A/B test in e-mailmarketing

Vergelijk jouw e-mails en bepaal wat de beste resultaten oplevert

Home » E-mailmarketing » A/B Test

Wat is een A/B test in?

Met een A/B test meet je de resultaten van verschillende varianten van dezelfde mail om zo te achterhalen welke versie beter werkt. Door dit soort testen uit te voeren kun je achterhalen welke versie het meest geschikt is om grootschalig uit te zetten omdat deze de meeste clicks of opens oplevert.

splittest e-mailmarketing

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Vergelijk jouw e-mails en zorg voor meer opens en clicks

Door middel van een A/B Test kun je achterhalen wat voor onderwerpregel, welke afbeelding of call-to-action de beste resultaten oplevert.

Het versturen van een A/B Test campagne is heel gemakkelijk. Het enige verschil met het versturen van een standaard campagne is dat je nu twee of meer varianten aanmaakt.

Zo kun je in totaal vijf verschillende mails met elkaar vergelijken.

Hier lees je hoe je zo’n A/B-test uitvoert binnen MailBlue.

Wat kan ik met elkaar vergelijken in een A/B test / split test?

Onderwerpregels

Je onderwerpregel is het eerste wat je contacten zien en het bepaalt of ze je mail uiteindelijk openen. Wat werkt bijvoorbeeld beter; een vraag of een statement?

Content

Wat zien jouw contacten het liefst zodra ze je mail openen? Test verschillende teksten of bijvoorbeeld de mailopbouw.

Afbeeldingen

Welke afbeeldingen zijn het meest aantrekkelijk voor de lezers? Zien ze liever mensen, dieren, producten… Wat haalt ze over om door te klikken?

Call-to-actions

Een hele belangrijke; welke call-to-action levert uiteindelijk de meeste clicks op?



Afzender informatie

Hoe formuleer jij de afzender? Zet er eens een naam bij, met of zonder bedrijfsnaam, en zie wat er gebeurt.

Bepaal zelf op basis waarvan de winnende campagne van jouw split test moet worden gekozen

Zijn het opens of zijn het clicks? Jij bepaalt wat het meest relevant is voor jouw business.

splittest inhoud e-mail

Wist je dat je ook gehele automations met elkaar kunt vergelijken?

Split testen zijn ook uit te voeren in jouw automations. Zo kun je bepalen welke flow uiteindelijk de meeste conversies oplevert. Benieuwd? Zo werkt de A/B test in automatiseringen.

“Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen”

Als Social Media Ondernemer helpen wij ondernemers bij alles rondom hun social media marketing. Veel van onze leden (en wij zelf) maken enthousiast gebruik van de tool. Er zijn oneindig veel mogelijkheden die ons veel tijd schelen. Ook leveren ze vliegensvlugge Nederlandse support en zijn ze altijd bereid te helpen.


Social Media Ondernemer

logo SMO

Klaar om te starten met e-mailmarketing?

Met MailBlue stuur jij gemakkelijk jouw volgende nieuwsbrief en ontwikkel je marketingfunnels. Liever eerst even proberen? Je kunt hier gemakkelijk jouw proefaccount aanmaken >

Wil je meer informatie over onze software? Download dan onze brochure of neem vrijblijvend contact met ons op. Onze e-mailmarketing toppers staan voor je klaar.

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>