Helpcenter

Heb je een MailBlue account en heb je vragen over het gebruik van het systeem? Geen probleem! We hebben namelijk een uitgebreide kennisbank voor je klaarstaan met meer dan 190 artikelen die alle functies en vragen voor je behandelen. Ook hebben we meerdere video’s beschikbaar zodat je direct met ons kunt meekijken hoe je jouw account kunt inrichten.

Neem dan snel een kijkje in ons helpcenter.

Contact Info
MailBlue B.V.
Reduitlaan 27, 4814DC Breda
info@mailblue.nl
Follow Us

Marketing Automation

Marketing automation: een van de vele toffe functies van MailBlue. Wat is het nu eigenlijk precies?

Wat is marketing automation?

Het begrip zegt het eigenlijk al een beetje: het automatiseren van marketing activiteiten. Handelingen die herhalend uitgevoerd moeten worden kun je hiermee omzetten naar een doorlopend proces. Een proces waarbij geen handmatige acties meer nodig zijn. Dat scheelt tijd én geld.

Waarom marketing automation software van MailBlue?

Hetzelfde kun je ook toepassen op jouw e-mailmarketing strategie. Met de software van MailBlue kun je gehele funnels inrichten die door jouw contacten worden doorlopen. In deze funnel kun je van begin tot eind inplannen welke actie op welk moment moet worden ondernomen.

De mogelijkheden

Zo kun je door middel van marketing automation bijvoorbeeld je mailings automatiseren. Dit gaat overigens een stuk verder dan het instellen van een simpele autoresponder. Je kunt geautomatiseerd e-mails naar je contacten sturen en segmenteren op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Heeft iemand een mail niet geopend? Stuur hem of haar dan een andere richting in in jouw automation zodat dezelfde mail nogmaals wordt gestuurd.

En het is meer dan alleen maar mailen. Je kunt marketing automation software ook gebruiken om interessante leads te identificeren. Met automations meet je gemakkelijk de betrokkenheid van je contacten met je e-mailmarketing en je webpagina. Hiermee kun je een leadscore opbouwen waarmee je uiteindelijk kunt bepalen of het interessant is voor je salesteam om contact op te nemen met deze contactpersoon.

Ook kun je de contactprofielen die je hebt aanvullen met extra informatie om in de toekomst nog gerichter en relevanter te mailen. Door middel van tracking kun je precies bijhouden wat de interesses van je contacten zijn. Heeft een specifiek contact al meerdere keren hetzelfde product bekeken op je website? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

marketing automation software nederland

Voordelen van marketing automation

funnel marketing automation

Automatiseer je e-mails

Stuur geautomatiseerd e-mails naar je contacten, op basis van acties, gedrag en persoonsinformatie. Zo kun je bijvoorbeeld direct nadat iemand zich inschrijft een welkomstmail sturen, waarna je na enkele dagen de volgende mail stuurt mits het contact de eerste mail ook geopend heeft.

Identificeer interessante leads

Gebruik automations om de betrokkenheid van je contacten met je mailings en website te meten. Zo kun je een leadscore opbouwen waarmee je uiteindelijk kunt bepalen of het interessant is voor het salesteam om contact op te nemen.

Vul je contactprofielen aan

Door middel van tracking kun je met automations de contactprofielen uitbreiden. Heeft een contact al meerdere keren een bepaald type product bekeken? Voeg deze interesse dan geautomatiseerd toe aan het profiel.

Vandaag nog starten met onze software?