Attributies

Volg je leads en identificeer de belangrijkste contactmomenten voordat ze klant worden

Home » E-mailmarketing » Attributies

Wat zijn attributies?

Social media, e-mails, advertenties, SEO? Met attributies achterhaal je wat het beste werkt en welke kanalen de meeste conversies opleveren. Zo weet je precies waar je jouw marketingactiviteiten op moet focussen.

Volg het pad dat je klanten doorlopen

Vanaf het moment dat ze met je in contact komen, tot het moment van aankoop. Gebruik deze data om patronen te achterhalen. Welke kanalen converteren het beste en wat zorgt er uiteindelijk voor dat je bezoekers overgaan tot aankoop? Met de uitgebreide attributie rapportages kun je alle contactmomenten, ofwel touchpoints, van jouw klanten inzien.

attributies en conversies

Optimaliseer het gebruik van je marketingbudget

Omdat je met attributie precies kunt zien welke kanalen de meeste conversies opleveren, weet je ook waar je jouw marketingbudget op in dient te zetten om zo nog meer sales binnen te halen. Maak weloverwogen keuzes aan de hand van de data.

Standaard UTM link tracking

Attributies maakt gebruik van de standaard UTM parameters en kan contacten volgen zodra site-tracking is geïnstalleerd.

Hier lees je meer over de praktische toepassing van de functionaliteit ‘Attributies’ in MailBlue.

UTM parameters Google Analytics

Download gratis:
E-mailmarketing
handboek

  • Ontdek de kracht van e-mailmarketing
  • Hoe je jouw nieuwsbrieven kunt automatiseren
  • Hoe je doorlopend omzet kunt generen
  • Inclusief stappenplannen voor het bouwen van funnels

Start vandaag nog met MailBlue.

Probeer het gratis. Geen betaling vereist. Direct aan de slag.

>