Direct Marketing | Definitie en Uitleg

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Direct Marketing is een marketingvorm waarin je de klant direct en persoonlijk benaderd. Direct Marketing kan gebeuren via de post, via de telefoon via de mail en een boel andere manieren.

Combinatie met Direct Response

Direct Marketing wordt vaak gebruikt in combinatie met Direct Response, je wilt de potentiële klant converteren naar een verkoop of een proefabonnement bijvoorbeeld. De klant moet een actie ondernemen.

Response van klanten

Doordat deze vorm van marketing zo persoonlijk is, kun je er vanuit gaan dat de klant direct met een antwoord komt. Hierdoor weet jij direct waar je aan toe bent en kun je binnen een korte periode nagaan of de campagne een succes was.

Persoonlijke feedback

Naast dat je direct verkopen kunt doen, spreek je vaak de klant ook of krijg je een persoonlijke reactie waardoor je ook nog eens waardevolle feedback krijgt van potentiële klanten. Hiermee kun je jouw dienst of product verbeteren en je campagne optimaliseren voor de tweede opportunity 😉

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.