle lancering kwam ook een waardevol inzicht naar voren: klanten die eerder een cursus hadden gekocht, waren eerder geneigd om een bundel van cursussen aan te schaffen. Met deze kennis in handen kijken we uit naar 2024, waarin we opnieuw soortgelijke lanceringen zullen opzetten. Zo blijkt nog maar eens dat het heractiveren van je mailinglijst niet alleen winstgevend is, maar ook in de toekomst opnieuw kan worden ingezet. 

Laat je ontzorgen door de Blue Agency

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het uitwerken van een strategie als deze? We helpen je graag aan meer bezoekers en leads, zodat jij met jouw onderneming het volgende succesverhaal wordt. Bekijk hier alle mogelijkheden voor het inschakelen van een specialist. 

Verstuur vandaag nog je
eerste campagne

Start een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen creditcard, geen installatie, geen gedoe.

Direct 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens vereist)