Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Fulfilment is eigenlijk het compleet afronden van een proces. Wanneer we kijken naar fulfilment van een webwinkel, dan hebben we het dus over het proces van verkoop tot aan de daadwerkelijke aflevering van een product bij de consument die het product besteld heeft.

Fulfilment is afronding

Fulfilment kan eenvoudigweg kunnen worden gezien als een afronding. Het gaat dan om het proces dat plaatsvindt vanaf het moment dat een webwinkel te maken krijgt met een consument (veelal wanneer deze een bestelling plaatst) tot aan het moment dat de webwinkel niets meer met de klant te maken heeft.

Dit moment is niet altijd hetzelfde. Vaak wordt er vanuit gegaan dat het proces wordt afgerond wanneer het product daadwerkelijk bij de klant is afgeleverd. In de meeste gevallen is dit ook zo, maar als een klant besluit om het product te retourneren, dan krijgt de webwinkel opnieuw met de klant te maken over dezelfde order. Het innemen en verwerken van een retour, en het eventueel terugbetalen van de klant, hoort dan ook bij fulfilment.

Fulfilment voor webwinkels

Wanneer we kijken naar de absolute kern van fulfilment voor een webwinkel, dan hebben we het over het opslaan van producten (voorraad) die door de webwinkel worden aangeboden, het dagelijks klaarmaken en verzenden van de orders naar de consumenten en het afhandelen van retouren

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.