Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Marketing Automation

Marketing automation: je kunt er je marketing- en salesprocessen, mailings en data verzameling mee automatiseren.
Maar wat is het nu eigenlijk precies?

Marketing Automation

Marketing automation: je kunt er je marketing- en salesprocessen, mailings en data verzameling mee automatiseren.
Maar wat is het nu eigenlijk precies?

Wat is marketing automation?

Het begrip zegt het eigenlijk al: het automatiseren van marketing activiteiten. Zet handmatig en routinematig werk om naar een geautomatiseerd proces. Dat scheelt tijd én geld. Conclusie; een automatisering zorgt voor het werk waar niemand tijd voor heeft. Daarnaast zal het, mits goed toegepast, een persoonlijke ervaring bieden aan zowel je potentiële als bestaande klanten. Daardoor zullen zij zich betrokken voelen met jouw bedrijf.

Wat is marketing automation?

Het begrip zegt het eigenlijk al: het automatiseren van marketing activiteiten. Zet handmatig en routinematig werk om naar een geautomatiseerd proces. Dat scheelt tijd én geld. Conclusie; een automatisering zorgt voor het werk waar niemand tijd voor heeft. Daarnaast zal het, mits goed toegepast, een persoonlijke ervaring bieden aan zowel je potentiële als bestaande klanten. Daardoor zullen zij zich betrokken voelen met jouw bedrijf.

Leads identificeren

Met marketing automation software kun je meer dan alleen maar mailen. Zo kun je het bijvoorbeeld gebruiken om interessante leads te identificeren. Met automatiseringen, ofwel funnels, meet je namelijk gemakkelijk de betrokkenheid van je contacten met je e-mailmarketing en je webpagina. Aan de hand daarvan kun je een leadscore opbouwen. Vervolgens bepaal je op basis van die score eenvoudig of het interessant is voor je salesteam om contact op te nemen met een lead.

Interessant hè? Hier lees je eventueel meer over de kracht van lead scoring.

Uitgebreide segmentatie mogelijkheden

Ook kun je contactprofielen volledig geautomatiseerd aanvullen met extra informatie. Dit helpt je om in de toekomst nog gerichter en relevanter te mailen. In het bijzonder kun je door middel van tracking precies bijhouden wat de interesses van je contacten zijn. Heeft een specifiek contact al meerdere keren hetzelfde product bekeken op je website? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

De segmentatie mogelijkheden binnen MailBlue zijn zeer uitgebreid. Dit onderscheidt ons van vele andere marketing automation systemen. Zo kun je letterlijk op álle data die je verzamelt van je contacten gaan splitsen. Daardoor kun je werkelijk die unieke en persoonlijke ervaring bieden aan iedere (potentiële) klant.

marketing-automation-software-nederland-min
marketing-automation-software-nederland-min
marketing-automation-software-nederland-min
marketing-automation-software-nederland-min

Leads identificeren

Met marketing automation software kun je meer dan alleen maar mailen. Zo kun je het bijvoorbeeld gebruiken om interessante leads te identificeren. Met automatiseringen, ofwel funnels, meet je namelijk gemakkelijk de betrokkenheid van je contacten met je e-mailmarketing en je webpagina. Aan de hand daarvan kun je een leadscore opbouwen. Vervolgens bepaal je op basis van die score eenvoudig of het interessant is voor je salesteam om contact op te nemen met een lead.

Interessant hè? Hier lees je eventueel meer over de kracht van lead scoring.

Uitgebreide segmentatie mogelijkheden

Ook kun je contactprofielen volledig geautomatiseerd aanvullen met extra informatie. Dit helpt je om in de toekomst nog gerichter en relevanter te mailen. In het bijzonder kun je door middel van tracking precies bijhouden wat de interesses van je contacten zijn. Heeft een specifiek contact al meerdere keren hetzelfde product bekeken op je website? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

De segmentatie mogelijkheden binnen MailBlue zijn zeer uitgebreid. Dit onderscheidt ons van vele andere marketing automation systemen. Zo kun je letterlijk op álle data die je verzamelt van je contacten gaan splitsen. Daardoor kun je werkelijk die unieke en persoonlijke ervaring bieden aan iedere (potentiële) klant.

Vandaag nog uitproberen?

Vandaag nog starten?

De voordelen van marketing automation

De voordelen van marketing automation

marketing-automation-mailblue
marketing-automation-mailblue

Automatiseer je e-mails

Stuur geautomatiseerd e-mails naar je contacten: op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Zo kun je bijvoorbeeld direct nadat iemand zich inschrijft een welkomstmail sturen, waarna je na enkele dagen de volgende mail stuurt: maar dan wel alleen als dat contact de eerste mail ook geopend heeft.

Identificeer interessante leads

Gebruik automations om de betrokkenheid van je contacten met je mailings en website te meten. Zo kun je een leadscore opbouwen waarmee je uiteindelijk kunt bepalen of het interessant is voor het salesteam om contact op te nemen.

Vul je contactprofielen aan

Door middel van tracking kun je met automations de contactprofielen uitbreiden. Heeft een contact al meerdere keren een bepaald type product bekeken? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

marketing-automation-mailblue
marketing-automation-mailblue

Automatiseer je e-mails

Stuur geautomatiseerd e-mails naar je contacten: op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Zo kun je bijvoorbeeld direct nadat iemand zich inschrijft een welkomstmail sturen, waarna je na enkele dagen de volgende mail stuurt: maar dan wel alleen als dat contact de eerste mail ook geopend heeft.

Identificeer interessante leads

Gebruik automations om de betrokkenheid van je contacten met je mailings en website te meten. Zo kun je een leadscore opbouwen waarmee je uiteindelijk kunt bepalen of het interessant is voor het salesteam om contact op te nemen.

Vul je contactprofielen aan

Door middel van tracking kun je met automations de contactprofielen uitbreiden. Heeft een contact al meerdere keren een bepaald type product bekeken? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

“De functionaliteit die voor ons het verschil maakt is de automatisering”

Bij CoolSafety zorgen wij ervoor dat iedereen veilig aan het werk kan gaan. Dat doen we door online een zeer uitgebreid assortiment aan te bieden, voor uiteenlopende branches en werkzaamheden. MailBlue denkt mee hoe we onze funnels kunnen optimaliseren om zo het hoogst mogelijke rendement te behalen. Op basis van o.a. aankoopgedrag en interesses kunnen wij vooraf opgestelde service e-mails automatisch laten versturen. Dankzij MailBlue kunnen we onze klanten verwonderen, door een persoonlijke benadering te geven.

 CoolSafety

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

“De functionaliteit die voor ons het verschil maakt is de automatisering”

Bij CoolSafety zorgen wij ervoor dat iedereen veilig aan het werk kan gaan. Dat doen we door online een zeer uitgebreid assortiment aan te bieden, voor uiteenlopende branches en werkzaamheden. MailBlue denkt mee hoe we onze funnels kunnen optimaliseren om zo het hoogst mogelijke rendement te behalen. Op basis van o.a. aankoopgedrag en interesses kunnen wij vooraf opgestelde service e-mails automatisch laten versturen. Dankzij MailBlue kunnen we onze klanten verwonderen, door een persoonlijke benadering te geven.

CoolSafety

En test het 14 dagen geheel gratis uit.

Waarom marketing automation software van MailBlue?

Omdat je met de software van MailBlue eenvoudig krachtige automatiseringen (funnels) kunt inrichten. In zo’n funnel kun je van begin tot eind inplannen welke actie op welk moment plaats mag vinden. Je stuurt dankzij een goed ingerichte funnel dus altijd het juiste bericht, op het juiste moment, naar de juiste persoon.

Visueel

Daarnaast is MailBlue is een prettig visueel systeem. Dankzij het drag & drop systeem voeg je eenvoudig acties toe. Hierdoor werkt het heel gebruiksvriendelijk. Je hebt er dus geen technische kennis voor nodig. Mocht je het toch nog lastig vinden, dan kun je zeker uit de voeten met onze kennisbank. Daarnaast helpen we je strategisch ook verder in de MailBlue Academy. En vind je het fijn om met andere gebruikers te sparren? Dat kan in onze levendige Facebook Community. Óf je stuurt een mailtje naar onze vriendelijke en snelle support.

Ook een voordeel: je kunt informatie uit andere platformen koppelen aan MailBlue.

Méér dan een autoresponder

Binnen MailBlue gaat marketing automation verder dan enkel het instellen van een simpele autoresponder. Segmenteer bijvoorbeeld op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Heeft iemand een mail niet geopend? Stuur hem of haar dan een ander ‘pad’ in, zodat dezelfde mail nogmaals wordt gestuurd.

Ook kun je split-testen, ofwel A/B-testen, uitvoeren. Meet en weet wat wel of niet werkt bij je doelgroep. Aan de hand daarvan kun je jouw funnels namelijk nog verder optimaliseren!

Start een automatisering op basis van:

Waarom marketing automation software van MailBlue?

Omdat je met de software van MailBlue eenvoudig krachtige automatiseringen (funnels) kunt inrichten. In zo’n funnel kun je van begin tot eind inplannen welke actie op welk moment plaats mag vinden. Je stuurt dankzij een goed ingerichte funnel dus altijd het juiste bericht, op het juiste moment, naar de juiste persoon.

Visueel

Daarnaast is MailBlue is een prettig visueel systeem. Dankzij het drag & drop systeem voeg je eenvoudig acties toe. Hierdoor werkt het heel gebruiksvriendelijk. Je hebt er dus geen technische kennis voor nodig. Mocht je het toch nog lastig vinden, dan kun je zeker uit de voeten met onze kennisbank. Daarnaast helpen we je strategisch ook verder in de MailBlue Academy. En vind je het fijn om met andere gebruikers te sparren? Dat kan in onze levendige Facebook Community. Óf je stuurt een mailtje naar onze vriendelijke en snelle support.

Ook een voordeel: je kunt informatie uit andere platformen koppelen aan MailBlue.

Méér dan een autoresponder

Binnen MailBlue gaat marketing automation verder dan enkel het instellen van een simpele autoresponder. Segmenteer bijvoorbeeld op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Heeft iemand een mail niet geopend? Stuur hem of haar dan een ander ‘pad’ in, zodat dezelfde mail nogmaals wordt gestuurd.

Ook kun je split-testen, ofwel A/B-testen, uitvoeren. Meet en weet wat wel of niet werkt bij je doelgroep. Aan de hand daarvan kun je jouw funnels namelijk nog verder optimaliseren!

Start een automatisering op basis van:

Inschrijving op een lijst

Wanneer de winkelwagen verlaten wordt

Wanneer een aankoop voltooid is

Een mail geopend

Een klik op een link in een mail

Bepaalde websitepagina bezocht

Een toegevoegde tag

Wanneer een zelf ingesteld doel bereikt is (veel condities mogelijk!)

Een datum (of x tijd hiervoor / hierna)

En nog veel meer..

Inschrijving op een lijst

Wanneer de winkelwagen verlaten wordt

Wanneer een aankoop voltooid is

Een mail geopend

Een klik op een link in een mail

Bepaalde websitepagina bezocht

Een toegevoegde tag

Wanneer een zelf ingesteld doel bereikt is (veel condities mogelijk!)

Een datum (of x tijd hiervoor / hierna)

En nog veel meer..

Vandaag nog starten?

Vandaag nog starten?

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy

14 dagen gratis

Community met 1450+ leden

1 jaar gratis academy